ladyfly Posted May 10, 2010 Posted May 10, 2010 (edited) hallo allemaal we hebben het helemaal gehad met onze sorento 2.4 ex op gas!!!niet dat het geen fijne auto is hoor !!maar het olieverbruik en de op ons toe komende onkosten (blok revisie . verstopte kat enz.)bezorgd ons slapeloze nachten.We hebben altijd met veel plezier in onze Kia Carnival 2.9 tdi gereden met weinig onkosten!!! Daarom zijn we nu op zoek naar een Sorento 2.5 diesel Om opnieuw verrassingen te voorkomen willen we jullie vragen: waar moeten we op letten ? wat is het verbruik? wie heeft tips en ervaring? We zijn benieuwd!! hartelijke groeten Ladyfly:grin: Edited May 10, 2010 by ladyfly was niet volledig Quote
Alex Posted May 12, 2010 Posted May 12, 2010 Ladyfly, Ik verbruik met mijn Sorento 2.5 CRDI automaat zo'n 11 l/100 km (1 op9). Niet superzuinig, maar dat kan je ook niet verwachten van zo'n zware auto met de stroomlijn van een kleerkast. Voorts vind ik het een heel fijne auto om mee te rijden en heb ik na 53000 km nog geen problemen gehad. De lak vind ik wel wat matig qua krasbestendigheid. Succes met je keuze. Alex Quote
Guest Angelique Posted May 12, 2010 Posted May 12, 2010 Hier ook een gemiddeld verbruik van 1:10 bij een Diesel automaat. Ik rijdt er zelf nog te kort in om je nuttige aankooptips te geven. Verder dan diepgaande ervaringen als...loopt als een tierelier en inhalen is een eitje kom ik nog niet. Quote
Alex VB Posted May 13, 2010 Posted May 13, 2010 Het verbaasde mij sowieso dat iemand die in Duitsland woont een wagen koopt op die op LPG kan rijden. Aangezien Duitsland en ook Belgi Quote
Centurion Posted May 13, 2010 Posted May 13, 2010 (edited) En wat ik altijd adviseer: Kopen via een erkende garage of dealer. Wat een flauwekul. Wij hebben onze perfect onderhouden Sorento onlangs verkocht. Bij de dealer koop je echt geen garantie want die heeft vaak ingeruilde auto's waarvan hijzelf het onderhoud niet heeft gedaan. Met uitzondering van de vaste klanten die hun volgende auto bij deze zelfde dealer halen. Kopen bij een particulier kan dus prima en is bijna altijd voordeliger. Je kunt iemand meenemen die er meer verstand van heeft en je kunt de auto ook laten testen/keuren als je dat een beter gevoel geeft. Dat laatste is dan wel voor eigen rekening. Voor iemand die in Duitsland woont is het interessanter om op de Duitse markt te zoeken dan op de Nederlandse markt. Maar als je in Nederland koopt en hem naar Duitsland exporteert heb je wel recht op teruggaaf van het resterende deel BPM Edited May 13, 2010 by Centurion Quote
hankpeters Posted May 14, 2010 Posted May 14, 2010 Met die stelling kan ik niet akkoord gaan. Ik heb 8 auto's op gas gehad en de meerprijs aan installatie en wegentaks in Belgi Quote
ladyfly Posted May 16, 2010 Author Posted May 16, 2010 (edited) In Duitsland is lpg rijden erg goedkoop hoor !!! Voor een Sorento 2.4 ex op gas betalen we €162.00 per JAAR!!!! Diesel zou €432.00 per JAAR kosten. Ook komen er steeds meer gastankstellen in Duitsland hoor! Maar wij vinden dat onze Kia teveel olie slurpt (1 liter op 1500 km) Dus er komt een behoorlijke reparatie aan. Ons uitstapje naar LPG is ons niet goed bevallen .We hebben de katalysator al leeg geschud, nu trekt ie wat beter, maar wij willen weer Diesel gaan rijden ondanks de wat hogere kosten voor de belasting. Het wordt wel weer een Sorento hoor!!!! Groetjes Ladyfly Edited May 16, 2010 by ladyfly Quote
Guest Jantje Posted May 16, 2010 Posted May 16, 2010 hehe en ik betaal hier voor mijn A-label benzine 128 euro per kwartaal Quote
Smart Posted May 16, 2010 Posted May 16, 2010 hehe en ik betaal hier voor mijn A-label benzine 128 euro per kwartaal Ach, jij wordt weer teruggepakt op je rijstijl en daaraan gekoppeld benzineverbruik........heb ik begrepen uit betrouwbare bron! Quote
Guest Jantje Posted May 16, 2010 Posted May 16, 2010 Ach, jij wordt weer teruggepakt op je rijstijl en daaraan gekoppeld benzineverbruik........heb ik begrepen uit betrouwbare bron! ja wat dus niet eerlijk is.. want ik krijg een slechte naam aangesmeerd door de forum opa's! Overigens is het me vandaag wel gelukt om een sorento van de linkerbaan af te drukken Quote
Smart Posted May 16, 2010 Posted May 16, 2010 ja wat dus niet eerlijk is.. want ik krijg een slechte naam aangesmeerd door de forum opa's!Overigens is het me vandaag wel gelukt om een sorento van de linkerbaan af te drukken Ja Jantje, we hebben het allemaal weer kunnen zien bij wegmisbruikers. Quote
Guest Jantje Posted May 16, 2010 Posted May 16, 2010 Ja Jantje, we hebben het allemaal weer kunnen zien bij wegmisbruikers. Leuk dat je het zegt maar daar ben ik inderdaad wel een keertje op geweest Maar toen had ik me bmw nog en dacht ik dat die mercedes echt wou racen met me.. 3 uur snachts komend vanaf de rotonde bij joure richting groningen. En nee ik ben er absoluut niet trots op! Quote
Smart Posted May 16, 2010 Posted May 16, 2010 Ach joh, je hoort er gewoon bij op het forum. We vergeven je alle zonden, vergeten doen we ze niet....... Quote
Guest Jantje Posted May 16, 2010 Posted May 16, 2010 Ach joh, je hoort er gewoon bij op het forum. We vergeven je alle zonden, vergeten doen we ze niet....... ja toen jullie jong waren en als gekken reden mocht het nog.. zelfs in nederland Nee iedereen is een keer jong en maakt foutjes.. daarom ben ik ook zo blij met de 1.4 heb nu al een half jaar geen bekeuringen meer gehad omdat je toch minder snel te hard rijdt Quote
bigwade Posted May 16, 2010 Posted May 16, 2010 ja wat dus niet eerlijk is.. want ik krijg een slechte naam aangesmeerd door de forum opa's! Nee hoor, het zijn slechts "quotes" van je eigen eerdere postings Quote
Guest Jantje Posted May 16, 2010 Posted May 16, 2010 Nee hoor, het zijn slechts "quotes" van je eigen eerdere postings ok ok je hebt me Quote
Smart Posted May 16, 2010 Posted May 16, 2010 Nee hoor, het zijn slechts "quotes" van je eigen eerdere postings Bedankt voor de aanvulling BW. Jantje probeert je in te pakken waar je bij staat. En dan ook nog met een stalen gezicht schrijven 'ja toen jullie nog jong waren......' wel verdorie! Je zou hem toch van de weg drukken, niet dan? Quote
Guest Jantje Posted May 16, 2010 Posted May 16, 2010 Bedankt voor de aanvulling BW. Jantje probeert je in te pakken waar je bij staat. En dan ook nog met een stalen gezicht schrijven 'ja toen jullie nog jong waren......' wel verdorie! Je zou hem toch van de weg drukken, niet dan? met een sportage of een i20? uhmmm ik bedoel een venga Nee ik vindt jullie hartstikke lief! Quote
bigwade Posted May 16, 2010 Posted May 16, 2010 Je zou hem toch van de weg drukken, niet dan? zo ordie, niet eens aan denken, dat is voor petjesvolk. Niks mis met Jantje........ Quote
Guest Jantje Posted May 16, 2010 Posted May 16, 2010 zo ordie, niet eens aan denken, dat is voor petjesvolk.Niks mis met Jantje........ Heuj, ik heb er gewoon een bloedhekel aan als er een voertuig met caravan 90 rijdt, dat iemand hem in gaat inhalen met 95 en dan net zo lang links blijven rijden om een andere caravan ook in te halen die 90 rijdt terwijl er bijna 1km afstand tussen die 2 caravans zit. Dan vraag je erom, dan ben ik maar petjes volk hoor.... Quote
Smart Posted May 17, 2010 Posted May 17, 2010 Overigens is het me vandaag wel gelukt om een sorento van de linkerbaan af te drukken Mijn reactie was juist n.a.v. het bericht mail van Jantje! zo ordie, niet eens aan denken, dat is voor petjesvolk. Niks mis met Jantje........ Er is niks met Jantje......zover wij weten dan! Heuj, ik heb er gewoon een bloedhekel aan als er een voertuig met caravan 90 rijdt, dat iemand hem in gaat inhalen met 95 en dan net zo lang links blijven rijden om een andere caravan ook in te halen die 90 rijdt terwijl er bijna 1km afstand tussen die 2 caravans zit. Dan vraag je erom, dan ben ik maar petjes volk hoor.... Jantje, BW bedoelde het juist positief! Heerlijk die verwarring! Quote
ladyfly Posted June 3, 2010 Author Posted June 3, 2010 In Duitsland is lpg rijden erg goedkoop hoor !!! Voor een Sorento 2.4 ex op gas betalen we €162.00 per JAAR!!!! Diesel zou €432.00 per JAAR kosten.Ook komen er steeds meer gastankstellen in Duitsland hoor! Maar wij vinden dat onze Kia teveel olie slurpt (1 liter op 1500 km) Dus er komt een behoorlijke reparatie aan. Ons uitstapje naar LPG is ons niet goed bevallen .We hebben de katalysator al leeg geschud, nu trekt ie wat beter, maar wij willen weer Diesel gaan rijden ondanks de wat hogere kosten voor de belasting. Het wordt wel weer een Sorento hoor!!!! Groetjes Ladyfly snif snif, daar gaat ie dan onze Sorento op de bergingswagen van de ANWB. De slang van de koelvloeistof is er af gesprongen. Daar stonden we dan aan de snelweg!!! Dikke stoomwolken onder de motorkap vandaan!Alle hulde voor de ANWB en de ADAC.die hebben ons erg goed geholpen! De motor moet gereviseerd!! Toch nog hoge kosten en dus g Quote
Guest Angelique Posted June 3, 2010 Posted June 3, 2010 Dat is wel een sneu gezicht ja Hopenlijk wordt hij nu weer tiptop gemaakt en kun je nog een fijn poosje probleemloos verder tuffen Quote
Recommended Posts