Paola Posted April 17, 2010 Posted April 17, 2010 Ik heb een Sorrento die 2,5 jaar oud is en 45.000 km heeft (en nog 6 maanden onder garantie) Deze week sloeg de wagen compleet tilt : - toerenteller ging op en neer - snelheidsmeter ging op en neer - als ik rem gaan de kleine lichten aan - als ik de grote lichten aansteek, branden de remlichten achteraan en niet de lichten Weet iemand wat het probleem is en hoe dit opgelost kan worden ? HELP ! Paola Quote
Woeper Posted April 17, 2010 Posted April 17, 2010 Ik heb een Sorrento die 2,5 jaar oud is en 45.000 km heeft (en nog 6 maanden onder garantie) Deze week sloeg de wagen compleet tilt :- toerenteller ging op en neer - snelheidsmeter ging op en neer - als ik rem gaan de kleine lichten aan - als ik de grote lichten aansteek, branden de remlichten achteraan en niet de lichten Weet iemand wat het probleem is en hoe dit opgelost kan worden ? HELP ! Paola Dit klinkt als een groot elektronisch probleem, ik zou zeggen: neem contact op met je dealer / garage waar je sorrento heb gekocht, je heb tenslotte nog 6 maanden garantie en dit lijk me een garantie geval. SUCCES Quote
Paola Posted April 19, 2010 Author Posted April 19, 2010 ik heb vandaag contact gehad met de kia garage. Ik heb een kia sorrento nieuw gekocht en onmiddellijk een trekhaak laten plaatsen maar niet in de kia garage. De Kia garage wil het electriciteitsprobleem oplossen maar niet onder garantie omdat ze zeggen dat dit probleem te wijten is aan het slecht plaatsen van de trekhaak. Kan dit ? Kan iemand mij hiermee helpen ? bedankt Paola Quote
Guest Jantje Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 dat zou heel goed kunnen ja, oftewel auto terug brengen naar waar de trekhaak opgebouwd is en hun het oplaten lossen Quote
Paola Posted April 19, 2010 Author Posted April 19, 2010 klopt dit, dat er dan geen garantie van Kia meer is ? Quote
Guest Jantje Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 klopt dit, dat er dan geen garantie van Kia meer is ? Ik geef ook geen garantie op het werk van iemand anders... Het beste wat je kan doen is alle bedrading van de trekhaak loshalen op de nette manier en dan kijken of de storing weg is. Ik vindt het wel heel makkelijk om meteen te zeggen dat het daaraan ligt, hoelang zit de trekhaak er al onder? Laat iemand anders ook eens de stekkerdoos achterop je auto los schroeven en kijk of hier oxidatie in zit Quote
Paola Posted April 19, 2010 Author Posted April 19, 2010 we hebben de wagen nieuw gekocht en de trekhaak onmiddellijk laten installeren door een installateur van westfalia. We hebben nooit problemen gehad met de trekhaak noch met de auto, maar de Kia garage zegt, de trekhaak is niet van ons en waarschijnlijk maakt dat de electrische stoornis in de wagen, dus geen garantie als er iets kapot gaat in de wagen. Het spijtige is , is dat je compleet machteloos moet toekijken, want ik heb helemaal geen verstand van wagens. Maar als het onderzoek naar de electriciteit buiten garantie gebeurd, gaat dit denk ik enorm veel geld kosten. Quote
Guest Jantje Posted April 19, 2010 Posted April 19, 2010 (edited) Heb je niemand in de buurt die even 3 schroefjes van de stekkerdoos los kan schroeven en erin kan kijken? Als hij van binnen groen is of gewoon roest bruin, heb je wel een goede kans dat je de oorzaak hebt gevonden.. Zoiets moet het wel zijn wil het aan je trekhaak systeem liggen overigens.. anders heeft de kia gewoon dikke pech en is het wel garantie. Edited April 19, 2010 by Jantje Quote
Paola Posted May 14, 2010 Author Posted May 14, 2010 Hoi iedereen, heb eindelijk het probleem kunnen oplossen. Door het slechte weer deze winter, was de contactdoos die de aanhangwagen met de auto verbindt binnenin door het zout aangetast en moest er enkel een nieuwe contactdoos ge Quote
jeffga Posted August 4, 2010 Posted August 4, 2010 na vervanging van de stekkerdoos met kabels (die o.a. aangesloten moeten worden aan een doos achter de rechter achterlichten), moet wellicht ook deze doos worden vervangen. deze zal hoogst waarschijnlijk na de sluiting ook schade hebben opgelopen. ik spreek uit ervaring; mijn stekker doos was enige maanden vol water gelopen en had onsamenhangende zaken spanning gegeven, o.a achterruitwisser, binnenverlichting, ventilatiesysteem.... na vervanging later ook van deze doos was alles weer normaal. de dealer rekent ongeveer 600 euri voor het vervangen van de stekkerdoos + kabels !! 2 uur werk + materiaal, zonder (vervanging van) de doos !!! Quote
Henk.W Posted August 5, 2010 Posted August 5, 2010 Wij hebben jaren lang met caravans getrokken, heb vroeger altijd zelf de trekhaak en de elektra gedaan. Een tip kit je stekker doos goed dicht met een zuur vrije kit soort ook goed bij de kabelinvoer tule van de doos, en je heb nooit geen last meer van zout en vocht/water in de stekkerdoos, en geen problemen met kruipstromen. Dit wordt nooit gedaan bij de garages en installatie bedrijven van trekhaken. Quote
Recommended Posts