Jump to content

weggevallen vermogen

Ton van Velthoven

Recommended Posts

Nog een vraagje voor andere sorento rijders:

Laatst reed ik naar mijn werk (met aanhanger) en na een half uur rijd ik weg bij een verkeerslicht en kom er achter dat ik totaal geen trekkracht meer heb. Met het gas onderin kwam ik na ongeveer een kilometer of twee aan de 70 km. Na de motor opnieuw te hebben gestart was het probleem verholpen.

Kan een keer gebeuren, maar de volgende dag weer hetzelfde verhaal. Nu is mijn vraag: hebben meer mensen hier last van??? 2,5 crdi vgt 2007.

• 6 months later...

Ik heb hezelfde gehad.. het probleem zit in de diesel als het een diesel is..

Ik had een bacterie in mn diesel ( komt doordat er volgens de wet een aantal procent bio diesel in zit )

deze bacterie zorgt ervoor dat er een soort drek onstaat waardoor je brandstof filter verstopt raakt.. dus niet genoeg brandstof toevoer daardoor niet genoeg vermogen..

laat er maar naar kijken

• 9 months later...

Denk meer dat het te maken heeft met de emissie eisen en afregeling daarvan. De Sorento diesel kon eigenlijk niet meer voldoen aan de EU emissie eisen maar door software zo te schrijven is het wel gelukt. Alleen dan kan er een keer voorkomen wat jij gehad hebt opeens wegvallen van vermogen bij optrekken bij stoplicht. Je zou kunnen kijken of er bij dealer nieuwere software is voor je auto. Weet niet of je een automaat hebt want die had er nl. meer last van dan een handgeschakeld.

• 11 months later...

Hoi heb nu ook hetzelfde euvel met m'n diesel autm. 2005 De dealer weet geen raad en zegt het te moeten zoeken. Het vermogen valt weg en reageert niet meer op gas pedaal ook niet de kick down. Hij geeft ook geen foutcode aan.

Na een tijdje doet alles het weer normaal.

gr. Jos

Guest Jantje

hoe wordt die VGT geregeld bij dit model sorento?

Lijkt mij dat dat niet goed werkt en vaak reset dit zichzelf na contact uit/aan zetten.

Meestal komt het dan na een paar dagen ineens weer een keertje terug.

Hoi het 2005 model heeft geen VGT deze modelen hebben de gewone turbo. Het lijkt er meer op dat het gaspedaal niet reageerd. Op het moment dat ie dat doet kun je trappen wat je wilt er gebeurd gewoon niks. Morgen terug naar de dealer.

gr. Jos

Guest Jantje

Dat is wel een heel belachelijk, maar wel bekend verhaal (renault).

Wij hadden in onze verhuur vloot een x aantal traffics rijden, 1tje reed in Rotterdam in de file en begon te roken onder de motorkap vandaan. (bekend probleem, dynamo brand op dat moment gewoon compleet weg)

Voertuig stond midden op de snelweg en er was geen vluchtstrook inzicht, wordt door iemand aan de kant gesleept en vanaf dat moment zegt de renault service dat ze je niet meer komen helpen omdat je al geholpen bent door iemand anders.

Oftewel janneman kon even vanuit Almere naar Rotterdam rijden om een auto te helpen. :roll:

De dealer moet het probleem gaan zoeken a € 65 per uur. Dit schiet ook niet echt op. Ik vermoedt dat het euvel aan het elektronische gaspedaal licht of de snelheids sensor, het is een of ander elektronisch probleem. Het duurt vanaf stilstand (gaspedaal vol ingetrapt) ongeveer 10 tellen eer de Sorento reageert dit is niet prettig met het oversteken van een kruissing. Soms reageert hij helemaal niet meer op het intrappen van het pedaal.

gr. Jos