Jump to content

Klimatcontrol Sorento

ToonBroek

Recommended Posts

Heb een sorento 2.4 EX bouwjaar 2004 Heb vanaf de eerste dag dat ik de auto gekocht heb al problemen met mijn klimatcontrol.En mijn dealer zegt dat alle sorento's dat probleem hebben.Rijdt bij een buitentemperatuur van 18/19 graden rond met een ingestelde temperatuur van 25 graden en dan blijft de klima maar vriezen,zo erg dat je het gevoel hebt of je bevriest. Schakel hem dan uit dan beslaan mijn ramen en moet steeds de raamontwaseming inschakelen. zijn er meer sorentorijders die hier last van hebben en zijn er ook sorentorijders die hier iets op gevonden hebben? Graag uw bevindingen Groetjes Toon

dacht al dat het aan mij lag hihi .

Wij hebben hetzelfde probleem. Heb al zo vaak in de gebruiksaanwijzing gekeken of ik iets fout deed!! Of je hebt beslagen ramen of koude handen en voeten.....

Soms doet ie het wel! Hopelijk heeft iemand een oplossing.

groetjes Ladyfly

Die sensor onder de bumper is al vernieuwd. Moet minstens 14 tot 16 graden verschil hebben tussen de amb waarden en de ingestelde binnentemp wil de airco niet inkomen. Heb al een nieuw besturings paneel gehad en mijn dealer inmiddels ex dealer zegt dat het een fout is die alle Sorento's hebben en er nik aan te doen is. Dus wie heeft een oplossing?

Moet op te lossen zijn. Er zit een klep in die aangestuurd wordt door een potentiometer (weerstands module, actuator). Die klep regelt de mengverhouding van warme en koude lucht. Als die niet goed werkt is het of koud of warm maar niks er tussen in. Ik heb extra info voor geinteresseerden. Schrijf me effe een berichtje.

Edited by masimo

Ik heb (via via) zeer tijdelijk een Sorento MY2003-2004 werkplaats handboek online.

http://tinyurl.com/3yaf48x

115,6 MB !

Duits, ja.....dat dan weer wel, haha!

Lekkere bestandsgrootte. Inhakend op het 'bieb' topic heb ik de file meteen even geprobeert te downloaden om het bij de rest van de files te zetten.

In mijn geval kreeg ik om een of andere reden een server time-out na 28%. Zal het nogmaals opnieuw proberen...

In elk geval bedankt voor het online zetten..

----------

Edit...

Inmiddels is de download w

Edited by El-Rio-Grande
Aanpassing post.

Laten we ons verder weer richten op het topic: Clima problemen met de Sorento...

Oplossingen zijn kennelijk in "Das Handbuch" te vinden..

Deze dooddoeners "mijn dealer inmiddels ex dealer zegt dat het een fout is die alle Sorento's hebben en er niks aan te doen is" zijn niet te accepteren.

Das Handbuch kan wellicht helpen.

Sorry scorpioshuma en bigwade dat ik zo laat reageer maar ik zit niet iedere dag op mijn pc.Jullie vragen of de test iets aangeeft en bigwade heeft een garagehandboek maar sorry ik ben a technisch dus de oplossing die uit de forumervaring komt moet ik aandragen bij mijn dealer die zegt dat er niets aan te doen is ( ben verder heel te vreden over hem ). Heb bij hem de auto nieuw gekocht en loop al van de eerste beurt te zeuren over mijn klimat-control.Heb inmiddels 60.000 km gemaakt en hij heeft nog steeds geen oplossing.