Jump to content

velgen sorento 2.4 ex

ladyfly

Recommended Posts

we zijn op zoek naar stalen velgen voor onze winterbanden of lichtmetaalvelgen voor onze zomerbanden. De velgen die er nu onder zitten zijn niet zo mooi meer vandaar. wie weet een betaalbare leverancier?

of heb je misschien zelf een set teveel?

bandenmaat is 245

we zijn benieuwd, groetjes Ladyfly

Guest Gerard K

Toevallig vorige week een setje 2de hands winterbanden (op alu velgen) willen kopen voor mijn Sportage. De bandenboer had ze voor me ingekocht bij een lease firma. Bij het bekijken leek zowel het profiel als de velgen z.g.a.n. Helaas bleek de afmeting voor een Sorento/Santa Fe ipv de Sportage/Tucson. De prijs zou zijn 480 euro. Wellicht staan ze er nog. v Doorn banden in Houten 030-6011428

winterbanden hebben we al we zoeken alleen velgen hoor.

We moeten ze nu steeds om laten zetten dit kost ons elke keer 60 euro!!

Als ze op velgen zitten kunnen we ze zelf wisselen .

zal morgen even kijken naar de exacte bandenmaat of velgmaat. Bedankt voor jullie reacties !

tot morgen gr Ladyfly

Guest Gerard K

Ik heb er geen verstand van, maar ik zou wel oppassen met het "zelf wisselen". Bij het wisselen van de velg/band combinatie bij een dealer of banden firma wordt de combi set eerst "gebalanceerd". Of dit ook echt nodig is weet ik niet. Gezien de banden/velgen maat kan ik mij wel voorstellen dat een kleine afwijking bij de as een behoorlijke slinger bij het loopvlak is. En slingeren betekent veel vrijkomende krachten en wellicht schade. Daarnaast heb ik begrepen dat de moeren vanwege de ALU velgen aangedraaid worden met een "momentsleutel". Maar nogmaals ik heb er geen verstand van, maar voor 2x20 euro per jaar bij een bandenboer neem ik geen risico. Het steeds wisselen van de banden op ALU velgen is zeker niet goed voor het lichtmetaal, dus dat lijkt mij in ieder geval een prima besluit.

Overigens sla ik de banden wel zelf op want dan ben ik tenminste vrij in de keuze van de quickfitter bij het op- en afzetten.

De bandenmaat is 245/70 R16 107 H

Manlief is monteur en heeft een momentsleutel hoor:wink:

Bij de Carnival heeft hij het ook altijd zelf gedaan. Als je ze merkt welke waar heeft gezeten is er niets aan de hand. En als ie alsnog niet fijn rijdt laten we hem even uitlijnen/balanceren.

Nog even iets anders: wie heeft ervaring met een Zavoli gasinstalatie???

Hij wil ineens niet meer op gas rijden!!

Hij piept steeds dat het gas op is maar de tank zit vol!!

Gisteren gereden met aanhanger (vol ong 1500 kg) onderweg begon het gas te piepen dat de tank leeg was. Als dit zo was had ie 1op 3.5 genomen !!! maar "gelukkig" bleek dit na aftanken niet het geval. Wat het dan wel is?????????:?