brandweersam Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 als ik 100 km/u rijdt, en ik ga naar de 110 km/u dan komt er onder de auto een irritant geluid vandaan. En als ik dan van 110 km/u de snelheid laat terug zakken naar 100 km/u hoor ik dit geluid ook. Ik heb al onder de auto gekeken, op de uitlaat getikt maar alles lijkt vast te zitten. Wie kan me zeggen wat dit geluid zal kunnen zijn. Quote
Kia Fan Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 niet te hopen dat het je tussenbak is..... je zou auto op een 2 kolombrug moeten plaatsen met wielen van de grond en dan eronder en auto laten draaien en dan localiseren waar het vandaan komt. Kunnen diverse dingen zijn. Van een simpel steentje in en de remklauw tot kapotte steekassen en versnellingsbakken aan toe. Dus moeilijk te zeggen zo op een forum.... Quote
brandweersam Posted July 22, 2010 Author Posted July 22, 2010 bedankt, dan ga ik even verder zoeken Quote
masimo Posted July 22, 2010 Posted July 22, 2010 Heb je ook last van trillingen of (zoemende) geluiden? Ik gok op kardanassen. Een onbalans. Oorzaak kan zijn dat de kardanassen niet meer goed vast op tussenbak of differentielen zitten. Andere oorzaak kan flens van het achterdifferentieel zijn, als die teveel speling krijgt gaat ie ook rare geluiden maken. Die flens zit met een grote borgmoer vast. Kom je niet direkt bij. Daarvoor moet je de achterste kardanas eraf halen. Is niet veel werk hoor. Die moer moet met 220Nm vastzitten! Quote
rob4b4 Posted July 23, 2010 Posted July 23, 2010 Gaat het tikken mee met de snelheid of met het toerental? Quote
Recommended Posts