Gaith Posted August 23, 2011 Posted August 23, 2011 Hello peeps, Dit is de eerste x dat ik hier wat post.... Ik zit namelijk met een probleempje, We hebben laatst een pioneer f900bt gekocht voor onze sorento maar nu past hij niet, Nu heb ik al een 2 din frame besteld, maar nu moet ik nog de makelijkste manier vinden om deze in te bouwen... Er zit op het moment een pioneer avic x-1 in. Kan iemand me zeggen hoe ik deze het makkelijkst in kan bouwen? Bvd! Quote
masimo Posted August 24, 2011 Posted August 24, 2011 "Makkelijkste" is als je de kappen van de middenconsole uitbouwt. Op die manier kom je overal aan waar je zijn moet. Zet onderstaande plaatjes even in volgorde van 1 tot 8, en dan moet het lukken. Quote
Gaith Posted August 25, 2011 Author Posted August 25, 2011 oke, ik weet nu hoe het moet, alleen de kabels van de f900 bt is een geknooi..... Iemand een duidelijke uitleg hier over misschien? Stroomsnoer spreekt voor mij voorzich..... behalve de car speed signal input en de handrem kabel? oja de reversegear signal input..... En waarom zijn die de audio kabels tulp stekkers:O? Bedankt! Quote
masimo Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 Grootste deel van de aansluitingen doe je met een ISO verloopstekker. Daarmee worden de hoofdaansluitingen (o.a de speakers) in 1 keer aangesloten. De kabel met de tulp stekers hoef je in principe niet te gebruiken. Die is voor aansluitingen van externe apparaten zoals bijvoorbeeld een achteruitrijcamera. Verder sluit je hiermee de unit aan op een externe versterker of subwoofer. Ik neem aan dat dat niet nodig is. Ik heb helaas geen kennis over waar je snelheidssignaal, handrem en achteruitrijsignaal vandaan moet halen. 1 Quote
Crum Posted August 26, 2011 Posted August 26, 2011 handrem gelijk aan massa leggen, anders doet je navi t enkel als je hm op de handrem zet (of je moet dat graag willen) verder weet ik niet zeker of je bij een f900 ook die achteruitrijsignaal perce nodig hebt, volgens mij is dat enkel voor als je bv een camera hebt (dat die optijd aanspringt) snelheidssignaal kan je vanaf de snelheidssensor of op de tellerbak vinden...welke draad precies durf ik niet te zeggen. Quote
Gaith Posted August 26, 2011 Author Posted August 26, 2011 oke, Dus alleen de iso stekker gebruiken en handremsignaal op massa zetten. En dan de snelheidssignaal op.....? En de achteruit rij signaal hebben we dus niet nodig! Quote
Gaith Posted August 26, 2011 Author Posted August 26, 2011 edit: Iso stekker is nu in orde, Moet nu alleen de vss kabel aansluiten (weet inmiddels ook waar die zit) uitleg vss kabel sorento En de achteruit rij signaal heb ik niet nodig (volgens de autozaak) (want dan pakt de gps hem wel) En de handrem signaal... weet iemand waar de massa zit bij de sorento? bedankt! (bijna zover dat ik hem kan inbouwen:D:D) Quote
masimo Posted August 26, 2011 Posted August 26, 2011 Bedankt voor de terugmelding over het snelheidssignaal. Daar zullen meerdere mensen iets aan hebben. Massa kun je overal vinden. Als je kontakt maakt met metaal van de carrosserie zit je gelijk aan massa. Dus zoek iets dat vastgeschroefd zit aan de body. Schroef los. Draad met een oogje eraan, schroef vast, en klaar. Quote
masimo Posted August 26, 2011 Posted August 26, 2011 Let wel even op of de uitleg voor jou Sorento geldt. Het kan zijn dat er verschil is tussen Sorento I (2002-2006) en Facelift (2006-2009). Quote
bitman Posted August 26, 2011 Posted August 26, 2011 En de handrem signaal... weet iemand waar de massa zit bij de sorento? ik heb die draad gewoon aan de radio gebouwd, de behuising van de radio ligt al aan massa Quote
Gaith Posted August 27, 2011 Author Posted August 27, 2011 En de handrem signaal... weet iemand waar de massa zit bij de sorento? ik heb die draad gewoon aan de radio gebouwd, de behuising van de radio ligt al aan massa Deze vat ik niet helemaal? Quote
Crum Posted August 27, 2011 Posted August 27, 2011 in de isostekker zit ook massa, en ook in de kabel van pioneer zelf. ik doe meestal in de pioneerstekker de kabel een stukje blank maken en daar het handremkabel'tje aan vast solderen. het teveel aan draad natuurlijk wel afknippen. Quote
Gaith Posted August 27, 2011 Author Posted August 27, 2011 in de isostekker zit ook massa, en ook in de kabel van pioneer zelf. ik doe meestal in de pioneerstekker de kabel een stukje blank maken en daar het handremkabel'tje aan vast solderen. het teveel aan draad natuurlijk wel afknippen. oke, weet iemand waar de handremkabel zit bij de sorento? voordat ik de hele auto op de kop zet:P En ik moet ff meten welke de massa kabel is toch? Quote
Crum Posted August 27, 2011 Posted August 27, 2011 je hoeft de auto niet op zn kop te zetten. bij je pioneer systeem zit een kabel die moet gebruiken, 1 draad daarvan moet je officieel aan de handrem vastmaken, maar direct aan massa werkt ook..zo uit mn hoofd moet je de groene kabel (handrem) aan de zwarte solderen in de pioneer kabel. Quote
Gaith Posted August 31, 2011 Author Posted August 31, 2011 je hoeft de auto niet op zn kop te zetten. bij je pioneer systeem zit een kabel die moet gebruiken, 1 draad daarvan moet je officieel aan de handrem vastmaken, maar direct aan massa werkt ook..zo uit mn hoofd moet je de groene kabel (handrem) aan de zwarte solderen in de pioneer kabel. Jezz gelukt. alleen geen ontvangst met radio? terwijl antenne wel in en uit klapt? Quote
Crum Posted September 1, 2011 Posted September 1, 2011 en de antenne zelf ook wel aangesloten..want het in/uitschuiven van de antenne komt doordat er een draad daarvoor in de iso stekker zit. de antenne moet aan de andere kant (wel aan de achterkant) in de radio...had je met de vorige radio wel goede ontvangst? Quote
dude-nl Posted September 29, 2011 Posted September 29, 2011 Tip voor je navi: kijk eens op www.avic411.com De F serie van pioneer is volledig te tweaken waardoor je veel meer kan met de navi. Het systeem draait op IGO software die voleldig aanpasbaar is qua skins en layouts. Een hoop mensen dan hebben als hobby, die skins aanpassen Quote
Gaith Posted October 9, 2011 Author Posted October 9, 2011 Alles werkt! Thnx for the replies. En ja die avic411.com had ik algevonden, maar als dat flashen fout gaat ben je l*l want dan kan je hem weggooien Dus dat doen we maar niet;) Quote
bitman Posted October 10, 2011 Posted October 10, 2011 Alles werkt! Thnx for the replies. En ja die avic411.com had ik algevonden, maar als dat flashen fout gaat ben je l*l want dan kan je hem weggooien Dus dat doen we maar niet;) daar heb je de testmode voor maar inderdaad als je niet weer wat je doet doe het niet imho Quote
dude-nl Posted October 11, 2011 Posted October 11, 2011 Ik heb er serieus al tientallen gedaan zonder dat het fout gaat, anders kan je inderdaad altijd nog de testmode in. De igo software kan je echt veel beter maken ermee... Ik gebruikte het meeste de Diafta mod's Quote
bitman Posted October 11, 2011 Posted October 11, 2011 Ik heb er serieus al tientallen gedaan zonder dat het fout gaat, anders kan je inderdaad altijd nog de testmode in. De igo software kan je echt veel beter maken ermee... Ik gebruikte het meeste de Diafta mod's als je zoekt op mijn id bitman zie je dat ik zelfs een aantal hacks op mijn naam heb staan Quote
Gaith Posted October 30, 2011 Author Posted October 30, 2011 Ik heb er serieus al tientallen gedaan zonder dat het fout gaat, anders kan je inderdaad altijd nog de testmode in. De igo software kan je echt veel beter maken ermee... Ik gebruikte het meeste de Diafta mod's Jah ik weet het, maar tis mijn pa's auto, niet die van mij Dus ik laat het lekker zoals het is, hijs er blij mee Hij blij, ik blij Thnx for all the help peeps! Quote
Recommended Posts