shanghai3110 Posted July 25, 2011 Posted July 25, 2011 Ik ben redelijk tevreden met mijn Sorento van 2005 heb echter een terugkerend probleem. Steeds werkt de linker koplamp niet> Vervang ik de lamp dan werkt het OK gedurende een paar maanden maar daarna weer hetzelfde issue. Volgens de garage zou vervangen van beide lampen op hetzelfde punt de issues oplossen maar helaas. Iemand goede suggesties? Quote
masimo Posted July 25, 2011 Posted July 25, 2011 Je kan een 12V piekspanning beveiliging tussen je accupolen zetten. Dat helpt in de meeste gevallen afdoende. Oudere Sorento's schijnen nogal eens last te hebben van piekspanningen. Daardoor gaan je lampen snel(ler) kapot. Je kan het ook voorkomen door de verlichting pas in te schakelen nadat de auto gestart is. Dus zelf altijd het licht uitdoen en pas weer aan als de auto loopt. Kontroleer in ieder geval de stekkers van de lampen en ook de zekeringkast in de motorruimte op korrosie en/of vocht. Effe googlen op 12V piekspanningbeveiliging of overspanningsbeveiliging. Kosten zo rond een tientje. Quote
EDM Posted September 10, 2011 Posted September 10, 2011 Hee,dit is goed om te lezen . Ook hier moeten de koplampen om de haverklap vervangen worden. Bedankt voor de tip! Quote
shanghai3110 Posted December 29, 2011 Author Posted December 29, 2011 Ik heb het intussen ook maar bij onze Picanto gedaan. Die had hetzelfde probleem links voor, en het vervangen van een lamp in de picanto is niet eenvoudig........ Toch vreemd dat het alleen linksvoor is. Zou Kia toch moeten fixen. Quote
Recommended Posts