JRG Posted January 12, 2012 Posted January 12, 2012 Wij hebben een Sorento uit 2004. Als we hebben gereden hebben de auto stil zetten en daarna uit, horen we achter het dashbord kastje het geluid van water stromen. Wie weet wat dit kan zijn, het gebeurt niet altijd, de invloed van het weer of temparatuur maakt niet uit. Quote
Crum Posted January 12, 2012 Posted January 12, 2012 en maakt het verschil of je met de airco aan of uit hebt gereden? Quote
dude-nl Posted January 12, 2012 Posted January 12, 2012 Vermoedelijk condens water van je airco. Zal onder de auto terecht komen... Quote
RioTom Posted January 12, 2012 Posted January 12, 2012 Dat heb ik ook bij de Rio, ik ga er, zoals bovenstaand bericht omschrijft, van uit dat dit van de airco komt. Quote
masimo Posted January 13, 2012 Posted January 13, 2012 Is de uitloop van het airco-systeem open? Onder de motorkap komt tegen het schutbord (bijrijderskant) een min of meer haaks rubberstuk naar buiten. Check eens of dat open is. Je kunt het gewoon eraf trekken. Andere optie eventueel is lucht in je airco of koelsysteem. Toevallig geen lekkend koelvloeistof reservoir? Quote
Alex Posted January 20, 2012 Posted January 20, 2012 Dat heb ik ook gehad bij mijn vorige Sorento. Volgens de dealer was dat de airco. Telkens als ik de motor afzette hoorde ik het. Alles is echter steeds blijven werken. Als ik jou was maakte ik mij er geen zorgen over. Alex Quote
dude-nl Posted January 20, 2012 Posted January 20, 2012 Zou wel fijn zijn als hij ook laat horen wat er nou was... Quote
JRG Posted January 24, 2012 Author Posted January 24, 2012 Helaas nu pas de laptop weer kunnen gebruiken, dank voor alle tips. Ga dit weekend als het tenminste droog is er mee aan de gang. Wordt vervolgd Quote
xychix Posted January 25, 2012 Posted January 25, 2012 Hmm. ik had hier ooit een reactie getikt maar die is blijkbaar verdwenen of door mij niet echt 'gepost'. Ik heb hetzelfde, ik hoorde het pas nadat ik een smak in de vangrail had gemaakt (rechts voor heeft een klap gehad). Het lijkt linksvoor onder de voorruit te 'lopen'. ik dacht eerst dat er ergens wat water in een gootje zou blijven staan. Ik hoor het ook voornamelijk als het regend of heeft geregend. Quote
Recommended Posts