J-Lauwers Posted December 31, 2011 Posted December 31, 2011 Wie kan mij vertellen wat de knop op het stuur betekent. Er staat een telefoonhoorn op de toets en eronder staat mic. Als ik de toets indruk hoor ik geen verschil met de speakers van de radio. Mijn vermoeden is dat het met het handfree bellen van doen heeft, maar ik vind hier niets over terug in het instructieboekje. Het betreft een sorento 2.5 CDI van 2004. Is het zo te maken dat het de speakers uit geschakeld worden als de telefoon (handfree) overgaat. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft zodat ik de toets kan gebruiken. Quote
masimo Posted December 31, 2011 Posted December 31, 2011 Is inderdaad de stuurbediening voor telefoons. Of het werkt hangt af van je radio. Met de originele Kia-radio moet de telefoon aan de radio gekoppeld (bluetooth? of bekabeld) zijn om te werken. Met radio's van andere fabrikanten zoals bijv. Pioneer moet er vaak nog een extra module ingebouwd worden tussen stuurbediening en radio, om alles te laten werken (een soort van vertaal-module die de signalen van de stuurmodule omzet naar signalen die de radio begrijpt). Als de telefoon dan verbinding heeft met de radio kunnen de basisfunkties via de stuurbediening worden uitgevoerd. Quote
J-Lauwers Posted January 6, 2012 Author Posted January 6, 2012 Masimo bedankt ik ga het een en ander uitproberen, Er zit op dit moment een orginele Kia radio-cassette-cd in mijn sorento, Ik heb nog een nieuwe radio van het model 2010 liggen en wil gaan kijken of ik deze aangepast en ingebouwd krijg. J.lauwers Quote
Recommended Posts