Jump to content

inhouden/ noodloop bij vol gasgeven


ruudjeb

Recommended Posts

mijn sorento 2.5 crdi vgt van 06 houd in/ springt in de noodloop bij vol gas geven, is al paar keer naar de garage geweest, eerst is er een klep van retourleiding van het brandstofsysteem vervangen en nu is de intercooler vervangen maar het probleem blijft bestaan.......heeft iemand een idee of ervaring met dit probleem dan hoor ik het HEEEEL graag....alvast bedankt

Ruud

Link to comment
Share on other sites


Dieselfilters controleren en eventueel vervangen. Er zit er een in de motorruimte en eentje vlak na de tank. Die vlak na de tank slaat vaak dicht omdat de tankcoating loslaat. Grote kans dat ie er uitziet zoals op bijgevoegd plaatje.

En als dat inderdaad de oorzaak was, je geld terugvragen van de vorige reparaties. Dieselfilters is het eerste wat gechecked moet worden in zo'n geval, anders is je garage een stelletje prutsers.

post-512-0-22801900-1324239805_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites


Wow dat zeefje zit wel heel erg vol, loopt ie dan nog!?!?

Zeker even met een lampje in de tank schijnen en als je vlekken ziet dan is de coating idd. aan het afbladderen. Gegarandeerd dat je zeefje dan ook vol zit.

Ik heb in drente een slooptank gevonden. In Staphorst staat nog een sloopsorento diesel 2.5 CRDi maar deze meneer wil het hele casco in 1x kwijt voor een kleine 2.000 euro zonder blok en bak.

Ik heb nu 2 tanken, de 2e hands zit er onder de originele ga ik schoonbijten met TankCure en dan met gewoon staal rondrijden.

Tank vervangen kostte me 4 uur in mijn te kleine garagebox in Amsterdam met enkel een standaard dopsleutelset, een krik en een stapel IT-Boeken om de tank te ondersteunen. (en ik ben echt een leek, lees veel maar raak maar zelden gereedschap aan. Ben ik aan het veranderen)

Link to comment
Share on other sites


bedankt voor de adviezen, maar heb vandaag te horen gekregen dat de turbo kaduuk is, er was een boutje van een hitteschild losgetrild en terechtgekomen(vast) en klemde een of andere stang van de turbo vast waardoor de schoepen van de turbo niet meer konden verstellen( variabele turbo) en in de open stand bleven staan. door teveel druk is de intercooler ook kapot gegaan! al met al wordt het een heeel duur grapje

Link to comment
Share on other sites


Guest Angelique
Welkom ruudjeb stel je even voor in het welkoms topic. "Vol gas geven" klinkt geweldig in tijden van crisis.. Wie kan dat nog doen, HAHA!
Ruudjeb :-) En verder ken ik niemand die dat doet c015.gif
Link to comment
Share on other sites


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...