Guest Warrior Posted October 1, 2011 Posted October 1, 2011 Hallo, Ik heb een Kia Sorento uit 2003, als ik van de 2 naar de 3 schakel voel je dat ie er niet helemaal lekker soepel in gaat en dit doet ie altijd dus heeft met de weersomstandigheden niets te maken. Wat zou hier de oplossing voor kunnen zijn? Mvg, Henk Quote
Guest Angelique Posted October 1, 2011 Posted October 1, 2011 Henk, omdat jouw schakelprobleem afweek van het topic waar je de vraag had ingezet, heb ik er even een nieuw topic van gemaakt. Quote
masimo Posted October 1, 2011 Posted October 1, 2011 Eerst eens beginnen met nieuwe olie in de bak, maar waarschijnlijk moet je synchromesh ringen gaan vervangen. Quote
chakib82 Posted October 1, 2011 Posted October 1, 2011 hoi, ik heb dat ook gemerkt afgelopen weken in mijn sorento 2003 2.4 benzine. Je hoort een kgrrrrrr geluid van de 2 naar de 3. dacht eerst normaal omdat het een 4x4 is maar nu ik dit lees ga ik toch twijfelen. Volgens het onderhoudsboekje is het ongeveer een jaar geleden dat de olie van de bak is vervangen. Massimo welke olie kan ik het beste gebruiken voor de bak. In de forum heb gelezen dat men deze adviseert klopt dat, castrol transmax 2 Ik hoor het wel, chakib Quote
masimo Posted October 2, 2011 Posted October 2, 2011 Normaal gesproken moet er 2,7 liter 75W90 in. Ruime keus voor dit type olie. Ik zou een wel volsynthetische nemen. Ik hoor wel dat mensen bij schakelproblemen goede resultaten behalen met Castrol Transmax Z. Ik heb geen ervaring met deze olie. Als er sprake is van mechanische schade of slijtage zal een andere olie het probleem niet oplossen natuurlijk, misschien wel verlichten. Quote
Recommended Posts