depierretotal Posted August 25, 2011 Posted August 25, 2011 Ik heb een nieuwe Sorento 2011, rijdt zeer goed alleen heb ik redelijk wat gerammel als ik op oneffen wegen rij, na wat onderzoek blijkt dit veroorzaakt te worden door het"rol gordijn" van achterste panoramisch dak. Wanneer volledig open hardste gerammel, wanneer gesloten geen en wanneer half open beperkt het gerammel zich. Iemand ervaring mee? Quote
bertsplci Posted September 11, 2011 Posted September 11, 2011 Ik heb een nieuwe Sorento 2011, rijdt zeer goed alleen heb ik redelijk wat gerammel als ik op oneffen wegen rij, na wat onderzoek blijkt dit veroorzaakt te worden door het"rol gordijn" van achterste panoramisch dak. Wanneer volledig open hardste gerammel, wanneer gesloten geen en wanneer half open beperkt het gerammel zich. Iemand ervaring mee? Ik heb hetzelfde (maar geen panoramadak), ik dacht dat het van de bagage afdekgordijn kwam. Quote
Vrieswijk Posted December 9, 2011 Posted December 9, 2011 Ik heb exact hetzelfde gerammel, terwijl dat voorheen niet was. Na een jaartje kwam het pas naar boven. Heb je dit al opgelost? Hoe? Groet, André Quote
africadero Posted December 13, 2011 Posted December 13, 2011 Mijn sorento (2.2 crdi 4WD) is nu 6 maanden oud. Rammelt verschrikkelijk op oneffen weg. Na wat zoekwerk blijkt het geluid te komen uit de rug van de linker achterbank.???. De bestuurderszetel heeft speling op de electrische motortjes. Dit blijkt volgens mijn dealer een gekend probleem te zijn en word vervangen onder garantie. Nog mensen met dat gerammel probleem?? Gr. R. Quote
van.bemmelen Posted December 13, 2011 Posted December 13, 2011 Mijn Sorento 2.4 Executive is nu 20 mnd oud. Begint nu onder de auto te rammelen. Bij hetaanslaan(starten) van de auto hoor je de uitlaat rammelen, Dit hoor je ook als je in zijn 2e of 3e versnelling flink gas geeft. Ik heb hem op de brug gehad.Er zit vooraan een flexibel stuk. Hier komt het gerammel vandaan. Dit zit niet meer vast. Dit samen met het bijgeluid wat ik al eerder heb beschreven in andere topic( werd afgedaan als producteigenschap), maakt dat de auto na 20 mnd al flink op een rammelbak gaat lijken. Ben benieuwd of en wanneer de auto uit elkaar valt. Quote
bigwade Posted December 13, 2011 Posted December 13, 2011 Ben benieuwd of en wanneer de auto uit elkaar valt. Ah joh, je hebt nog 64 maanden te gaan Maar eh, ga even langs je dealer, of juist een andere die er wel wat aan doet, en laat het oplossen. Verder alles naar wens ? Quote
van.bemmelen Posted December 13, 2011 Posted December 13, 2011 Verder alles naar wens ? Ach, wat zal ik hier op zeggen? Quote
bigwade Posted December 13, 2011 Posted December 13, 2011 geen idee.. Valt het echt zo tegen dan ? Quote
van.bemmelen Posted December 13, 2011 Posted December 13, 2011 geen idee.. Valt het echt zo tegen dan ? Kan je wel stellen Rammel, de rammel voor 40K Quote
tipke Posted December 14, 2011 Posted December 14, 2011 M'n Sorento is van 2010. Op erg slechte weg hoor je vanalles lawaai maken. Wat me echter het meeste stoort is een zacht getril, gerammel aan de passagierszijde (zelfs op niet zo sleche weg) . Ook bij optrekken hoor je het. Ik kan echter niet vinden vanwaar het nu precies komt. Van het panoramisch dak of van de A of B-stijl ? Het rolgordijn van het dak is het niet. Ik weet het niet. Ook de hoofdsteunen maken soms een storend lawaai. Ik heb een nieuwe Sorento 2011, rijdt zeer goed alleen heb ik redelijk wat gerammel als ik op oneffen wegen rij, na wat onderzoek blijkt dit veroorzaakt te worden door het"rol gordijn" van achterste panoramisch dak. Wanneer volledig open hardste gerammel, wanneer gesloten geen en wanneer half open beperkt het gerammel zich. Iemand ervaring mee? Quote
hamawomili Posted December 16, 2011 Posted December 16, 2011 Mijn Sorento is van jan-2011. Ik kwam er achter dat een rammel die ik eerst niet kon thuisbrengen werd veroorzaakt doordat er iets in het vakje voor de versnellingpook ligt, bijv. een portemonnee of telefoon. Als ik die eruit haal, is de rammel ook weg. Laatste tijd valt mij op dat bij 1.500 rpm een soort resonerend geluid is te horen. bij meer of minder toeren is het over. Wie heeft hier ook last van? Quote
van.bemmelen Posted December 16, 2011 Posted December 16, 2011 D Mijn Sorento is van jan-2011. Ik kwam er achter dat een rammel die ik eerst niet kon thuisbrengen werd veroorzaakt doordat er iets in het vakje voor de versnellingpook ligt, bijv. een portemonnee of telefoon. Als ik die eruit haal, is de rammel ook weg. Laatste tijd valt mij op dat bij 1.500 rpm een soort resonerend geluid is te horen. bij meer of minder toeren is het over. Wie heeft hier ook last van? Dat resonerend(rammelend) geluid tussen de 1300 en 1500 toeren heb ik ook. Dat heb ik al eens aangekaart via topic "Vreemd bijgeluid",hier op het forum. Dit wordt bij mij alleen maar erger,Hij heeft hiervoor al enkele keren bij de dealer gestaan, Ze dachten eerst dat het aan de aandrijflijn lag. Hij heeft toen 2 dgn binnen .gestaan, Ze hebben toen geconstateerd dat het vliegwiel niet goed vast heeft gezeten, Deze hebben ze vervangen, inclusief koppelingsplaten.( Is mij verteld) Het bijgeluid zou verdwenen zijn. Dit was binnen een week echter al weer terug. Toen heb ik hem opnieuw bij de dealer gebracht, met deze klacht. Het werd toen , omdat ze niks konden vinden , afgedaan als, jawel, "produkteigenschap" Dit, samen, met een nu ,rammelende uitlaat , maakt het, dat ik mij nu steeds meer erger aan de auto. Ik begin ook steeds meer te twijfelen aan de kwaliteit. Vandaar dat ik hierboven de opmerking maakte, wanneer de auto uit elkaar valt. Met die uitlaat ga ik een dezer dagen wel weer naar de dealer, Ben benieuwd. Quote
Luca Posted December 18, 2011 Posted December 18, 2011 Bij ons rammelt ook veel....... Heb me er bij neergelegd. Het is nu eenmaal geen Duitse auto. Het is nu eenmaal heel veel auto voor relatief weinig geld. Ze moeten ergens op bezuinigd hebben...... Quote
hamawomili Posted December 19, 2011 Posted December 19, 2011 Bij ons rammelt ook veel....... Heb me er bij neergelegd. Het is nu eenmaal geen Duitse auto. Het is nu eenmaal heel veel auto voor relatief weinig geld. Ze moeten ergens op bezuinigd hebben...... Mijn vorige Sorento (2.5CRDI bj. 2005) heeft nooit gerammeld en die kwam toch ook uit Korea! Quote
van.bemmelen Posted January 2, 2012 Posted January 2, 2012 Ben vorige week naar de dealer geweest voor het gerammel. Ik had eerst bij een kennis van mij, die een garagebedrijf heeft, mijn auto op de brug gezet, om te kijken of ik zelf kon ontdekken waar het gerammel vandaan kwam. Toen ik onder de auto doorliep, zag ik dat er aardig wat olie aan de onderkant van de auto zat. Ik heb toen verder niet gekeken , maar ben toen gelijk naar de dealer gegaan. Olielekkage is waarschijnlijk een lekkende pakking van de carterpan. Mij werd verteld, dat reparatie hiervan, nogal wat voeten in de aarde had, omdat er eerst het een en ander gedemonteerd moet worden, voordat men erbij kan.En het gerammel, wat steeds erger wordt, ligt volgens de monteur aan de tussendemper van de uitlaat. Deze moet eerst besteld worden, omdat men deze niet op voorraad heeft. Eind januari wordt ea gerepareerd.(uiteraard wel garantie) De auto heeft pas 27000 gelopen. Ik blijf benieuwt wanneer deze auto uit elkaar v........? Quote
Leonard Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 Tja mijn Sorento 2.2 CRDi is van 2010 en ik heb een zeer storende rammel die achter de radio vandaan lijkt te komen. Rond een km of 30 begin je het te horen als een storend geklop. Niet altijd, heb gedacht dat het ook met de wind te maken had. Meestal is het er, soms even niet. Bij de dealer bijvoorbeld, dan is het weg Met de motor heeft het niets te maken, die heb ik bij 50km/h afgezet (in N, het is een automaat) en dan hoor je het ook. Paravaan omgeving kan het ook zijn, er zit niets los zo te zien, ook niet aan de onderkant, hitteschild of zo. Radio en dergelijke uitbouwen is veel werk zegt men en zoiets onder garantie laten vallen ( arbeidsloon zoekwerk) wordt lastig is mij verteld daar de klacht vaag is. Moet je hier dan jaren mee leven vraag ik me af... Leonard Quote
bigwade Posted January 7, 2012 Posted January 7, 2012 om op het laatste te reageren... Nee dus ! Dit ga je lekker door de dealer uit laten zoeken. Vraag een leuke leen auto. Wie is de dealer ? Quote
bbpbdrummer Posted January 11, 2012 Posted January 11, 2012 Bij mijn SORENTO, 2009, zit er ook een tokkelend geluid tijdens het rijden, dat enkel aan de passagierskant hoorbaar is. (vooraan rechts) Bij stationair draaien hoor je niks abnormaals, heeftr iemand een IDEE???? Quote
carla1965 Posted January 11, 2012 Posted January 11, 2012 Mijn idee wat het zou kunnen zijn: schokbrekers. Wij hebben vorig jaar januari een Sportage 3 gekocht en 8 maanden met een rammelbak(sorry) rondgereden, het bleken uiteindelijk de schokbrekers te zijn. Na vele klachten en reparaties, aan vanalles, (dealer deed zijn best), hebben wij het vertrouwen in deze mooie auto verloren en weggedaan. Dit was voor ons einde Kia. Quote
Recommended Posts