Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Goede avond,

Als ik mijn stadslicht of normale licht aanzet in mijn Sorento dan gaat er geen groen lampje op het dahboard branden dat mijn licht aanstaat. Hoe kan ik deze defecte lampjes in het dashboard vervangen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Daarnaast geven 2 drukknopjes onder mjn climate control geen licht in het donker? Alle overige drukknoppen wel dus zijn de 2 betreffende knoppen defect. Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden? Zit er een ledje in de knoppen en moeten de knoppen vervangen worden of zit er een klein lampje achter de knoppen dat vervangen moet worden. Mocht iemand hie meer over weten dan hoor ik het graag. Alvast vriendelijk dank.

mvg

Sunit

Posted
Goede avond,

Als ik mijn stadslicht of normale licht aanzet in mijn Sorento dan gaat er geen groen lampje op het dahboard branden dat mijn licht aanstaat. Hoe kan ik deze defecte lampjes in het dashboard vervangen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Daarnaast geven 2 drukknopjes onder mjn climate control geen licht in het donker? Alle overige drukknoppen wel dus zijn de 2 betreffende knoppen defect. Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden? Zit er een ledje in de knoppen en moeten de knoppen vervangen worden of zit er een klein lampje achter de knoppen dat vervangen moet worden. Mocht iemand hie meer over weten dan hoor ik het graag. Alvast vriendelijk dank.

mvg

Sunit

heey sunit.in de bedieningsunit van de airco zitten in principe lampjes die je niet zelf kunt vervangen.

heb het zelf wel gedaan maar is een enorm gepriegel,de dealer heeft er ook geen lampjes voor(halen bij een electronicazaak),voor wat betreft je dashboard.....deze zijn simpel te vervangen.als je meer wilt weten mail je maar

Posted

Middag

Ik heb ook een aantal lampjes naast de climate control die defect zijn om dit te repareren moet de hele unit vervangen worden kosten ongeveer 1000 euro.

De lampjes daar boven waaronder die van je alarmlichten kunnen wel vervangen worden echter hiervoor vervangen ze de complete schakelaar.

De kosten hiervoor zijn ongeveer 25 euro per schakelaar.

mvg

Posted

Dat die lampjes lastig te vervangen zijn dat klopt. Echter het is wel te doen. Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om de groene indicator leds van de climate control te vervangen door rode en blauwe leds. Daarnaast de verlichting van de knoppen vervangen door witte leds. Iemand met wat soldeer ervaring moet het voor elkaar kunnen krijgen. De verlichting in de knoppen heb ik ook vervangen door witte leds (zitten wel gloeilampen in). De knoppen van de raambediening bevatten wel weer leds en waren wat lastiger door witte leds te vervangen.

Posted

Dat klinkt leuk en ik vind het ook knap dat je dat zo gemaakt heb,maar voor de leek is dit dus niet te doen.

mvg

Maar als je buurt van Almere woon mag je het bij mij ook even fixen :-)

• 2 months later...
Posted

Ik heb inmiddels deze lampjes door een inbouw garage laten vervangen in 2 kleuren werkt weer perfect kosten 75 euro.

mocht iemand ook dit probleem hebben in de buurt van Almere stuur dan een bericht dan geef ik je het adres van het betreffende inbouwstation.

mvg

Posted

hallo Thijs,

Ik ben wel geinteresseerd in het adres van deze inbouwer. Is het wel degelijk gedaan?

Groet,

Ruurd

-------

Sorento 2.5 diesel aut two tone

Posted

Het is te doen maar alles moet er wel voor los. Vervang je er een, dan ben je voordeliger uit om alles preventief te vervangen.

Posted

maar ik begrijp dat Thijs een inbouwer heeft die het voor 75 euro gedaan heeft. Of heb ik het nu verkeerd begrepen?:-(

Gr.

Ruurd

Posted (edited)

Beste Ruurd

Dat bericht is correct en heb je goed begrepen.

Ik heb inderdaad mijn dashboardverlichting onder mijn airco unit laten vervangen.

Het is degelijk gedaan anders zou ik het ook niet hebben laten doen .

Ook het bedrag klopt wat ik in mijn bericht aangaf.

Stuur maar een PM zodat ik je gegevens kan sturen.

Het is overigens wel in Almere

mvg:razz:

Edited by Thijs1
Posted

dank Thijs voor je PM. Ik heb geprobeerd te antwoorden per PM, maar dat kreeg ik niet voor elkaar. :?

Groet,

Ruurd

Posted
Goede avond,

mvg

Sunit

volgens mij is er geen lampje voor als je je verlichting aanzet.

dus hoef je het ook niet te vervangen.

mvg Hank

• 1 year later...
Guest Warrior
Posted

Lampjes zijn compleet bij Toyota los te verkrijgen. Ik heb ze net ingebouwd, werken perfect!!!

Kost ongeveer € 11 Artikelnummer is: Bulb 84999-10170

post-5067-0-37468600-1324733126_thumb.jpg

post-5067-0-47222800-1324733136_thumb.jpg