mabo Posted December 27, 2013 Posted December 27, 2013 Al veel gelezen ,zekering 13 of 14 tccs eruit dan heb je 4x2, Maar behalve storing in abs wat gebeurd er in de bak? Kan het kwaad de zekering er lange tijd uit te laten? Ivm smering of meelopen van diff Quote
parketteur Posted December 28, 2013 Posted December 28, 2013 Ja daar ben ik ook benieuwd naar,maar geloof dat inderdaad dat te lang niet goed is ivm smering. Ik wil het eigenlijk doen ivm brandstof gebruik te verminderen. Maar met 4/4 aangedreven zit je rotsvast aan het wegdek Quote
Lique Posted December 28, 2013 Posted December 28, 2013 Geen idee of je problemen gaat krijgen met de bak oid. Maar dat ding eruit halen omwille van verbruik zal niet veel uithalen op dat gebied. De auto is voorzien van TOD, dus standaard is het enkel achterwielaandrijving en pas als er geploeterd moet worden (door bagger of sneeuw e.d.) wordt de 4x4 ingeschakeld. Quote
masimo Posted January 2, 2014 Posted January 2, 2014 Zekering eruit kan geen kwaad. Alles rolt gewoon mee en wordt gesmeerd. Géén brandstofbesparing. Wel verminderde slijtage van de lamellenkoppeling in de tussenbak, omdat die dan open blijft. Echter, een Sorento met 100% achterwielaandrijving is geen aanrader op nat of besneeuwd wegdek. Als test kun je bij regenweer een rotonde eens wat sneller nemen. Er zijn verschillende oplossingen die ingebouwd kunnen worden om extra instelmogelijkheden voor de 4x4 te krijgen. Ikzelf heb een zogenaamde SuperLocker. Daarmee heb ik zowel in normaal bedrijf als in lage gearing, drie aandrijfstanden: 4x2, auto 4x4 en "locked" 4x4. Bij de laatste stand is er permanent 50% aandrijving voor en 50% achter. Is wel eens handig in het veld, omdat de Sorento geen sperdiffs heeft. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.