ArjanS Geplaatst 17 Februari, 2016 Geplaatst 17 Februari, 2016 Bij mijn 3,5 liter Sorento zijn de flexibele delen in de uitlaat pijp ( het deel die eruit ziet als een Y die overgaat in een enkele pijp ) er kennelijk tussenuit gesneden en nieuwe flexibele delen weer teruggelast. Maar een van die lassen lekt kennelijk, bij een koude motor druppelt er water uit. Dat die flexibele delen heel goedkoop zijn heb ik al gezien, dat zal wel de reden zijn waarom ze dat zo hebben gedaan, maar heeft iemand een idee wat die hele Y pijp kost ? Vlak bij de motor zitten er ook sensors in. Betekend het iets dat die flexibele delen kapot zijn gegaan ? Zoals teveel kantelen van de motor, roesten door off road gebruik met doorwadingen enz ? Of gewoon veroorzaakt door pekel in de winter. Ik zie aan de onderzijde een hoop roest maar dat lijkt oppervlakte roest te zijn, er zijn geen delen die door roest vervormd eruit zien. Quote
Crum Geplaatst 17 Februari, 2016 Geplaatst 17 Februari, 2016 Flex stukken gaan vaker lekken..is niet iets om je heel druk over te maken..een nieuw orgineel stuk is aanzienlijk duurder dan een uni flex stuk er tussen lassen. Daarnaast zal ook een nieuw orgineel stuk na een paar jaar weer gaan lekken. Op dat punt zijn die universele wel beter, die heb ik nog niet lek gezien.. Quote
ArjanS Geplaatst 18 Februari, 2016 Topic Starter Geplaatst 18 Februari, 2016 Ik nu idd gelezen dat het vrij gangbaar is en een stuk economischer. ~40 euro voor het te vervangen flexibele deel + laswerk tegen 1000+ euro voor dat nieuwe Y deel van de uitlaat. Ik zal eens vragen of ze dat met een nieuwe las kunnen oplossen. Quote
spostma85 Geplaatst 20 Februari, 2016 Geplaatst 20 Februari, 2016 Ik heb ongeveer hetzelfde. Zag ook condens lekken gelijk na het Y deel, en net voor het flexibele stuk. Bij mij ss het de las zelf die lekt. Een nieuwe las lijkt Mij inderdaad de goedkoopste oplossing. Voorlopig laat ik het erbij. Quote
ArjanS Geplaatst 21 Februari, 2016 Topic Starter Geplaatst 21 Februari, 2016 Ik heb me laten vertellen door een collega die automonteur is geweest dat als de las lek is en het daar roest het materiaal wel eens te dun kan zijn om te lassen en je alleen maar grotere gaten maakt. En ook lassen die wel lukken maar op dun materiaal rotten zo weer door. Nu heb ik ooit op de MTS wel een aantal schooljaren moeten lassen maar ik had altijd een 5 of 6 voor mijn werkstuk......niet echt iets wat ik zelf zou willen aanpakken. Hij vertelde ook dat je met die gun-gum klemmen ( stukje blik met afdichtvoering met een klem(men) eromheen ) zo'n gaatje ook soms wel voor jaren dicht kan krijgen als het natuurlijk niet te groot of gescheurd is. En hij zo zelfs door de APK heenkomt als de lengte van de uitlaat maar gasdicht is. Dus dat ga ik zo doen. Goedkoop en je kunt het makkelijk zelf, al hou ik er wel rekening mee dat die pijp op enig moment wel in zijn geheel zal moeten worden vervangen. En het is niet voor niets dat de uitlaat gasdicht moet zijn onder de auto.......je wilt dat stilstaand in een file e.d. niet in je interieur hebben ! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.