Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi, bij het olie verversen zag ik dat de voorste cardanas ontbrak. Waarom zou die weg zijn? Hoe kan ik controleren of ze dat gedaan hebben ? misschien een probleem met de tussenbak. Hij rijd verder zonder gebreken  ik heb deze auto pas  vr gr

• 1 maand later...
Geplaatst

Hoi,

Er wordt niet altijd even snel gereageerd op het forum, ondervind ik ook zelf.

Heb je zelf al wat onderzoek gedaan? De onderhoudshistorie en de garage die de as verwijderd heeft? Dan weet je ook 'waarom'.

In Principe kan je zonder die kardanas ook rijden, maar dan mis je de auto-4x4 functie en 4x4-low functie. Je rijdt dan gewoon op de achterwielen.

Heb je een Sorento an 2006 of eerder, check dan ook of zekering 13 ontbreekt in zekeringkast blaam bestuurders kant. (Tccp)

Volgens mij kun je ook dit checken door 1 zijde vd auto op te krikken, dus beide wielen van 1 zijde van de grond. Dan draaien aan achterste wiel in de 'rij' richting. Als er nog een verbinding is met de voorste kardanas, via de tussenbak, dan zou je voorste wiel op een gegeven moment ook een slag moeten maken. Als je voorste wiel niet beweegt en dus vrij loopt dan kan de voorste kardanas weg zijn.

Ik merk uit je verhaal dat je twijfelt over of de as echt ontbreekt? Ik zou altijd terug gaan naar de verkoper ook al is de koop even geleden. Opheldering vragen.

Ik hoor wel of je hier wat mee kan, en of je inmiddels al verder bent gekomen.

Ps. zit de tussenbak er nog wel onder??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...