Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag had ik maar eens de voor en achterdifferentieel van nieuwe olie voorzien. Daarbij vielen 2 dingen op :

- Kwam pikzwarte olie uit, geen amber kleurig spul. Betekend dat wat ik denk, het orginele grafietspul in de olie van de fabriek, dus in 110 k km nooit vervangen ??

- Overal kom ik tegen 1.3 L in de voordifferentieel. Er kwam echter 1.6 liter uit ?

- Achterdifferentieel ging 1.6 liter in zonder de achterkant 20 cm hoger te zetten zoals ik her en der gelezen heb ?

Geplaatst

Mijn achterdiff. olie was ook pikzwart. Ik heb het laten doen bij 150.000 en ik denk dat het ook in mijn geval de 1e keer is.

Ik maak mij er niet druk om. Ik doe het nu zelf wel 1x per 2 jaar, oftewel na een kleine 50.000 km.

Geplaatst

Ik heb wel gelezen dat het door meerdere oorzaken kan ( zoals lang stilstaan als handelsvoorraad, zware oudere SUV's verkopen niet als warme broodjes  ) en wel vaker voorkomt ook bij andere merken 4x4 zonder dat er sprake is dat er nog fabrieksolie met grafiettoevoeging inzit.

Maar hoe dan ook is het wel sterk verouderde olie die er allang uit had gemoeten. Iets wat je natuurlijk kunt verwachten als je een gebruikte auto koopt, die stempels in het instructieboekje na die van de 1e eigenaar bij de officiele dealer zijn waarschijnlijk door de autohandel zelf erop gedrukt tot aan de km stand bij verkoop.

Ik heb geen zichtbare metaaldelen aangetroffen dus hopelijk was het nog op tijd om al te vroegtijdige zware slijtage nog te voorkomen. Natuurlijk zat er wel wat zwarte drab aan de magneetplug wat ook heel fijn metaal moet zijn, maar dat schijnt een normaal slijtagebeeld te zijn, als die plug lang niet is schoongemaakt zit er natuurlijk meer aan dan als je dat netjes om de 30k km doet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...