Jump to content

Kostprijs vervangen differentieel SP III AWD

MrMaster

Recommended Posts

Vandaag een drempel genomen en knal, achterste diff op m'n SPIII AWD stuk. (knarsen, olie lekken, alle miserie erop en eraan). 

Auto binnengebracht en de garage meld me dat het stuk (enkel materiaal) al ca €4.061, kost zonder plaatsing. Pfiew. Iemand vergelijkbare dingen meegemaakt? en zoja, tegen welke kost?

Zijn er tips om de kosten alsnog te kunnen drukken? Thanks!

Mvg,

• 4 weeks later...

Wat een kostelijk voorval en zelf rij ik met eenzelfde Kia maar mag ik vragen hoe dit precies is kunnen gebeuren ben je met de auto te ver doorgezakt bij het nemen van de drempel, zijn uw veringen versleten, reed je te snel of had je iets aan de trekhaak, persoonlijk kan ik niet indenken hoe de diff stuk kan gaan bij een straatdrempel, maar ik wil wel uit uw nare ervaring leren?

Wens je sterkte toe in het vinden van een goedkopere wisselstuk!

Dank

• 3 weeks later...

Tot slot:

Oorzaak: Straatwerken waarbij een stuk beton omkantelde/opzwiepte bij het overrijden ervan.

Oplossing Ondertussen is het gerepareerd tbv ca €4.800,-. (Pas na de herstelling heeft 1 garage me gemeld dat ze een gelijkaardig stuk ter vervanging hadden, doch dat bleek nog incompleet te zijn. :-().