MrMaster Posted October 3, 2022 Share Posted October 3, 2022 Vandaag een drempel genomen en knal, achterste diff op m'n SPIII AWD stuk. (knarsen, olie lekken, alle miserie erop en eraan). Auto binnengebracht en de garage meld me dat het stuk (enkel materiaal) al ca €4.061, kost zonder plaatsing. Pfiew. Iemand vergelijkbare dingen meegemaakt? en zoja, tegen welke kost? Zijn er tips om de kosten alsnog te kunnen drukken? Thanks! Mvg, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Auke Riemsma Posted October 3, 2022 Share Posted October 3, 2022 Even kijken voor een tweedehands? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrMaster Posted October 3, 2022 Author Share Posted October 3, 2022 1 hour ago, Auke Riemsma said: Even kijken voor een tweedehands? Heb je links, adressen, ...voor me? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Auke Riemsma Posted October 3, 2022 Share Posted October 3, 2022 Even googelen, maar hier is al een. https://www.totalparts.nl/nld/auto-onderdelen/P/kia+sportage/onderdeel/aandrijving+differentieel-achter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wimme Posted October 30, 2022 Share Posted October 30, 2022 Wat een kostelijk voorval en zelf rij ik met eenzelfde Kia maar mag ik vragen hoe dit precies is kunnen gebeuren ben je met de auto te ver doorgezakt bij het nemen van de drempel, zijn uw veringen versleten, reed je te snel of had je iets aan de trekhaak, persoonlijk kan ik niet indenken hoe de diff stuk kan gaan bij een straatdrempel, maar ik wil wel uit uw nare ervaring leren? Wens je sterkte toe in het vinden van een goedkopere wisselstuk! Dank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrMaster Posted November 15, 2022 Author Share Posted November 15, 2022 Tot slot: Oorzaak: Straatwerken waarbij een stuk beton omkantelde/opzwiepte bij het overrijden ervan. Oplossing Ondertussen is het gerepareerd tbv ca €4.800,-. (Pas na de herstelling heeft 1 garage me gemeld dat ze een gelijkaardig stuk ter vervanging hadden, doch dat bleek nog incompleet te zijn. :-(). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts