Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Een tijdje geleden parkeerde ik mijn auto naast zo’n kunststof paaltje (paaltje rechts van de auto). Nou zijn die dingen lager dan de onderkant van het raam.

Je snapt het al: bij het wegrijden was ik dat paaltje vergeten en toen ik naar rechts draaide richting uitgang van het parkeerterrein zag ik iemand verschrikt kijken. Helaas reageerde ik nét te laat, dus nu zit er een deuk in portier en de dorpel. De schadehersteller vertelde me vanmiddag dat de deur vervangen moet worden omdat uitdeuken niet meer gaat. Deuken zijn weliswaar niet diep, maar kennelijk iets te scherp. Kosten: 3000 euro!

Omdat er geen krassen op de deur zitten en het eigenlijk nog wel meevalt wil ik die deur laten voor wat die is. Maar de dorpel, die zwarte rand onder de deur, die wil ik graag vervangen.

Wie weet waar ik zo’n ding kan bestellen? En heet dat een dorpel? Want als ik daarop zoek, dan vind ik allemaal van die alu plakdingen voor op die zwarte lijst.
Het gaat dus om die mat zwarte kunststof rand die ws om een chassisbalk zit en loopt van het achterwiel tot het voorwiel.

aangepast door Hippe lip
  • Sad 1
Geplaatst
18 uur geleden, zei Murcielaygo:

Noemen ze dat geen "side skirt"?

Ook daarmee kom ik op sites die hoofdzakelijk fancy versies van dorpels, treeplanken op opplakdingen voor de standaard dorpel leveren.

In elk geval nog steeds niemand gevonden die de gewone dorpel (of dorpelbekleding of hoe je het ook noemt) kan leveren.

Toch dank voor je moeite.

Geplaatst

In het Engels kun je misschien zoeken op "rocker panel", maar strikt genomen is dat volgens mij de daadwerkelijke dorpel van metaal.

En anders "door sill", maar ook dat is de dorpel volgens mij en niet een kunststof sierpaneel.

Kan het paneel er niet alvast af om aan de achterkant een onderdeelnummer te zoeken?

Geplaatst
3 uur geleden, zei Murcielaygo:

Ik kan dan niet uitstaan dat ik niet op de term kan komen, dus heb verder gezocht.
Ik weet niet op dit klopt voor jouw exacte model, maar dat ding heet dus een "rocker moulding".

https://www.kia.parts/v-2021-kia-niro--touring--1-6l-l4-electric-gas/body--exterior-trim-pillars

Als ik die plaatjes her en der op internet zie van die rocker panels, dan lijkt dat toch een ander onderdeel. Er zit een veel rondere hoek aan dan wat er in mijn beleving aan mijn dorpel zit; mss nog lager of zo. Ik kan nu niet even gaan kijken, maar zal dat morgen gaan doen.

Dank voor de tip in elk geval! 👍

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...