spostma85 Geplaatst 7 Februari, 2016 Geplaatst 7 Februari, 2016 Hoi allen, Tijdens de laatste oliewissel kwam ik erachter dat er al aardig wat roest op mijn carterpan zit. Het zou zonde zijn als de olie eruit komt. Vinden jullie dat dit prima te behandelen is met wat roestomvormer en tectyl, of kan ik beter een nieuwe/gebruikte carterpan halen? Groet, Sander Quote
xtra40 Geplaatst 7 Februari, 2016 Geplaatst 7 Februari, 2016 ik zou eerst even kijken hoe erg de roest schade is als het mee valt goed ontroesten en dan goed met anti roest behandelen en goed in de verf ztten zou geen tectyl doen dat druipt er weer af as het warm word dus gewoon gronden en lakken Quote
spostma85 Geplaatst 7 Februari, 2016 Topic Starter Geplaatst 7 Februari, 2016 Bedankt voor je reactie. Zal morgen eens de roest verwijderen om te kijken hoe diep het gaat. Als het meevalt dan zal ik inderdaad hittebestendige verf gebruiken ipv tectyl. Quote
xtra40 Geplaatst 7 Februari, 2016 Geplaatst 7 Februari, 2016 het hoeft niet eens hitte bestendig te zijn zo enorm heet word het ook niet je zou zelfs hammerite kunnen gebruiken heb ik ook op me rem tangen en daar blijft het prima op zitten Quote
Pugnator Fortis Geplaatst 8 Februari, 2016 Geplaatst 8 Februari, 2016 als die van na 2010 is. is het gewoon garantie Quote
Lique Geplaatst 8 Februari, 2016 Geplaatst 8 Februari, 2016 als die van na 2010 is. is het gewoon garantie Handig, zo'n ingevulde avater Kia Sorento 3.5v6 Exqlusive 2006 3 Quote
spostma85 Geplaatst 8 Februari, 2016 Topic Starter Geplaatst 8 Februari, 2016 dankje Lique voor je oplettendheid Helaas al ver buiten de garantie. Ik heb vandaag de roest verwijderd en het valt mee. Nu ingesmeerd met roestomvormer van Valma. Morgen even goed nakijken, eventueel ontvetten en licht schuren, en dan spuit ik er Hammerite op. (lak met anti vocht en anti roest werking, ideaal) Ik ben toch maar voor de hittebestendige lak gegaan, tot 600graden ofzo, om het geld hoefde ik het niet te laten, en komt vast nog van pas (verroeste naaf. remklauw o.i.d.) Nu hopen dat het weer morgen wat mee zit. 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.