Jump to content

Achteruitrijcamera, eenvoudig en goedkoop, lees hoe

spostma85

Recommended Posts

Hoi allen,

voor diegene die het interesseert..

Ik ben net in het bezit van een achteruitrijcamera voor de Kia Sorento I, 2002-2006*. Deze is geschikt om in de plaats van de kentekenverlichting te plaatsen. Kentekenverlichting uitsparing zit erin verwerkt dus dat blijft behouden.

Persoonlijk vind ik dit de mooiste versie van achteruitrijcamera aangezien die redelijk onopvallend is weggewerkt en je geen gaten voor bedrading hoeft te maken.

(alternatief is de kentekenplaathouder met ingebouwde camera, ook een goede optie, maar iets minder praktisch met bedrading)

* voor deze camera moet je natuurlijk wel beschikken over een audio navigatiesysteem met aansluiting, of TFT scherm. Ik ben gelukkig in het bezit van een dubbel DIN Pioneer AVIC D3 DVD/Audio/Navigatiesysteem dus dat kan prima.

Ik heb erbij besteld een draadloze wifi zender/ontvanger zodat ik geen kabels hoef te trekken van achter naar voor. Op deze manier wordt het echt kinderspel.

Kosten:

- Camera € 37,99 incl. verzenden (zoek op 'Ebay' naar 'Tin Kim Technologie, 'Reverse Camera Car For KIA Sportage/Sorento/Cerato)

- WIFI zender/ontvanger € 8,67 incl. verzenden (zoek op 'AliExpress' naar 'Car backup RCA Video 2,4 Ghz transmitter Receiver kit for')

Ben je bereid om een paar weken te wachten op je bestelling dan ben je voor € 46,66 klaar en kun je 'zelf' aan de slag.

Ik post komend weekend wel het resultaat.

post-14529-0-78478600-1455131088_thumb.jpg

post-14529-0-92310700-1455131093_thumb.jpg

post-14529-0-39111100-1455131099_thumb.jpg

• Like 2

Mooie oplossing !

Maar nu nog 1 met een los scherm(voorin) voor de achteruitkijkcamera :chinese:

Heeft de Pimpmaster dat niet?

Waarom, hij heeft toch een audio navigatiesysteem met aansluiting.

Hij heeft een dubbel DIN Pioneer AVIC D3 DVD/Audio/Navigatiesysteem dus dat kan prima.

Grtz.

Specialmade

Mooie oplossing !

Maar nu nog 1 met een los scherm(voorin) voor de achteruitkijkcamera :chinese:

Heeft de Pimpmaster dat niet?

Zijn ook leuke spiegels te krijgen met schermpje.

Zag laats een online die precies leek op de originele.

Waarom, hij heeft toch een audio navigatiesysteem met aansluiting.

Hij heeft een dubbel DIN Pioneer AVIC D3 DVD/Audio/Navigatiesysteem dus dat kan prima.

Grtz.

Specialmade

Denk dat hij stiekem dacht aan een oplossing voor zijn eigen camera.

Vandaag begonnen aan plaatsen achteruitrijcamera.

Alle begin is moeilijk.

Nadat ik het plastic kapje had verwijderd van de linker kentekenverlichting kwam ik erachter dat ik toch moest boren. Geen ideale boormaat in huis, dus 4x boren om het gat groot genoeg te krijgen zodat de tulpstekkers er door kunnen.

Vervelender nog was dat de camera en behuizing niet helemaal overeen komen met de afmetingen van het plastig kapje. (zie foto 1)

Ik ben tijden bezig geweest om het plastic kapje uit te vrezen, jawel met een boortje omdat ik niets anders had (tijdrovend) zodat de camera daarop gemonteerd kon worden om het passend te krijgen. (zie foto 2,3)

Nu het vervelende onvoorziene werk erop zit verwacht ik morgen het zaakje voor elkaar te maken. Zal de uitslag weer posten.

post-14529-0-31891100-1455400030_thumb.jpg

post-14529-0-86161300-1455400049_thumb.jpg

post-14529-0-62992600-1455400061_thumb.jpg

Lourens,

Diegene die jij duur vindt komt ook van Ebay.

Dat was meer om een voorbeeld te geven van wat mogelijk is tegen redelijke prijs.

15 euro is natuurlijk nog veel beter. Dan heb je goed gezocht.

Ik vind Ebay geweldig.

Helaas is mijn achteruitrijcamera van Ebay niet geheel overeenkomstig met mijn kentekenverlichting. Gelukkig wel overkoombaar en passend te maken.

• 2 months later...

Het heeft even geduurd maar deze week gaat de achteruitrijcamera afgemaakt worden.

Ik bleek nog een (RCA) verloopstekker nodig te hebben van Pioneer avic d3 unit naar video tulp. Die stekker had even geen prioriteit. Tot nu. Voor diegenen die het interesseerd zal ik eind deze week het resultaat plaatsen. Ik verwacht nu geen obstakels meer....

• Like 1

Guest Vitara 2

Lourens,

Diegene die jij duur vindt komt ook van Ebay.

Dat was meer om een voorbeeld te geven van wat mogelijk is tegen redelijke prijs.

15 euro is natuurlijk nog veel beter. Dan heb je goed gezocht.

Ik vind Ebay geweldig.

Helaas is mijn achteruitrijcamera van Ebay niet geheel overeenkomstig met mijn kentekenverlichting. Gelukkig wel overkoombaar en passend te maken.

Het voordeel van eBay is dat je dan gewoon even een melding maakt naar de verkooper. En meestal is er dan wel een "passende" oplossing is.

Laurens,

Heb nog even op EBay gekeken. Gek genoeg kan ik die aankoop niet terugvinden tussen mijn aankopen. Daarnaast kan ik de verkoper niet meer vinden. Dat is jammer.

Echter vind ik het niet erg want ik heb het passend gemaakt.

Zodra mijn partner terug is van Dressuur met de Sorento kan ik aan de slag met het laatste werk.

Guest Vitara 2

Indien betaald met paypall, kan je ook via hun je beklag doen.

Ik heb ooit een smartwatch gekocht via ebay.com. echter werd deze maar niet geleverd. Toen ik in mijn aankoop geschiedenis ging kijken was de transactie ook niet meer te zien. En de verkooper ook niet meer te vinden op ebay. Ik heb toen mijn geld teruggekregen van paypall.

Bedankt voor de tips.

Ik heb een mail gevonden van verkoper. Die heb ik gemailt met foto's erbij. Even afwachten.

Hij verkoopt ze nog steeds zie ik, iets gewijzigd qua materiaal. Kan niet zien of die wel zal passen, ziet er twijfelachtig uit...

• 2 weeks later...

Ik heb bericht van de verkoper, uit Hong Kong. Ik mag het product terug sturen, dan krijg ik mijn geld terug. Echter dan heb ik nog geen ander product, en moet ik maar afwachten of een volgend product wel past. Ik ga het product eerst testen, omdat ik nu toch al zover ben met installeren en aanpassen. Als het goed werkt dan laat ik het zo.'

Ik heb verkoper weer gemailt, even afwachten...

Verder heb ik huidige camera werkend. Echter begint het beeld te flikkeren als er meer spanning op komt.

Lichten aan en contact aan is rustig beeld. Motor aan en lichten aan is flikkerend beeld... ik heb de zender en ontvanger (draadloos sigaal) nog niet geaard. Is dat de oorzaak of kan het ook wat anders zijn??

Ik heb geen bleutooth die de 2.4GHz frequentie kan storen.

post-14529-0-20699100-1463517295_thumb.jpg

• 4 weeks later...

Beetje late reactie maar het aarden was inderdaad voldoende, valt weer mee :)

Heb inmiddels ook het achteruit signaal aangesloten, afgetapt bij een stekker bij de zekeringkast bij beenruimte bestuurder.

Zeer tevreden en geen storingen met 2.4 ghz zender ontvanger tot nu toe.