Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik zit met een half-defecte electrische schakelaar van de bestuurderstoel die niet meer vooruit of achteruit wil of de voorzijde omhoog.  De rugleuning en achterzijde omhoog werkt nog wel. Liever had ik gehad dat die stoel gewoon mechanisch verstelbaar was, maar goed het is electrisch...en defect.

Een universeel garage wist te melden dat het alleen het electrische schakelaartje was maar dat dat dingetje 160 euro moest kosten En 250 euro incl arbeidsloon.

Dat lijkt me wat extreem voor een lullig electrisch schakelaartje. Ik had al wel een verzoek gedaan aan van die sites van demontagebedrijven maar die hebben die dingen kennelijk ook niet liggen of willen ze waarschijnlijk niet verkopen zonder hele stoel.

Heeft iemand een idee hoe ik aan zo'n schakelaartje kan komen zonder prijzen alsof ie van platina gemaakt is ? Zou het schakelaartje zelf nog oplapbaar zijn ? ( waarschijnlijk dan ingebrande contactjes )

Mvg Arjanpost-15885-0-70431100-1436042616_thumb.jpg

Geplaatst

Sorry kan je er niet aan helpen.

In deze regio heb je JapOto zitten. Die vaak veel occasion Kia onderdelen heeft.

Maar ik zou ook gewoon de dichtsbijzijnde Kia dealer even bellen. Misschien verrassen ze je wel (in positieve zin). Is een kleine moeite en kost je niks.

Overigens... weet niet hoe handig je bent maar met een simpele multimeter kun je nameten of het idd de schakelaar is. Zoja deze demonteren en loshalen. Het gebeurd namerlijk wel vaker met dit soort schakelaars dat er gewoon ergens een contactje is losgeraakt ofzo. Dat is dan meestal makkelijk te fixen.

• 7 maanden later...
Geplaatst

Ik heb het hele schakelaar doosje vervangen. Was trouwens wel prijzig aan 180 euro geleverd door de KIA dealer vond ik, sinds het maar 3 schuif schakelaartjes zijn op een printplaatje. Ik heb zo'n idee dat als je echt verstand hebt van electronica en kunt solderen die schakelaartjes nog geen 50 cent kosten......maar ja.

Maar goed nog altijd 50 euro goedkoper dan het laten reapreren, en dat was volgens mij nog excl btw :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...