Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
22 uur geleden, Blackchrome zei:

Heeft iemand goed ervaring met een OBD II stekker via bluetooth. Welke merken zijn er goed, of hebben de meeste mogelijkheden. 

Maakt niet veel uit. Paar tientjes voor zo'n OBD stekker met bluetooth en daarnaast de app 'Torque pro' en je kan aan de slag. Je hebt add'ons bij die app, bijvoorbeeld om realtime data grafieken te maken van de waardes die je zelf kiest. Die app kost eenmalig een paar euro in de playstore, of even op google zoeken naar een gratis apk file van torque pro.

Geplaatst (aangepast)

Inderdaad ik heb gewoon de eerste de beste goedkope OBDII wireless stekker ( 14 euro of iets dergelijks ) genomen die ik kon vinden op Conrad. Zo'n ding doet niets anders dan signaal doorgeven. Het is de app op je telefoon of tablet die er iets mee moet gaan doen.

Handig is het wel, bij bergop met caravan kon ik op een tablet met een app met meters zien hoe heet de koelvloeistof e.d. echt werd. Het metertje op je dashboard geeft namelijk bij warme motor altijd dezelfde stand aan tenzij een maximum limiet wordt overschreden, iets van 120 graden. Hebben de meeste auto's tegenwoordig, om de bestuurders zich niet zonder reden zorgen te laten maken. In deze Kia's ontbreekt ook een verbruiksmeter, maar met een app kun je wel diverse meters en grafieken laten weergeven. Overigens wordt dan wel inzichtelijk waarom Kia dacht dat geen verbruikmeter beter was :-))))

aangepast door ArjanS
Geplaatst
Op 23-3-2020 om 01:44, ArjanS zei:

Overigens wordt dan wel inzichtelijk waarom Kia dacht dat geen verbruikmeter beter was :-))))

Haha inderdaad, hij lust wel een slok.

Geplaatst
3 uur geleden, spostma85 zei:

Haha inderdaad, hij lust wel een slok.

Bij accelereren bij een oprit zakt het actuele verbuik tot 1:1 l/km.....omdat de app waarschijnlijk niet minder kan aangeven :-)))

Danweer aan 100 km/u continue kan hij net iets gunstiger lopen dan 1:10 km/u. Maar dat is het actuele verbruik, niet het gemiddelde. Dat ligt bij mijn rustige rijstijl ergens tussen de 1:7 en 1:8 l/km. Geen zuinige auto nee. Absurd genoeg is met een caravan van 1500 kg het verbruik nauwelijks slechter : ook 1:7 l/km gemiddeld. Kennelijk heeft de Kia zelf al de stroomlijn van een bushalte en maakt wat daarachter hangt niet zoveel meer uit :-))

Wat die stroomlijn van een bushalte betreft ik heb me vroeger ook weleens geergert aan "enorme SUV" die op de duitse snelweg aan 200+ km/u langskomen en zoveel lucht verplaatsen dat er aan je stuur wordt getrokken. Deze Kia haalt net geen 200 km/u maar ik heb op vakantie meermaals lol gehad precies hetzelfde te doen bij andere weggebruikers. ( kinderachtig ik weet het, kan het af en toe toch niet helpen ) Eigenlijk vind ik het zonde dat ie zulke lange versnellingen en snelheidsbereik heeft gekregen als off road of trekvoertuig ( kortere versnellingen hadden hem een stuk krachtiger gemaakt aan lage snelheden ) maar jij hij is zoals hij is...best veelzijdig dus, al zijn niet alle eigenschappen even nuttig :-))

Overigens kun je een Audi, BMW of Mercedes SUV bijhouden op buitenlandse bochtige 100 km/u wegen vergeten....dan vlieg je van de weg met de Sorento I met starre achteras :-)) Het blijft een soort fraai gemodelleerde tractor...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...