Jump to content

kevort

Leden
  • Posts

    6
  • Joined

  • Last visited

Algemeen

  • Auto
    Kia E-Niro

kevort's Achievements

Rookie

Rookie (2/14)

  • First Post
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

0

Reputation

  1. Ha, bedankt! Rood en geel/groen zijn niet helemaal goed te zien, maar de bruin en blauw zitten inderdaad netjes op L en N waar je ze zou verwachten.
  2. Dank voor jullie reacties. Klopt: Het is het kabeldeel richting auto. Ik neem dinsdag contact op met mijn KIA garage om dit na te laten kijken, want het had niet mogen gebeuren dat ik gewoon aan kon rijden. Weet iemand nog met zekerheid te zeggen of dit de juiste wijze is of weet iemand een manier om de correcte aansluiting te verifieren op de mennekens stekker?
  3. Gisteren reed ik weg van de oprit met de kabel (de KIA standaard meegeleverde oranje met 220V gewone huistuinkeuken stekker) nog aangesloten. Vreemd dat dit mogelijk is, want dat hoort geblokkeerd te zijn met als melding "Haal stekker uit de wagen om te starten". Hij zat er ook goed in, want had sinds de vorige dag keurig bijgeladen.... Ik kreeg geen enkele waarschuwing tot ik 4 meter achteruit gereden was en de kabel losgetrokken werd uit de trafo. Trafo opengemaakt. Alles ziet er prima uit, dus oplossing is draadjes opnieuw aansluiten. Maar.... welk draadje op welke aansluitklem? In de trafo zitten 4 aansluitklemmen met de letters L, N, G, CP en de draden zijn de bekende bruin, blauw, geel/groen en rood. Dus je zou zeggen: standaardkleuren, bruin: fase (L), blauw : nuldraad (N), geel/groen: grond (G) en de rode dan op de CP. Iemand dit al eens gedaan? Is de aanname hierboven correct? en kan ik op een of andere manier verifiëren op de mennekes stekker of de aansluitingen OK zijn? Zou niet graag het laadsysteem in de KIA of de accu's opblazen met een verkeerde aansluiting.
  4. Hallo, De eerste E-Niro's in 2018 zijn uitgeleverd met connected services, maar niet met de UVO module en kunnen dus niet op afstand de voorverwarming aanzetten via de app. Heeft iemand daar inmiddels een oplossing voor? Is het mogelijk de UVO module achteraf in te bouwen? Of heeft iemand dit op een andere manier gerealiseerd. Ben benieuwd.
  5. Ik vind de voorverwarming niet alleen comfortabel, het maakt ook dat je accu beter gebruikt wordt en het geeft veiligheid omdat je 's-winters met een ontdooide auto vertrekt. De huidige implementatie is een gemiste kans en ik vind dat Kia dat met een nieuwe versie van de app zou moeten corrigeren. Er is ook een tweede probleem met het programmeren: als je programmeert en je vergeet de programmering die ochtend vervolgens weer uit te zetten dan blijft hij staan voor de week erop. Gevolg is dat als je 's-avonds thuiskomt hij niet start met laden als je niet goed oplet. Ondanks het feit dat ik ALLEEN het voorverwarmen programmeer en niet het opladen gaat hij toch pas het laden starten gerelateerd aan het nieuwe voorverwarmmoment. Herkennen jullie dit probleem of doe ik iets fout? Hoe denken jullie erover om collectief een verzoek aan Kia te doen om de voorverwarmfunctie gebruiksvriendelijker te maken, bij voorkeur via knop op app?
  6. Hier zelfde probleem met het klepje: Bij het drukken op het klepje kwam het minimaal naar buiten en moes tje bijna je nagels breken om het open te krijgen. Daarbij draaide het redelijk stroef. Afgelopen vrijdag auto bij de dealer gebracht en na een paar uurtjes opgehaald. Probleem verholpen. Hoop dat het zo blijft.,
×
×
  • Create New...