Jump to content
  • Sign Up

JvdBosch

Leden
  • Content Count

    31
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutraal

About JvdBosch

  • Rank
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    Kia e-Niro besteld (Runway Red met Smokey Grey interieur). Levering eind april

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. JvdBosch

    Vebruik kw/h vs andere velgen

    Met alle respect; Toch geloof ik dit niet. Er kunnen nog zoveel andere factoren spelen (wind, temperatuur, bandenspanning, ander rijgedrag door drukte, etc...), dat je niet op basis van een paar ritjes een uitspraak kunt doen. Alleen onder gecontroleerde omstandigheden kun je zinnige dingen zeggen, m.i. En die omstandigheden heb je simpelweg niet in de buitenwereld...
  2. JvdBosch

    Vebruik kw/h vs andere velgen

    Ik denk vooral dat er meer factoren spelen dan de OP denkt. Wind bijvoorbeeld. Typisch gevalletje N=1 lijkt me. Ik weiger in ieder geval te geloven dat de speciale Aero velgen niet effectief zijn. Bij de M3 scheelt het toch 4% op snelweg-snelheden...
  3. JvdBosch

    Kleine en grote ergernissen

    Ja, treinen ook. Dat is de hoogvermogenselectronica.
  4. JvdBosch

    Kleine en grote ergernissen

    Gebruik dan de speedlimiter. Ik rijd 98% van de tijd op de speedlimiter, zalig! Geen omkijken naar te hard rijden en je ogen op de weg. Jammer alleen dat geen enkele fabrikant de speedlimiter combineert met een adaptieve afstand functie....
  5. JvdBosch

    e-Niro - Leuke nieuwtjes en filmpjes

    Dat lijkt me niet zomaar andersom kunnen. AC naar DC doe je al met een paar diodes. DC naar AC, gesynced met de spanning en frequentie van je netsignaal vergt heel wat meer electronica....
  6. JvdBosch

    e-Niro - Leuke nieuwtjes en filmpjes

    Gaaf! Wanneer de salderingsregeling vervalt kan de energie uit de zon direct in de Niro! En 's avonds weer terug!
  7. Met welke karakteristiek is hij afgezekerd?
  8. Blijft lastige materie. De laadpaal van Maxem zegt in hun handleiding dat het wel kan om op 25A af te zekeren: https://maxem.io/wp-content/uploads/2018/06/MX5-manual-HOME-1.8-NL-web.pdf en https://maxem.io/wp-content/uploads/2018/07/MX5-manual-PLUS-PRO-NL-0.4.pdf:
  9. Heeft iemand een duidelijke link met een verhaal waarom achter een 3x25A hoofdzekering wél een 25A zappi lader mag volgens de NEN1010:722 (gezien de loadbalancing)? Ik wil graag mijn installateur voorzien van de juiste info. Ik wil de paal graag op 25A afzekeren (snellere karakteristiek dan de hoofdzekering) en de zappi op 23A of zo afstellen. Hij wil momenteel niet hoger afzekeren dan 20A.
  10. JvdBosch

    Ton's aanstaande e-Niro

    De auto berekent de laadtijd met de laadstroom in de eerste seconden. De Zappi begint echter op een lagere stroom en loopt dan op. Dat kun je corrigeren door in het zappi-menu iets te veranderen met compatibility mode oid. Dan kloppen de tijden wel.
  11. JvdBosch

    Ton's aanstaande e-Niro

    Als ik mijn auto heb zal ik ook eens meten. Ik ga een MID gecertificeerde meter op de groep zetten, die ik via RS485 uit ga lezen. Dan weet ik het precies. Lengte en diameter van de kabels maakt uiteraard ook een verschil.
  12. JvdBosch

    Regeneratief remmen via rempedaal?

    Ik ben niet bang dat ik hem niet kan vinden, maar ik vind het een dom systeem wat in zeldzame gevallen gevaarlijk kan zijn. Stel je remt al redelijk hard af met je linkerflipper en plots remt het verkeer voor je sterk af. Dan moet je je voet verplaatsen en de rem intrappen. Ik heb hem liever al boven het juiste pedaal. Scheelt een groot deel van een seconde. OK, de auto heeft zelf ook AEB, maar toch... Ik hoop dus dat met het rempedaal hetzelfde effect is te bereiken als met de linkerflipper: zonder de frictieremmerij te gebruiken toch flink afremmen op de accu (en wanneer nodig snel meer vertraging via de frictieremmen).
  13. JvdBosch

    Regeneratief remmen via rempedaal?

    Een vraag voor de e-Niro bezitters, ik moet nog 2 maandjes wachten: Kun je met het rempedaal ook goed regeneratief remmen? Zodat het eerste stuk van het pedaal remmen op de accu is en bij verder indrukken dat de frictieremmen erbij komen? Misschien zelfs brake-by-wire, zoals de Audi, of is het pedaal nog gewoon verbonden met de remcilinder? Reden: Ik ben geen voorstander van single-pedal driving en heb liever zelf de controle. Zeker wanneer ik spontaan hard moet remmen heb ik liever mijn voet al op het juiste pedaal... Maar ieder zijn voorkeur uiteraard!
  14. JvdBosch

    Ton's aanstaande e-Niro

    Let wel, er is een karakteristiek en een type. Beiden gebruiken ze letters (lekker handig...). Dat betaalbare ding heeft geen DC protectie (type B), maar alleen een B-karakteristiek... Vandaar ook de prijsstelling.
  15. Wij met 2 volw (waarvan 1 thuiswerkend!) en 2 kids: 2200kWh. En dan staat er ook nog een NAS 24/7 te draaien. Het loont om bij alle apparatuur die het huis in komt te kiezen voor de meest energiezuinige. Tot op de router e.d. aan toe! Ik zit op +- 110W aan continu(sluip)verbruik.
×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.