Ga naar inhoud

JvdBosch

Leden
  • Aantal items

    22
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

2 Neutraal

Over JvdBosch

  • Titel
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    Kia e-Niro besteld (Runway Red met Smokey Grey interieur). Levering eind april

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers blok is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

  1. JvdBosch

    Ton's aanstaande e-Niro

    De auto berekent de laadtijd met de laadstroom in de eerste seconden. De Zappi begint echter op een lagere stroom en loopt dan op. Dat kun je corrigeren door in het zappi-menu iets te veranderen met compatibility mode oid. Dan kloppen de tijden wel.
  2. JvdBosch

    Ton's aanstaande e-Niro

    Als ik mijn auto heb zal ik ook eens meten. Ik ga een MID gecertificeerde meter op de groep zetten, die ik via RS485 uit ga lezen. Dan weet ik het precies. Lengte en diameter van de kabels maakt uiteraard ook een verschil.
  3. JvdBosch

    Regeneratief remmen via rempedaal?

    Ik ben niet bang dat ik hem niet kan vinden, maar ik vind het een dom systeem wat in zeldzame gevallen gevaarlijk kan zijn. Stel je remt al redelijk hard af met je linkerflipper en plots remt het verkeer voor je sterk af. Dan moet je je voet verplaatsen en de rem intrappen. Ik heb hem liever al boven het juiste pedaal. Scheelt een groot deel van een seconde. OK, de auto heeft zelf ook AEB, maar toch... Ik hoop dus dat met het rempedaal hetzelfde effect is te bereiken als met de linkerflipper: zonder de frictieremmerij te gebruiken toch flink afremmen op de accu (en wanneer nodig snel meer vertraging via de frictieremmen).
  4. JvdBosch

    Regeneratief remmen via rempedaal?

    Een vraag voor de e-Niro bezitters, ik moet nog 2 maandjes wachten: Kun je met het rempedaal ook goed regeneratief remmen? Zodat het eerste stuk van het pedaal remmen op de accu is en bij verder indrukken dat de frictieremmen erbij komen? Misschien zelfs brake-by-wire, zoals de Audi, of is het pedaal nog gewoon verbonden met de remcilinder? Reden: Ik ben geen voorstander van single-pedal driving en heb liever zelf de controle. Zeker wanneer ik spontaan hard moet remmen heb ik liever mijn voet al op het juiste pedaal... Maar ieder zijn voorkeur uiteraard!
  5. JvdBosch

    Ton's aanstaande e-Niro

    Let wel, er is een karakteristiek en een type. Beiden gebruiken ze letters (lekker handig...). Dat betaalbare ding heeft geen DC protectie (type B), maar alleen een B-karakteristiek... Vandaar ook de prijsstelling.
  6. Wij met 2 volw (waarvan 1 thuiswerkend!) en 2 kids: 2200kWh. En dan staat er ook nog een NAS 24/7 te draaien. Het loont om bij alle apparatuur die het huis in komt te kiezen voor de meest energiezuinige. Tot op de router e.d. aan toe! Ik zit op +- 110W aan continu(sluip)verbruik.
  7. Ik heb gebeld met ze. Een simpele hardhouten paal was afdoende, dat ga ik dus ook doen. Hij komt naast de inrit in het zand.
  8. JvdBosch

    e-Niro - Werking van de App

    Ik redeneer als volgt, follow the money: - De module is er al voor andere modellen, waarom een nieuwe voor de e-Niro ontwerpen? - De module heeft waarschijnlijk voor de veiligheid alleen een zend-functionaliteit. Er kan niets worden ontvangen. - Kia Nederland heeft de module ontwikkeld om allerlei modellen mee na te rusten. Kia Europe komt met een nieuwe telematica en app voor de e-Niro, waarom zou Kia NL de module/app verder ontwikkelen voor de e-Niro? Ik hoop/verwacht dat de auto alle voorbereidingen heeft voor telematica en communicatie. Ik hoop dus dat er eind dit jaar een update komt, die de hele Nederlandse module overbodig maakt. Mits Kia NL dit gaat updaten...
  9. JvdBosch

    e-Niro - Werking van de App

    Lees maar eens op de site van Kia:
  10. JvdBosch

    e-Niro - Werking van de App

    Nog wat hoopgevend nieuws uit Duitsland! Daar is melding dat vanaf Q3 er telematics service zal komen en dat die achteraf inbouwbaar is! Of dat soft- of hardware is is onduidelijk. De Nederlandse app zal nooit kunnen voorverwarmen en dergelijke lijkt me, gezien de gebruikte methode en hardware.
  11. De resolutie van mijn meter is in Wh. Als je per 10s pollt, heb je dus een resolutie van 360Watt (3600sec per uur). Met mijn frequentie van 5 minuten zit ik op 12W resolutie. Maar jouw meter is wellicht preciezer, of die heeft wel een instant-Watt meter aan boord. Ziet er leuk uit trouwens, dat Enelogic. Ik doet het met Domoticz. Straks een MID kWh meter in de meterkast voor de laadpaal met RS485 aan boord en dan kan ik precies zien wat de auto verbruikt!
  12. Ah, wellicht is dat een verschil met een slimme meter met GSM interface. Ik heb er een zonder communicatie met de buitenwereld.
  13. Het pollen behelst verbinding maken op 300 baud, eventueel daarna verhogen naar 9600 baud en dan de gegevens opvragen. Dan krijg je een report dat je kunt parsen. Me dunkt dat dat niet anders is met andere apparaten, ik haal het uit de datasheet van de Iskra. Maar vaker pollen helpt met sneller reageren, alleen lever je dan wat precisie in. Maar wanneer je over zulke hoge vermogens praat is dat niet zo belangrijk.
  14. In het buitenland wel ja. In Nederland bepaalt de importeur de samenstelling van het aanbod. In het buitenland kan dat anders zijn. Zo hebben de Engelsen geen keuze uit een LED koplamp en de Spanjaarden hebben volgens mij geen warmtepomp, maar een PTC. In België, waar ik hem heb besteld, kun je ook een donkergrijs interieur kiezen en een zonnedak. Verder zijn ze identiek, op één ding na, de Belgen en Duitsers hebben een 220V op de achterbank.
  15. Ik ga ook voor de zappi (v2). Ik pak meteen de 3-fasen versie. Voordeel van de v2 tov v1 is de ingebouwde aardlek met DC protectie. Scheelt weer een dure aardlek in de meterkast. Ik ben het eens met Hippe lip wat betreft de slimme meter gebruiken voor load balancing, lijkt me verre van ideaal... Ik tap zelf de data af voor mijn domotica via de P1, en er is géén Power output data aanwezig (in mijn Iskra MT-174). Alleen kWh. Dus ik bereken aan de hand van het tijdsverschil tussen de metingen hoeveel W er getrokken wordt. De zappi kan veel vaker pollen, en ook per fase.
×

Belangrijke informatie

Door deze site te gebruiken ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.