Jump to content

8.3

Leden
  • Content Count

    103
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    4
  • Country

    Belgium

8.3 last won the day on May 10

8.3 had the most liked content!

Community Reputation

23 Excellent

About 8.3

  • Rank
    Lid

Algemeen

  • Auto
    KIA e-NIRO

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Op deze foto's kan je duidelijk het verschil zien zonder en met warmtepomp.
  2. Dat zou dus ook verklaren waarom niet elke e-niro uit die productie periode last heeft van die ratel.
  3. Is dat dezelfde olieverversing als in deze handleiding? https://blog.naver.com/doohan500/221841433777
  4. Die 160k afstand is idd een Koreaan. Wanneer kwam daar de E-Niro uit augustus 2018? Dat is dan gem. 220 km per dag. Degradatie van de accu gaat eerst van de buffer af. Dus na 5% merk je wat van de SOH dat die onder de 100% gaat. De maker van enirodashboard heeft een soort of testprocedure hiervoor.
  5. 8.3

    Brandgevaar koelvloeistof

    https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/MC-10164177-0001.pdf Wordt dus geadviseerd om het niet te vervangen door een ander type koelvloeistof. De groene is dus normale koelvloeistof die ook in fossiele auto's wordt gebruikt. En voor EV's wordt geadviseerd de low conductivity koelvloeistof. https://www.dober.com/electric-vehicle-cooling-systems#electric_vehicle_thermal_management_system
  6. Er is al een e-Niro met 160000km op de teller!!! SOH zou nog steeds 100% zijn. Wel al vervangen e-motor en aandrijving.
  7. 8.3

    Brandgevaar koelvloeistof

    Hier de link https://love-zzang.tistory.com/entry/evfire?category=829300
  8. Is bij iemand de groene koelvloeistof vervangen door de blauwe tijdens de onderhoudsbeurt of is er geen service bulletin van? Wordt het op eigen kosten vervangen? Nieuwere e-Niro's hebben de blauwe.
  9. 8.3

    Opladen tot 100%?

    Je accu gaat langer mee als je hem tussen de 20 en 80% houdt. En verder niet te warm laat worden wat vooral bij een fastcharger gebeurt.
  10. Ligt ook waar naar je in Frankrijk gaat voor het kiezen van de beste route. Ga je via het oosten kan je net zo goed door Duitsland gaan. Is 150 km om, maar dan heb je wel ruime keuze in snelladers. Heb zelf pas 2200 km rond gereden in Duitsland. Heb toen niet harder gereden dan 100 km/u. Je kan harder rijden wat de reistijd korter maakt, maar dan ben je weer tijd kwijt aan het laden.
  11. 8.3

    Actieradius

    Kijk maar eens naar het verbruik als je de eerste meters hebt afgelegd. Pas na enkele km's heb je een normaal verbruik.
  12. 8.3

    Traag opladen

    230V x 16A = 3,6kW. Dit is je maximale laadvermogen.
  13. Als je ook wil opnemen tijdens het laden kan je de zekering nemen van de stuurverwarming.
  14. Waarschijnlijk gaan ze 1 van deze 5 modules vervangen vermoed ik.
  15. 8.3

    Gecupte banden

    Achterwielen zijn meestal niet uit te lijnen. Was bij mijn vorige auto Ford Focus ook zo. Heb je ook een rapportje van het uitlijnen gekregen? Die van de hybride is bekend http://www.kniro.net/specifications-1277.html en misschien zijn de specs hetzelfde als e-Niro.
×
×
  • Create New...