Ga naar inhoud

V3yro

Leden
  • Aantal items

    14
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

1 Neutraal

Over V3yro

  • Titel
    Newbie

Algemeen

  • Auto
    Sorento

Recente bezoekers van dit profiel

263 profielweergaven
  1. V3yro

    Picanto rijdt langzaam , houd in , verbruikt veel

    Hoi, Ik zou eerst controleren of de krukas nog goed is, die kunnen nog wel eens problemen geven op de poelie. Als dat goed is zou ik kleppen laten stellen, daar zijn ze gevoelig voor. Weinig dealers stellen ze bij groot onderhoud maar dit moet echt! het is een 12v en geen 16 klepper. Als dit niet werkt zou ik compressie meten. Als de gasklep niet goed is, zit er een roet randje in?. Indien ja goed schoonmaken. Tank BP Ultimate en naar goed warm rijden stevig doortrappen en toeren maken. Je kan cleaners van bv Tunap er ingooien dit werkt echt!!! Op de gasklep zit een uiteraard de toerental regelaar er op, verzet het staaltje op de gaskabel om hem stationair wat hoger te laten draaien.
  2. Let op! Laden wat jullie allen noemen is bruto, je hebt 15% verlies om van wissel naar gelijk te gaan in de auto omdat hij langs de balancer moet. In je rekensom moet je maal 0,85 doen. Voorbeeld: 230x16Ax0,85= 3.185 kw per uur wat je effectief kan laden. I.p.v. 3.680 (230x16A) de Niro laad maar met 1 fase maximaal 7,2kw wat dus netto neerkomt op 6.12 kw per uur. Meer als 1 fase kan hij niet
  3. Lijkt mij niet. Het is prima alleen niet ons rijgedrag. Denk dat er een paar zijn die het niet fijn vinden. Wij zijn wel verwend hier.
  4. Dat heb ik laten doen. Het was toen beter maar de combi met de veren maakte het verschil, nagenoeg geen last meer alleen bij hevige wind. Ze hebben ook het stuurhuis afgesteld, ze deden dit met de eerste sportage van 2010 ook. Hij is ook ook gevoelig op banden. Nu primacy4
  5. Stuur software van een 1.7 crdi laten inlezen en hulp veren achter laten monteren (niet MAD dat zijn vervangingsveren) probleem nagenoeg weg. Mijn dealer Wolters heeft dit toen gedaan. (Veren waren wel meerprijs)
  6. V3yro

    KIA e-Niro

    Het is heel simpel ben je ingeschreven heb je het eerste recht. Mijn dealer was heel duidelijk ik sta bij hem op plek 28 en dat wordt echt pas Q4 2019. Hij vertelde dat er wel nieuwe orders worden geschreven maar achteraan aansluiten. Ik koop de auto zakelijk en wilde zelfs iets meer betalen maar daar van wilde ze niets weten. Lijst is bepalend, helaas. (wilde meer betalen want dat is goedkoper dan mijn huidige bijtelling). Dealer is Wolters in IJsselstein. Misschien wel handig om levertijden door te geven aan elkaar zodat wij ongeveer weten waar we aan toe zijn. (is die lijst echt bepalend)
  7. V3yro

    Kettingprobleem Picanto 2 - 2014

    Beste, er is een gemodificeerde ketting dan komt het probleem niet meer voor. Het komt door te laag toerig rijden. 5e versnelling en 50,60,70kmh. Waardoor de ketting continue klappen krijgt. Zeker icm met kortere stukjes wordt dit verergert. Het is typisch een NL probleem trouwens. (Geen heuvels/bergen) korte afstanden max 15 min)
  8. Heb je route keuzes goed staan? Wat vermijd je en wat niet. Heb je een avn2 (voornamelijk groen zwart) of een iavn? (Apple CarPlay/Android Car)
  9. V3yro

    Kia ceed sporty wagon met hoge km kopen?

    Ketting hoor je schaven, of slecht lopen inhouden (van tijd af) Subframe en draagarmen op de brug zetten en letterlijk tegen aan stoten/prikken. Maar voordat je überhaupt start, onderhouds historie er bij pakken, indien niet volledig laten staan. En uiteraard alle beurten tot de garantie bij de dealer (3 jaar, onbeperkt of 7 jaar tot 150.000km) dan is de kans het kleinst. Immers een dealer vervangt, doet software updates en de klant gunt de dealer het geld. edit: kijk goed of je zweet zie bij het kleppendeksel ivm koppakking.
  10. V3yro

    Kia ceed sporty wagon met hoge km kopen?

    Mits goed onderhouden goede auto's ketting problemen (juiste onderhouds intervallen en type olie gebruikt niets mee aan de hand) koppakking Roest bovenin de achterdeuren (bij goede dealers niets aan de hand) Subframe, draag armen roest. Op het oog oke maar als je met een schroevendraaier of bandijzer prikt, prik je er zo door heen.
  11. V3yro

    Eigen auto, ongeacht merk inruilen (op een Niro)

    Ja maar dit gaat om hoe de kwaliteit is van inbouw. De trekhaak zit prima, alleen de manier waarop het gemonteerd is en hoe het is afgewerkt vind ik een wereld van verschil dan die van Wolters/buurman?. Hebben meerdere mensen dit?.
  12. V3yro

    Eigen auto, ongeacht merk inruilen (op een Niro)

    Ik ben het helemaal eens dat een rondje tussen dealers veel kan schelen. Ik zelf doe dat ook altijd en ga dan met de beste offerte langs de dealer om de hoek om te vragen of ze mee willen. (dus niet scherper). Ik kreeg vorige keer heel netjes het antwoord dat een dealer zijn of haar geld natuurlijk ook in jou auto stopt. Dit neemt een risico mee, wat ik veel belangrijker vond is het de leveranciers garantie. Dit laatste gaat steeds belangrijker worden veel fabrikanten gaan de 0 beurt als ijk punt nemen. Ik snap dan heel goed dat er verschil in zit of ik voor elk wissewasje naar de dealer om de hoek mag of dat ik moet gaan rijden. Het bijzondere is dat ik samen met mijn buren beide een Niro rijdt, Beide van anders dealers (Wolters en Jan van Werkhoven) als je ziet wat Wolters meer heeft gedaan dan mijn eigen auto. (kabelset van trekhaak door de auto heen, met orginele zekeringskast en getectyleerd) Alles gewaxt en in tectyl gespoten heb ik achteraf wel spijt dat ik toch niets iets meer hebt betaald. Natuurlijk niet het verschil van 1500 euro maar misschien had ik het kunnen voorleggen. Ik naar Jan van Werkhoven toe en die zij, Ja Wolters levert een andere kwaliteit, maar u ging toch voor de prijs?. Nu is mijn vraag wat moet ik nu doen?. Kan ik vragen of ze het op een andere manier installeren en klaar maken, of met hangende pootjes naar Wolters?. Beide Niro's zijn trouwens van februari 2018. (die van mij een 2017 model en van buurman 2018).
  13. V3yro

    WLTP gevolgen voor de Niro

    Het WLTP verhaal is natuurlijk heel simpel. Er is ooit door de maatschappij bedacht dat wij bij europa willen en een eenheid creëren(meerderheid politieke partijen). Nu is die zelfde maatschappij op dit moment tegen. Maar de route is ooit ingezet om een eerlijker vergelijkingsmateriaal te creëren voor het verbruik in auto's (consument gedreven, vele klagen dat de cijfers niet kloppen) Nu europa die regelgeving geregeld heeft en de consument een eerlijker product voorgeschoteld krijgt blijkt dat dit in de meeste andere landen geen of amper concenqenties heeft. Alleen omdat Nederland op co2 belasting heft en die werkelijker wordt weer gegeven dan voorheen krijg je een verhoging. Het is juist lange termijn visie alleen omdat de geo maatschappij op dit moment kiest voor iets anders duurt het langer voordat wij hier profijt van hebben. Als de BPM zo ontzettend hoog is betekend dit dat de autoverkoop hoogstwaarschijnlijk gaat dalen, dit zorgt dan voor uiteindelijk minder BPM inkomsten. Dit moet via een andere weg terug, of de BPM klasses moeten worden aangepast. Het is het kip en het ei verhaal. Ik ben trouwens zeker geen voorstander van een Europa, maar wel op veel hoofdpunten is het misschien duidelijker/eerlijker om iedereen gelijk te trekken. Het mooiste voorbeeld is natuurlijk de telecom sector, overal even duur bellen en internetten zonder gevolgen maar wel met de bijbehorende loon -> product verhouding. Dit zou in Europa voor Auto's / scheepvaart / luchtvaart het zelfde moeten gelden. De autoindustrie hangt natuurlijk samen met veel werkgelegenheid, van productie, toeleveranciers, transport, dealers enz. De gehele keten is ontzettend belangrijk in Europa. (PSA neemt Opel over is hierbij het beste voorbeeld). Trouwens zijn er ook merken die hebben gekozen om Euro6c motoren te leveren en het nog even uit te zingen, dan vind ik ernstiger. Tegen beter weten in tegen houden dan het schoner moet. Die ontlopen het WLTP verhaal nu dus even, maar krijgen straks een grotere deksel op de neus.
  14. V3yro

    Brandstof verbruik Niro

    @ Fred Huigen. Gebruik je de sportstand?. In de normale modus (eco) gebruikt de motor zo veel mogelijk de elektramotor maar niet in zijn volle 100% hij gebruikt hem om het vliegwiel op gang te helpen (continue kracht). In de sportstand wordt de elektramotor volledig benut (power) Nog belangrijker is dat hij zijn accu ook leeg gaat maken wat in de normale (eco) modus niet gebeurd min. accu 1/4 of 1/5 afhankelijk van de buitentemperatuur. Oftewel als de accu leeg is heeft de elektramotor geen vermogen meer en rijdt je met een 1.6 met 100pk en 1.400kg plus lading en caravan. Het advies is met de caravan juist de normale stand te gebruiken en de sport stand alleen te gebruiken bij invoegen of snel even snelheid maken om in het verkeer mee te anticiperen. Door dit te combineren trekt de auto beter en is het verbruik ook beter. Het enige voordeel wat hij in de sportstand heeft is dat hij meer toeren gaat maken (hij schakelt immers minder snel op) hierdoor kan de auto beter zijn temperatuur kwijt. (water circuleert vaker langer de motor en radiator). Mocht het een stijle klim zijn en je merkt dat de auto het zwaar heeft kan je eerst de airco uitzetten en daarna toch in de sportstand. resume: Bij trekken altijd normale stand gebruiken(eco) en bij gevoel van te kort komen meer gasteven (auto schakelt terug) maar behoudt zijn lineaire vermogen. Even snel invoegen of aanzetten om daarna snelheid vast te houden sportstand en op snelheid zsm weer op normaal (eco) Wel 1 belangrijke tip. De 2018 modellen hebben een driveguide systeem. (te herkennen aan geen 12v accu rechts achterin de auto) De auto kent dan een vrijloop begeleiding maar nog belangrijker hij gebruikt de input data van TomTom om de hoogte te gebruiken. Ga je de bergen in dan zou de auto voor de klim de accu zo min mogelijk gebruiken om maximale capiciteit voor de klim te gebruiken. (alleen werkt dit bij navigatie invoer en dus een volledige route, geen invoer geen driveguide) Succes en hoop dat je hier wat aan hebt.
×

Belangrijke informatie

Door deze site te gebruiken ga je akkoord met onze Gebruiksvoorwaarden.