Repsac Posted December 12, 2023 Posted December 12, 2023 Hoi! Ik heb een gevonden die mij zint. 3.5, ivm toekomstige LPG inbouw, klassieke 2wd met inschakelbare 4x4, blijft heel, weinig km's en de prijs was goed. Wel wat werk aan maar dat lukt mij wel (hoop ik).ย klepdeksel pakking die op de uitlaat lekt, stuurhuis wat lekt dat vervang ik wel.ย Moet een terrein waardige wagen worden de terreinbanden heb ik al binnen, liftkit en verhogings veren komen. Alleen toen ik naar huis reed en ik in de file het stuur wou verstellen hoorde ik wat breken in de bediening vd stuurverstelling en is verstellen niet meer mogelijk. Is dat een bekend iets?ย Quote
ArjanS Posted May 18, 2024 Posted May 18, 2024 Ik zou weleens van je willen weten hoeveel lawaai zulke banden maken, Omdat ik voornamelijk de massa en achterwiel aangedreven eigenschappen ( is wel een AWD versie ) gebruik voor het trekken van een zware caravan heb ik altijd "damschijf" banden gekozen vanwege voorkomen van lawaai bij rijden op snelwegen. Maar ja met zulke banden kun je hooguit op een zandpad rijden anders staat ie ook vast. Quote
Repsac Posted May 18, 2024 Author Posted May 18, 2024 Ik heb Falken Wildpeak AT3W gekocht. Een iets minder agressieve band dan bijv een BFGoodrich AT. De BFG zit op mijn 4x4 Mitsubishi L200 camper en voor het offroaden perfect zijn, ze minder goed met nat asfalt. Dat wou ik niet voor mijn Kia die voornamelijk op de weg rijdt en soms het terrein in gaat voor 4x4 ritten. Je hoort deze banden niet, doen het goed op nat asfalt en goed offroad waarbij ik er wel bij zeg dat de BFG beter is met dat laatste. Ook zijn ze een stuk goedkoper dan Bfg.Ze schijnen wel meer te verbruiken in verhouding met straatbanden maar daar kan ik niets over zeggen omdat ik geen vergelijkings materiaal heb. Trouwens als het brandstofverbruik de belangrijkste argument was dan had ik geen 3.5 V6 moeten nemen.Verstuurd vanaf mijn moto g52 met Tapatalk Quote
Recommended Posts