mpeeters15 Posted October 28, 2022 Posted October 28, 2022 Goedendag allemaal, Middels dit forum hoop ik de oorzaak te ontdekken van een zeer hardnekkig startprobleem van mijn Sorento 1. 2006, dit al gedurende twee maanden. Plots ging het motor-management lampje branden en was er sprake van het startprobleem. Na uitlezen en resetten van de nokkenas en krukas sensor, leek het opgelost maar na enige tijd weer niet starten. Hier op zijn zowel nokkenas als krukas sensor vervangen, evenals de accu, benzinepomp, en penbobine. Ook is de computer opgestuurd naar een speciaal-bedrijf voor controle, en zijn twee wat mindere solderingen op een printplaat vervangen. Echter het probleem blijft voortduren, laatste wat gedaan is, is veel massakabels schoonmaken, en/of vervangen. Het vreemde is dat wanneer hij plots weer start, vaak pas na een uur, dat er helemaal niets aan de hand is, dan loopt hij perfect. Wat opvalt is dat hij s'ochtends, bij koude motor vlot start, maar zodra de motor goed op bedrijfs temperatuur is, laat hij je staan. Als de Sorento wel start, blijft her motor-management lampje branden, dus er moet ergens een storing zitten. Ik hoop dat iemand de beschreven problemen herkend, en me op het goede spoor kan zetten, we raken deze onbetrouwbaarheid goed zat. Dank voor de aandacht, M. Peeters. info@praktijkpeeters.nl Quote
ArjanS Posted July 4, 2023 Posted July 4, 2023 (edited) Ik ben geen monteur. Ik weet echter wel dat heel veel oudere Sorento's - ook die van mij - problemen krijgen met oxidatie van de massa kabel aan het chassis. Dan krijg je hele rare en ook willekeurige electrische storingen in systemen. Het kan dan zo simpel zijn als deze kabel schoon schuren of vervangen. Het kan echter ook wat totaal anders zijn. Maar het is een bijzonder eenvoudige "reparatie" die altijd eerst te proberen is. ( ik zie net dat het in '22 is geplaatst.....maar toch als anderen dit lezen kan het nog relavant zijn ) Edited July 4, 2023 by ArjanS Quote
Recommended Posts