Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bij mijn Sorento 3,5 V6 moeten nu ieder jaar de koplampen worden gepolijst omdat ze helemaal dof  en geel worden, anders APK afkeur. De auto is van 2005 dus ook al 19 jaar oud.

Ik heb deze lampen altijd al niet zo mooi gevonden en vraag me af of iemand weet of je ze kunt verwisselen met die van het latere model Sorento 1 ? Andere suggesties ?

Geplaatst

Doe je er ook nog wat mee NA het polijsten?
Op TV heb ik -volgens mij bij Wheeler Dealers- wel eens gezien dat ze na het polijsten de armaturen met een blanke lak spuiten. Die geeft dan weer wat extra UV-bescherming, want UV is wat de lampen laat verkleuren.

En anders eens zoeken op "tuning"-lampen? Je hoeft ze niet mooi te vinden, maar als er bij staat dat ze op jouw uitvoering EN een nieuwere passen weet je wel dat de lampen van een nieuwere uitvoering op de jouwe zouden passen...

• 1 maand later...
Geplaatst (aangepast)

Deze APK was het weer een probleem. Ze "dreigden" dat ie volgend jaar de keuring niet zou halen omdat na polijsten het lichtbeeld maar net aan de keuringseis kon halen.

Ik neem dat eigenlijk half met een korreltje zout. Ik las namelijk dat voor het goed doen je wel een uur moet polijsten per koplamp en zolang hebben ze vast niet staan boenen. ( en eerlijk gezegd hebben ze er ook niets voor in rekening gebracht )  En inderdaad met speciaal spul voor kunststof lenzen en niet zomaar tandapsta of commandant. En vooral idd een spray die al die kleine krasjes weer vult. Dat zou best wel eens blanke lak kunnen zin, en idd becherming tegen UV dat het een jaar later niet weer zo is. Ik ga binnenkort dus eens zo'n setje kopen en eens goed boenen. En mocht dat niet baten dan maar 2 nieuwe koplamp units. Duur voor een 19 jaar oude auto waarvan je nooit weet wat er stuk kan gaan dat zo duur is dat ie economisch gezien naar de sloop moet, maar ook weer niet zo duur als ie nog 1-2 jaar langer mee kan.

De jaren beginnen nu wel te tellen want ik ontdekte roest gaten in de dorpels die bij deze autos's gelukkig geen dragende delen zijn. Ik heb die gaten gevuld met een dikke laag polyester vezel reparatie pasta, best sterk spu;l waar je geen schroevendraaier doorheen kunt steken ( APK keurmeesters doen dat :-) )maar het is wat anders dan met lassen de sterkte herstellen. Ik zou dat bij dragende delen ook niet zo doen. Maar die zijn eigenlijk op oppervlakte roest na onaagetast. Daarom twijfel ik ook hoe lang deze auto nog mee kan.

aangepast door ArjanS

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...