Jump to content

Hoeveel km gaat kia sorento 3.5 v6 mee?

cbroeksema

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik kan een kia sorento 3.5 V6 uit 2006 met 155 000 km op de teller kopen voor een leuk bedrag.

Hij heeft altijd zijn beurten gehad, distributieriem is vervangen etc. Nu hoop ik zelf tot de 350 000 km door te rijden, maar weet eigenlijk helemala niet of deze auto's dat aan kunnen. Ik ga niet offroad rijden. Enkel woon/werkverkeer 30 km heen en 30 km terug per dag. en wat prive km's.

Nu vroeg ik me alleen af hoeveel km zo'n auto ongeveer mee gaat, als je gewoon netjes dingen vervangt.

Wat is de maximale km stand van een automaatbak ongeveer?

Hoeveel kan zo'n motor ongeveer mee qua km's?

Zijn het kwalitatief goede motoren?

Wat zijn veel voorkomende problemen bij dit type?

Wat mag zo'n auto maximaal kosten bij een dealer inclusief en zonder garantie?

Wat is gemiddeld het verbruik van deze auto's in de praktijk? de fabrieksinfo is leuk, maar geloof ik niet zo in.

Waar moet ik vooral op letten als ik deze auto aankoop?

Hopelijk kunnen jullie hier antwoord op geven.

Alvast bedankt

Dit gaat over dezelfde auto, misschien heb je er wat aan. 

http://www.autoweek.nl/autoreview/13860/kia-sorento-35-v6-m-bition

Als je zekerheid wil over je automaatbak dan zal  de transmissieolie ververst moeten worden. Zitten er koperkleurige swirls in de olie of splinters aan de magneet dan weet je dat je deze beter voorbij kan lopen. Kost niet heel de wereld maar vertelt héél veel over de staat van de techniek. 

edit: typo

Dit gaat over dezelfde auto, misschien heb je er wat aan. 

http://www.autoweek.nl/autoreview/13860/kia-sorento-35-v6-m-bition

Als je zekerheid wil over je automaatbak dan zal  de transmissieolie ververst moeten worden. Zitten er koperkleurige swirls in de olie of splinters aan de magneet dan weet je dat je deze beter voorbij kan lopen. Kost niet heel de wereld maar vertelt héél veel over de staat van de techniek. 

edit: typo

Hoi bedankt voor je reactie echter is dit het model van 2006 na de facelift. Ik kan de ex luxe kopen.

Ben gewoon erg benieuwd of 155 op de teller niet al zo'n beetje het einde van zo'n kia is.

Wil je hem echt kopen laat dan een 4 gassen test doen en laat even je transmissieolie verversen. Kost je misschien €200 maar je weet dat wel een stuk zekerder dat je geen kat in de zak koopt. Ondanks perfect onderhoud kan er altijd iets onder het oppervlak spelen, met die 2 dingetjes sluit je al een hoop uit. Het is en blijft een V6 dus die moet wel een paar ton aan kilometers kunnen draaien… 

Wil je hem echt kopen laat dan een 4 gassen test doen en laat even je transmissieolie verversen. Kost je misschien €200 maar je weet dat wel een stuk zekerder dat je geen kat in de zak koopt. Ondanks perfect onderhoud kan er altijd iets onder het oppervlak spelen, met die 2 dingetjes sluit je al een hoop uit. Het is en blijft een V6 dus die moet wel een paar ton aan kilometers kunnen draaien… 

Met een paar ton bedoel je dat hij 350 000 km wel aan kan?

Geldt dit dan ook voor de automaat? en de tussenbak?

In de historie lees ik dat afgelopen november de automaat olie vervangen is. Bedoel je dit met transmissie olie?

Tevens las ik op dit forum, dat mocht de tussenbak kapot gaan, je in feite gewoon zekering 14 eruit kan halen? zodat je auto wel blijft rijden zeg maar?

Wat zijn verder nog dingen waar ik op moet letten? behalve de 4 gassen test? dat is wel een goede tip!

Hoi allemaal,

Ik kan een kia sorento 3.5 V6 uit 2006 met 155 000 km op de teller kopen voor een leuk bedrag.

Hij heeft altijd zijn beurten gehad, distributieriem is vervangen etc. Nu hoop ik zelf tot de 350 000 km door te rijden, maar weet eigenlijk helemala niet of deze auto's dat aan kunnen. Ik ga niet offroad rijden. Enkel woon/werkverkeer 30 km heen en 30 km terug per dag. en wat prive km's.

Nu vroeg ik me alleen af hoeveel km zo'n auto ongeveer mee gaat, als je gewoon netjes dingen vervangt.

Wat is de maximale km stand van een automaatbak ongeveer?

Hoeveel kan zo'n motor ongeveer mee qua km's?

Zijn het kwalitatief goede motoren?

Wat zijn veel voorkomende problemen bij dit type?

Wat mag zo'n auto maximaal kosten bij een dealer inclusief en zonder garantie?

Wat is gemiddeld het verbruik van deze auto's in de praktijk? de fabrieksinfo is leuk, maar geloof ik niet zo in.

Waar moet ik vooral op letten als ik deze auto aankoop?

Hopelijk kunnen jullie hier antwoord op geven.

Alvast bedankt

Reken op 1 op 6 tot 8, zeker in stadsverkeer.

De rest...geen idee, maar als een auto goed onderhouden is dan zou een auto die dit prijskaartje heeft gehad toch wel moeten lachen om 155.000 km. 

Prijs.....het is natuurlijk een heerlijke auto om in te rijden, maar gezien zijn gewicht en gebruik niet zo heel erg popi, dus zo op de gok zou ik er niet meer dan een 9000 euro voor neertikken en dan moet die er echt gelikt uitzien.

Ik was net aan het schrijven dat je forumlid Lique even een pmtje moet sturen want die heeft werkelijk alles aangepast en kijk eens wie er boven me staat  :-)

De buitenkant is wat gemod ja, maar de rest niet hoor. En ik heb een diesel en dat is niet te vergelijken denk ik. :)

Reken op 1 op 6 tot 8, zeker in stadsverkeer.

De rest...geen idee, maar als een auto goed onderhouden is dan zou een auto die dit prijskaartje heeft gehad toch wel moeten lachen om 155.000 km. 

Prijs.....het is natuurlijk een heerlijke auto om in te rijden, maar gezien zijn gewicht en gebruik niet zo heel erg popi, dus zo op de gok zou ik er niet meer dan een 9000 euro voor neertikken en dan moet die er echt gelikt uitzien.

Ik kan hem zonder garantie, maar wel nieuwe apk, meenemen voor 5500.

Met 6 maand garantie en preventief onderhoud van alles wat nodig is kost me de auto 6750.

Alleen zit er een bon bij dat er net in november voor 1100 euro aan grote beurt is geweest. Diverse filters en vloeistoffen / olies vervangen, waaronder die van de bak.

Proefrit gemaakt, geen rare geluiden ofzo. Auto trekt lekker soepel op. Remt goed.  Dus op zich lijkt het wel een goede deal om zo mee te nemen.

Zitten ook sidebars onder.

ANWB keurinkje vooraf kost iets van 150 eu.

Ik zeg doen.

Kunnen ze ook zien of het een schade auto is, 20 voormalige eigenaren en meer.

Automaat olie bij dit soort auto's gewoon 1-2 jaarlijks vervangen en de bak blijft als nieuw !

Laat het ons weten wat het wordt :-)

Nou, dat lijkt me een mooi prijsje. Die garantie en onderhoud voor de lieve som van 1250 euro zouden ze van mij mogen houden.

Ja die garantie boeit moe ook niet echt. Heb hem even meegenomen naar een goede vriend van mij die auto monteur is. Die heeft hem op de brug gezet en het zag er allemaal prima uit.

Het enige wat hij zag is dat de radiateur een buts had en dit wel eens voor lekkage kan zorgen. Dit moeten ze van mij vervangen en dan denk ik dat ik het ga doen.

Als ik hem heb, zal ik een foto posten.

Ja die garantie boeit moe ook niet echt. Heb hem even meegenomen naar een goede vriend van mij die auto monteur is. Die heeft hem op de brug gezet en het zag er allemaal prima uit.

Het enige wat hij zag is dat de radiateur een buts had en dit wel eens voor lekkage kan zorgen. Dit moeten ze van mij vervangen en dan denk ik dat ik het ga doen.

Als ik hem heb, zal ik een foto posten.

3.5 V6 lijkt me werkelijk heerlijk om mee te rijden alleen wat minder voor je portomonee maar hey ik ben een picanto rijder :D

• Like 1

Het leer op het stuur was trouwens aan de bovenkant wel kapot en lelijk. Is het mogelijk om dit weer mooi te maken?

Uiteraard kan dit met stuurhoezen, maar weet zo niet zo gauw waar ik een mooie hoes kan vinden.

Of is het mogelijk om een stuur bij de sloop te halen voor een prikkie inclusief airbag?

Het leer op het stuur was trouwens aan de bovenkant wel kapot en lelijk. Is het mogelijk om dit weer mooi te maken?

Uiteraard kan dit met stuurhoezen, maar weet zo niet zo gauw waar ik een mooie hoes kan vinden.

Of is het mogelijk om een stuur bij de sloop te halen voor een prikkie inclusief airbag?

Dat stuur krijg je niet meer mooi, die is qua leer gewoon versleten. Stuurhoes kan, her en der zijn wel leuke te krijgen, echter vind ik het persoonlijk toch niet zo lekker in de hand liggen.

2de hands stuur proberen te scoren kan, maar dat zal niet snel voor een prikkie zijn. Vooral de airbags zijn prijzig en daarbij is het geen simpel doe-het-zelfklusje om zo'n stuur (inclusief de functies) even over te zetten.  (oh, maar je hebt een monteurvriend, die zal dat wel kunnen) Ook even op Ebay kijken, met name richting de oosterburen, daar is nog wel eens iets te vinden op dat gebied.

Dat stuur krijg je niet meer mooi, die is qua leer gewoon versleten. Stuurhoes kan, her en der zijn wel leuke te krijgen, echter vind ik het persoonlijk toch niet zo lekker in de hand liggen.

2de hands stuur proberen te scoren kan, maar dat zal niet snel voor een prikkie zijn. Vooral de airbags zijn prijzig en daarbij is het geen simpel doe-het-zelfklusje om zo'n stuur (inclusief de functies) even over te zetten.  (oh, maar je hebt een monteurvriend, die zal dat wel kunnen) Ook even op Ebay kijken, met name richting de oosterburen, daar is nog wel eens iets te vinden op dat gebied.

2dehands stuur is inderdaad niet voor een prikkie. Weten jullie een goed adres in de buurt van Zwolle of een internet site waar je fatsoenlijke stuurhoezen kan kopen? Wil er het liefst eentje hebben die ook echt vastgemaakt kan worden aan het stuur met touw, stiksel of iets dergelijks.

Kiaclublid Remko heeft eens een keer zijn stuur laten bekleden.

http://www.kiaclub.nl/user/1897-remko-me/

Zag er goed uit !

http://www.kiaclub.nl/topic/4463-lederen-stuur/

(Remko heette toen nog Chrones)

Edit:

Links : http://www.kustomcreations.be/

Kia stuur herstel via Ebay :  http://www.ebay.de/itm/LEDERLENKRAD-KIA-SORENTO-SPORTAGE-RIO-LENKRAD-NEU-BEZIEHEN-TOP-QUALITAT-/261124737196

Die laatste betreft omruil maar ze doen ook jouw stuur.

Die moet je dan wel opsturen; neem anders even contact met ze op.

http://www.hetecoauto.nl/225,echt-leder-stuurhoes-voor-het-vastnaaien.html

Dit ziet er ook wel goed uit volgens mij.

Zo'n hoes, kun je mooi strak om het stuur vastnaaien, zodat het net echt lijkt. Denk dat het zoiets gaat worden. 450 voor een nieuw stuur is mij iets te gortig :-) Kan ik heel wat liters brandstof voor kopen..

Kun je prima mee beginnen en als je het zat bent kun je naar die eBay zaak.

Sta je wel 3 weken zonder stuur, haha !

toch lastig.

Heb nu ook een bmw x5 gezien met lage km stand, voor 1000 euro meer. Deze auto is ook erg mooi moet ik zeggen.

De kwaliteit van het leer in de kia stond me een beetje tegen. Erg dun en de bestuurdersdeur had bij alle kia's die ik gezien heb een stuk plastic afgebroken aan de zijkant ter hoogte van waar hij in het slot valt. Zwak punt schijnbaar. Ook de achterklep had wat deuken op dezelfde plek.

Verschil in leer / afwerking zie je wel heel duidelijk terug tussen deze twee autos. lastig lastig. wat moet ik nou.

Kia sorento is ook gewoon een stoere / ruime bak.

Welk jaar is de X5? Tot 2003 zit daar de ZF 5V Steptronic versnellingsbak in, niet bepaald een aanrader. Verder staat de 3.0 bekend om z'n olieverbruik en de draagarmen moet je even na laten kijken voor je hem koopt. Wel 1 van de beste BMW's ooit gebouwd, die krengen zijn echt oerdegelijk. 

toch lastig.

Heb nu ook een bmw x5 gezien met lage km stand, voor 1000 euro meer. Deze auto is ook erg mooi moet ik zeggen.

De kwaliteit van het leer in de kia stond me een beetje tegen. Erg dun en de bestuurdersdeur had bij alle kia's die ik gezien heb een stuk plastic afgebroken aan de zijkant ter hoogte van waar hij in het slot valt. Zwak punt schijnbaar. Ook de achterklep had wat deuken op dezelfde plek.

Verschil in leer / afwerking zie je wel heel duidelijk terug tussen deze twee autos. lastig lastig. wat moet ik nou.

Kia sorento is ook gewoon een stoere / ruime bak.

Wat Arjan zegt en dan vooral de onderhoudskosten. Kan me uit een vaag verleden herinneren dat stukjes BMW-uitlaat erg prijzig kunnen zijn, zo ook de meest simpele rubbertjes e.d. En verder niet gehinderd door enige kennis over BMWprijzen klinkt mij deze aanbieding van de X5 "te mooi om waar te zijn". 

Ik heb de KIA natuurlijk niet gezien, maar met 155k op de teller is die wel gebruikt en zijn gebruikssporen onvermijdelijk. Het leer heb ik wel vaker versleten gezien, maar moet zeggen dat de stoelen an sich van een sublieme kwaliteit zijn, wat in mijn bmwtijd van hun stoelen niet gezegd kon worden.

Het afgebroken stuk plastic bij de deur zegt mij niks.