Sorento 2
2010->2014
Discussies, Vragen en Weetjes over de Sorento 2 vind of plaatst u hier
164 topics in this forum
-
- 1 reply
- 180 views
Hallo, sinds kort kia sorento gekocht bouwjaar 2013. Paar dagen geleden is het mij opgevallen dat wanneer ik de auto ontgrendel de verlichting uit blijft. Als ik heel snel op de afstandsbediening twee keer sluiten druk en vervolgens 1 keer open dan branden ze wel. Maar gaan na paar seconden weer uit. Heeft iemand ervaring hoe ik dit standaard kan aanzetten? Dashboard instellingen staan ook goed.
Last reply by Murcielaygo, -
CONTACTSLOT ISSUE - Kia Sorento 2.5 CRDi (JC I/II) 125KW/170 PK 2008 (augustus) AUTOMAAT.
by Duncan28- 4 replies
- 1.1k views
Hallo iedereen, Mijn Kia Sorento uit 2008 heeft een ‘probleempje’. Indien ik de auto start, dan wil het wel eens dat er zo-nu-en-dan er een erg luid lawaai vrij komt. Na wat onderzoek v.e. plaatselijke auto monteur, heeft dit te maken met het feit dat het contact slot niet meer helemaal jofel is. Namelijk, bij het starten ‘draait’ de sleutel blijkbaar iets wat ‘door’, waardoor de startmotor door blijft gaan (tegen het vlieggwiel meen ik ...). Dit kun ik gemakkelijk weer te niet doen, indien ik de seutel weer iets wat terugdraai. Dit vindt aleen plaats bij het starten dus in (P-stand) natuurlijk en je hoort het tevens wanneer je de auto in (N) Neutraal z…
Last reply by Luuk steenwijk, -
- 0 replies
- 149 views
beste sorento kenners en rijders als het mogelijk is ik wil heel graag jullie eerlijke mening advies er staat op marktplaats een sorento tekoop van 2013 benzine automaat met 236.000 op de teller waar ik interessen in heb mijn vraag is wat kan ik verwachten kwa reparaties op de motor automaten bak en onderstel ik hoop op jullie reacties. met vriendelijke groeten Hose.
Last reply by Dj Hose Mendez, -
- 1 follower
- 7 replies
- 396 views
beste, hopend dat iemand mij kan helpen 🥶 ik heb laats bij keuring rode kaart gekregen wegens olielekage achterste schockdemper. ben hiervoor nieuwe merk sachs schockdempers gaan bestellen bij mijn garagist. sinds die zijn geplaats is het mij opgevallen dat mijn wagen aan de achterzijde een paar centimers is verzakt. ongeacht de oude schokdempers die olielekkage vertoonden stond mijn wagen aan de achterzijde hoger dan de voorzijde (motorzijde), nu ik nieuwe heb geplaatst is de auto aan de achterzijde verzakt. lijkt alsof mijn auto vol geladen is terwijl het zo niet is. wie kan mij helpen hierbij? de afmeting van de oude…
Last reply by saqib, -
- 1 follower
- 0 replies
- 259 views
Waarvoor dient het gat boven het zekeringkastje bij de Sorento uit 2013
Last reply by Bert Bijkerk, -
- 0 replies
- 451 views
Met inmiddels 13 jaar en 255k aan kilometers gaat die Sorento nog hardstikke ok. Kleine defecten zoals Xenon lampen, deur knoppen zijn allemaal prima te doen. Maar, met deze km stand zou het ook wel eens heel serieus tijd kunnen worden voor deze twee belangrijke onderdelen. Heeft iemand hier ervaring mee? De "klunk" bij lage toerentallen en het maken van koppel c.q het wegvallen van koppel heeft vaak te maken met de speling op de tussenbak ketting. Heeft iemand die al eens laten vervangen of afstellen? Stationair lopend hoor je geruis van de distributie ketting. Deze kettingen gaan niet oneindig mee, hebben een autosteller, wil je echt niet stuk hebben. I…
Last reply by steamduck, -
- 9 replies
- 2.6k views
Mijn koplampen knipperenntijdens het rijden, er zit al een nieuwe accu in. Iemand enig idee?
Last reply by steamduck, -
- 1 follower
- 1 reply
- 291 views
Hi Kia vrienden, Ik heb even een vraagje. Mijn antenne is afgebroken en zoek een andere maar die zoektocht maakt het voor mij niet makkelijk. Heb al verschillende kanalen geprobeerd maar krijg geen reactie. Zoals onderdelenlijn, marktplaats. facebook. Is er hier op het forum een onderdelen groep waar spullen 2dehands te koop aangeboden worden of heeft iemand voor mij een antenne liggen die ik kan overnemen? Heb hetzelfde probleem met mijn achterlicht daar is het glas van kapot maar is niet de standaard achterlicht die je vaak ziet bij de Kia Sorento. Wie kan mij sowieso helpen aan een antenne hij staat nu momenteel gedemonteerd en heb de o…
- 3 replies
- 376 views
Is het mogelijk met een hulpmiddel om een moderne iphone aan te sluiten op een 2011 model?
- 1 follower
- 2 replies
- 323 views
Goede middag, sinds kort heb ik groene horizontale strepen in mijn digitale display. Volgens de garage is mijn accu goed en is door gemeten. Iemand een idee wat het kan zijn. zie de foto
Last reply by Hayco, -
- 1 follower
- 2 replies
- 1.7k views
Heeft er iemand een goede after market radio geinstalleerd met scherm en navigatie?
Last reply by Machlo, -
- 0 replies
- 402 views
beste, ik beschik kia sorento bouwjaar 2010 2.2 crdi awd. sindskort is mij opgevallen dan soms mijn auto goed rijd en sommige momenten minder goed. zelfs tijdens stationeer draaien van de motor lijkt het alsof de motor wil stil vallen wegens toerenteller die hapert en niet continue stabiel toerenteller heeft. heb laatst bij een garagist geweest en werd geinformeerd dat de turbo van de auto stuk is omdat er olie zichbaar is in de turbo en daardoor ook het optrekken van de auto soms moeite heeft hierdoor. kan er iemand mij informeren of dit echt te maken heeft met turbo: onstabiel stationeer draaien - slechte optre…
Last reply by saqib, -
- 0 replies
- 524 views
Goedemiddag! Ik ben eigenaar van een KIA Sorento uit (volgens mij) 2012 met een automatische versnellingsbak en benzine motor. Momenteel loop ik tegen het probleem aan dat wanneer ik het gaspedaal hard indruk om bijvoorbeeld in te halen dat er een flinke ratel in het motorblok te horen is. Hij heeft op dat moment ook geen tractie en er komt een gigantische witte rookpluim uit de uitlaat. Wanneer ik het gaspedaal vervolgens loslaat en zachtjes weer indruk is het probleem weg. Ik zou graag willen weten wat het probleem zou kunnen zijn. Alvast bedankt.
Last reply by BartCur, -
- 0 replies
- 461 views
Heeft iemand ervaring met het tunen van een Kia Sorrento 2013 executive 2,2 Benzine?
Last reply by Richardvdm, -
- 1 reply
- 803 views
Goedenavond,hoe kom ik aan de tankvlotter van een sorento bj 2012?
- 0 replies
- 801 views
Goedenavond,ik heb een sorento 2,2td van 2012. Nu valt hij vaker als ik rustig rij (onder de 30kmh) uit,als ik start spring hij ook weer aan.op de autosnelweg schockt hij af en toe een keer maar rijdt gewoon.hij heeft laats een week stil gestaan,en toen ik wou starten ben ik bijna 5 min bezig geweest om hem aan teslingeren.er gaat geen lamp branden van storing en bij uitlezen geeft hij ook geen storing aan.ben echt radeloos en heb geen plezier meer in het rijden,wat erg jammer is want de auto bevalt me echt super.ik hoop dat jullie me kunnen helpen .mvg david
Last reply by David76, -
- 6 replies
- 1.5k views
Beste Kia Sorento rijders. Op de bijgevoegde foto zie je zwarte uitslag op het 'rvs' gedeelte op het stuur. Weet iemand hoe en met wat ik dit kan behandelen zodat dit verdwijnt? gr Rob
Last reply by RJn, -
- 1 follower
- 3 replies
- 1.1k views
Beste kiarijders, kunnen jullie mij vertellen hoe de rubbers die links en rechts op de paravan heten. Zie foto 2! Deze zijn aardig verweerd. De rubbers dienen om de motorkap op te vangen bij het sluiten van die kap! gr Rob
Last reply by xtra40, -
- 0 replies
- 969 views
Goedendag, weet iemand hier op het forum of bij de Sorento 2013 een RCA aansluiting zit in de standaard navigatieunit voor de achteruitrij camera? Ik wil een android navigatie toestel erin laten plaatsen maar wel met behoud van de achteruitrij functie.
Last reply by Richie Rich, -
- 0 replies
- 1.2k views
Hallo, ik zou graag het rijcomfort verhogen. Zelf nieuw bleek deze Kia een niet al te comfortabele vering te hebben. Nu wil ik deze vervangen. Zijn er specifieke merken die "zachter" zijn? De foto zijn de veringen die ik zou kopen.
Last reply by Eindelijk, -
- 1 follower
- 7 replies
- 1.8k views
onlangs sorento 2 gekocht. Nu werkt het instrumenten paneel niet, althans de verlichting daarvan. Evenals stuurwielbediening en van de radio. Iemand hier enig idee waar dat aan kan liggen?
Last reply by Siemon, -
- 1 follower
- 79 replies
- 31.7k views
Vandaag was het zover en kon ik de waardige opvolger van mijn 2004 KIA ophalen. Het is een Sorento 2.2 CRDI VAN X-clusive. Automaat, leren bekleding een stuur met veel knopjes enz. Volgens mij is het enige wat ontbreekt een panoramadak, maar dat vind ik niet zo erg. Auto is van 2011 en er zit zelfs nog fabrieksgarantie op. Kleur is Titaniumgrijs. We waren nog net op tijd thuis om voor zonsondergang nog even wat eerste fotootjes te maken. Ritje naar huis was ruim 200km. dus met recht een vuurdoop. Soepel, smooth, luxe en vooral....snel dat is het eerste wat zo in me opkomt als ik 'm moet omschrijven. Nu eerst een paar degelijke bande…
Last reply by Lique, -
- 0 replies
- 777 views
Goede avond allen, Ik heb een Kia Sorento 3.3 V6 met 100000 km op de teller gekocht mooie wagen rijd goed maar ik heb er wel wat mee waar ik eens een paar goede tips bij kan gebruiken. het motor management lampje ging branden en ik heb hem bij de garage(geen Dealer) laten uitlezen en daar gaf hij lambda sonde rechts voor signaal te traag door gegeven. Dit heeft hij 3 keer gedaan en toen heb ik de Lambda sonde laten vervangen maar toch kwam na die actie weer dat lampje terug, Toen is mij aangeraden om de auto bij de dealer te laten uitlezen omdat "mijn garage" 85% kan uitlezen en de Dealer 100% zo werd mij verteld. Dit heb ik dus gedaan en toen kwam n…
Last reply by SailorAppie, -
- 3 replies
- 3.9k views
Hallo forumleden, allereerst, ik ben nieuw hier en ik hoop dat ik mijn vraag hier op de juiste plek (en de juiste wijze) stel. Zo niet, dan hoor ik het graag. Ik ben in het bezit van een Kia Sorento uit 2011 (2e hands gekocht). Omdat de stekkerdoos (13-polige jaeger) is beschadigd, heb ik deze vervangen door een nieuw exemplaar (nieuwe is ook een 13-polige jaeger). Ik weet vrijwel zeker dat ik alle draden 1-op-1 heb overgezet op de nieuwe stekker, maar het lijkt niet te werken. Als ik een aanhanger aankoppel, gaan er geen lampjes branden en ook de parkeersensoren worden niet uitgeschakeld. Alle draden maken wel goed contact. Wat het geheel nog lastiger maak…
Last reply by HumanPrinter, -
- 0 replies
- 1.1k views
Hallo, Van de achterlichthouder van mijn Sorento (2010) is het glas kapot. Ik heb een nieuwe houder zonder binnenwerk gekocht via een webshop. Echter ik krijg de oude houder niet open om de printplaat eruit te halen. Ook even gekeken of me dat lukt bij de nieuwe, maar ook daar lukt het me niet bij. Weet iemand hoe dat moet? Alvast bedankt, Marcel
Last reply by MarcelD,