Sorento 2
2010->2014
Discussies, Vragen en Weetjes over de Sorento 2 vind of plaatst u hier
153 topics in this forum
-
- 0 replies
- 55 views
Heeft iemand ervaring met het tunen van een Kia Sorrento 2013 executive 2,2 Benzine?
Last reply by Richardvdm, -
- 1 reply
- 174 views
Goedenavond,hoe kom ik aan de tankvlotter van een sorento bj 2012?
Last reply by Murcielaygo, -
- 0 replies
- 157 views
Goedenavond,ik heb een sorento 2,2td van 2012. Nu valt hij vaker als ik rustig rij (onder de 30kmh) uit,als ik start spring hij ook weer aan.op de autosnelweg schockt hij af en toe een keer maar rijdt gewoon.hij heeft laats een week stil gestaan,en toen ik wou starten ben ik bijna 5 min bezig geweest om hem aan teslingeren.er gaat geen lamp branden van storing en bij uitlezen geeft hij ook geen storing aan.ben echt radeloos en heb geen plezier meer in het rijden,wat erg jammer is want de auto bevalt me echt super.ik hoop dat jullie me kunnen helpen .mvg david
Last reply by David76, -
- 6 replies
- 542 views
Beste Kia Sorento rijders. Op de bijgevoegde foto zie je zwarte uitslag op het 'rvs' gedeelte op het stuur. Weet iemand hoe en met wat ik dit kan behandelen zodat dit verdwijnt? gr Rob
Last reply by RJn, -
- 1 follower
- 3 replies
- 545 views
Beste kiarijders, kunnen jullie mij vertellen hoe de rubbers die links en rechts op de paravan heten. Zie foto 2! Deze zijn aardig verweerd. De rubbers dienen om de motorkap op te vangen bij het sluiten van die kap! gr Rob
Last reply by xtra40, -
- 0 replies
- 382 views
Goedendag, weet iemand hier op het forum of bij de Sorento 2013 een RCA aansluiting zit in de standaard navigatieunit voor de achteruitrij camera? Ik wil een android navigatie toestel erin laten plaatsen maar wel met behoud van de achteruitrij functie.
Last reply by Richie Rich, -
- 0 replies
- 618 views
Hallo, ik zou graag het rijcomfort verhogen. Zelf nieuw bleek deze Kia een niet al te comfortabele vering te hebben. Nu wil ik deze vervangen. Zijn er specifieke merken die "zachter" zijn? De foto zijn de veringen die ik zou kopen.
Last reply by Eindelijk, -
- 1 follower
- 7 replies
- 782 views
onlangs sorento 2 gekocht. Nu werkt het instrumenten paneel niet, althans de verlichting daarvan. Evenals stuurwielbediening en van de radio. Iemand hier enig idee waar dat aan kan liggen?
Last reply by Siemon, -
- 1 follower
- 79 replies
- 22.8k views
Vandaag was het zover en kon ik de waardige opvolger van mijn 2004 KIA ophalen. Het is een Sorento 2.2 CRDI VAN X-clusive. Automaat, leren bekleding een stuur met veel knopjes enz. Volgens mij is het enige wat ontbreekt een panoramadak, maar dat vind ik niet zo erg. Auto is van 2011 en er zit zelfs nog fabrieksgarantie op. Kleur is Titaniumgrijs. We waren nog net op tijd thuis om voor zonsondergang nog even wat eerste fotootjes te maken. Ritje naar huis was ruim 200km. dus met recht een vuurdoop. Soepel, smooth, luxe en vooral....snel dat is het eerste wat zo in me opkomt als ik 'm moet omschrijven. Nu eerst een paar degelijke bande…
Last reply by Lique, -
- 0 replies
- 395 views
Goede avond allen, Ik heb een Kia Sorento 3.3 V6 met 100000 km op de teller gekocht mooie wagen rijd goed maar ik heb er wel wat mee waar ik eens een paar goede tips bij kan gebruiken. het motor management lampje ging branden en ik heb hem bij de garage(geen Dealer) laten uitlezen en daar gaf hij lambda sonde rechts voor signaal te traag door gegeven. Dit heeft hij 3 keer gedaan en toen heb ik de Lambda sonde laten vervangen maar toch kwam na die actie weer dat lampje terug, Toen is mij aangeraden om de auto bij de dealer te laten uitlezen omdat "mijn garage" 85% kan uitlezen en de Dealer 100% zo werd mij verteld. Dit heb ik dus gedaan en toen kwam n…
Last reply by SailorAppie, -
- 3 replies
- 2.5k views
Hallo forumleden, allereerst, ik ben nieuw hier en ik hoop dat ik mijn vraag hier op de juiste plek (en de juiste wijze) stel. Zo niet, dan hoor ik het graag. Ik ben in het bezit van een Kia Sorento uit 2011 (2e hands gekocht). Omdat de stekkerdoos (13-polige jaeger) is beschadigd, heb ik deze vervangen door een nieuw exemplaar (nieuwe is ook een 13-polige jaeger). Ik weet vrijwel zeker dat ik alle draden 1-op-1 heb overgezet op de nieuwe stekker, maar het lijkt niet te werken. Als ik een aanhanger aankoppel, gaan er geen lampjes branden en ook de parkeersensoren worden niet uitgeschakeld. Alle draden maken wel goed contact. Wat het geheel nog lastiger maak…
Last reply by HumanPrinter, -
- 0 replies
- 660 views
Hallo, Van de achterlichthouder van mijn Sorento (2010) is het glas kapot. Ik heb een nieuwe houder zonder binnenwerk gekocht via een webshop. Echter ik krijg de oude houder niet open om de printplaat eruit te halen. Ook even gekeken of me dat lukt bij de nieuwe, maar ook daar lukt het me niet bij. Weet iemand hoe dat moet? Alvast bedankt, Marcel
Last reply by MarcelD, -
- 6 replies
- 1.4k views
Mijn koplampen knipperenntijdens het rijden, er zit al een nieuwe accu in. Iemand enig idee?
Last reply by ik1971, -
- 1 follower
- 3 replies
- 1.2k views
Goedendag, Ik heb een probleem, als ik mijn gaspedaal los laat tijdens het rijden hoor ik een bonk geluid. Wie weet wat dit kan zijn, of is dit een bekend probleem bij de kia sorento 2010.
Last reply by Brinkie, -
- 0 replies
- 589 views
Hallo, mijn cruisecontrol valt uit tijdens het rijden, krijg hem dan ook niet meer aan. Alleen als ik het contact eraf haal en dan weer de auto start doet hij het weer. Ook branden mijnDBC lampje die kreeg ik niet meer uit. Wie weet wat dit probleem is.
Last reply by ik1971, -
- 1 follower
- 8 replies
- 3k views
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van LED-spiegelkappen op een Sorento II? Ik bedoel deze zoals je ze op deze link kan zien http://www.webmart.de/wmshop.cfm?ID=31710&ProductID=372833&CID=75973&do=detail. Is de elektrische aansluiting makkelijk zelf te doen of moet er hulp van een ervaren technieker ingeroepen worden ? Graag jullie advies. Alex.
Last reply by masimo, -
- 0 replies
- 785 views
Ik heb een sorento 3,5 waarvan de Kickdown niet werkt Kickdown werkt als de mil is gereset maar na een paar dagen gaat het weer branden en werkt de Kickdown niet volgens kia zit het in de versnelingsbak iemand hier ervaring mee
Last reply by Salih gitgel, -
- 0 replies
- 1.1k views
Heeft er iemand een goede after market radio geinstalleerd met scherm en navigatie?
- 1 reply
- 3.8k views
De Kia Sorento heeft een "automatic ECO" knop in geval van een automatische versnellingsbak.. De beschrijving van zijn functies is summier (minder verbruik, beperking van het koppel, andere instelling airconditioning, mogelijk meer trillingen), en de meeste reviews en buitenlandse fora melden dat de belangrijkste actie van de knop is het doen branden van de groene ECO tekst op de centrale display. De handleiding vermeldt ook een ganse resem van gevallen waarbij de werking van ECO wordt beperkt/limited. De meeste forumleden melden geen merkbaar verbruiksverschil. Wat doet dat ding dan? Na 10.000km opvolgen zijn dit mijn ervaringen: - pas op voor de uitzonderingen. Er …
- 0 replies
- 833 views
Hallo iedereen, Ik kocht dus bijna een jaar geleden een wagen waar een aftermarket radio in zat met achteruitrijcamera en navigatie. Echter begon de radio wat vreemd te doen en vergat hij iedere keer de functies van de knoppen. Op een forum kreeg ik advies de radio te updaten met firmware. Maar daardoor wiste ik per ongeluk de sd kaart met navigatie op. Is deze ergens te verkrijgen?
- 8 replies
- 2.1k views
Hallo iedereen, de rechter richtingaanwijzer werkte een tijdje niet, toen een tijdje weer wel en daarna opnieuw niet meer. Ik heb de lamp al vervangen met een nieuwe maar dat had geen effect. Daarna heb ik de lamp, en dat stukje waar die in zit en die je uit de wagen haalt bij vervanging, verwisselt met die van de linkerkant (die wel werkt als die links zit) en toen werkte het nog niet. Het probleem is dus niet het lampje , en ook niet dat klein rond stukje die de lamp vast houdt; Het moet dus iets anders zijn. Ik zie ook niet bij de contacten waar je die kleine lampenhouder indraait, geen corrosie.... Is er misschien een zekering enkel en alleen voor die rech…
- 2 replies
- 2.3k views
Hallo iedereen ik kocht een paar dagen geleden een sorento, 2010 , 2.2 diesel van iemand die zeer betrouwbaar leek. Ik heb tijdens het testen van de wagen enkel de navigatie getest en dat bleek goed te werken. Nu, vandaag probeerde ik eindelijk eens muziek en dvd te beluisteren/ bekijken via dvd, of usb, sd card, aux kabel. EN niks bleek te werken. DVD en CD worden geslikt maar blijven er een cm of zo uitsteken. De titels van de liedjes zie ik afgespeeld worden op het scherm maar er is geen geluid; De aux kabel herkent mijn mp3 speler niet. En de radio kan maar drie zenders ontvangen. What the hell. Ik heb de vorige eigenaar gecontacteerd maar die laat niks…
- 1 reply
- 1.1k views
Goedemorgen, Advies nodig. Lekkage in hemel dak bekleding drijf nat Sorento 2007, voorruit is al vervangen is niet het probleem. Dacht zelf aan de dragers van de rail boven op het dak. Nu wil ik de bekleding losmaken om zelf ook wat te controleren voordat ik naaar de garage gaat. Hoe pak ik dit aan, iemand suggesties
Last reply by sddijker, -
- 6 replies
- 3.3k views
Ik heb een sorento 2010 met het premium soundpakket. Een extra versterker ligt onder de bijrijdersstoel. De aansluiting op de originele radio waar normaal de speakers zijn aangesloten is nu op een andere manier gebruikt en gaat naar mijn idee naar de versterker onder de stoel. De originele radio heb ik nu gedemonteerd om te vervangen door een mutimediasysteem, gemaakt voor de sorento. E
Last reply by Daniel4444, -
- 0 replies
- 1k views
hatsiekiedee hallo forum. de beste wensen voor 2019!!! maar die zijn voor mij minder goed begonnen!!! Bij het vervangen van mijn motor, is de radiateur gaan lekken en moet vervangen worden!! maar een gebruikte vinden of een andere is niet zo makkelijk. Vandaar dat ik me nu aanmeld met vriendelijke verzoek wie mij bij mijn zoektocht zou kunnen helpen ik wil heel heel graag hulp! yhnz marius
Last reply by marius dokman,