Sorento 2
2010->2014
Alles over de Kia Sorento 2 vind je hier
169 topics in dit forum
-
- 1 antwoord
- 2,1k weergaven
Heeft iemand enig idee, hoelang het duurt voordat er onderdelen uit korea komen?? Mijn centrale regel unit van de kachel/airco is defect, en wacht nu al meer dan 3 weken op een belletje zodat ik weer eens warm kan stoken in de Sorento uit 2010 Het lijkt mij toch dat dit soor dingen wel op voorraad moet liggen, of gaat dit vaker stuk bij dit type auto ?
Laatste antwoord door rob4b4, -
Lek in Airco ?
door Sorentio- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
Hallo, Ik woon in Antwerpen België, en heb onlangs een Sorento gekocht, bouwjaar 2010. Eerste inverkeersstelling: september 2011. Bijna 4000 km gereden met veel plezier! Fantastische auto! Maar met de toenemende koude kondigt zich een vervelend probleem aan... Er gaat iets fout met de automatische airco...die overigens goed hanteerbaar en werkzaam is! Maar nu die dagelijks in gang wordt gezet, heb ik er last mee. Ik adem als het ware dieseldamp in wanneer de airco blaast. Het begint dan erg naar diesel te ruiken in de auto, en ik adem dat in. Het proeft in je mond naar dieseldamp. Je ruikt het en je proeft het... In het drukke stadsverkeer zet ik de airco op binnenlucht…
-
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
oproep aan iedereen, Ik heb een sorento 2011 met orgineel Kia ingebouwde gps/radio systeem Bij het starten van de auto begint de radio steeds op volume 6 te spelen Persoonlijk vindt ik dit een beetje te luid. Graag had ik gehad dat het volume op 4 begint te spelen. In de handleiding van de wagen alsook gps systeem kan ik hier niets van terug vinden om dit in te stellen op niv 4. Ook bij de garage kunnen ze me hierop ook geen antwoord geven. Kan iemand me hierbij helpen Of bestaat er een truk om dit toch in stellen Ik ben benieuwd Groeten Bart
Laatste antwoord door africadero, -
- 0 antwoorden
- 2,1k weergaven
FYI Ik heb een Sorento Exclusive (België) sinds sep 2011 en heb verleden week de firmware van mijn Navigatie/Audio unit laten updaten naar V5.1.3 De nederlandse spraakherkenning werkt nu wel maar er zijn nog wat bugs maar de meeste commando's zoals FM, USB, Telefoon, BT, Presets werken uitstekend. Ik kan nu via bluetooth muziek streamen van mijn iphone. M.a.w. Ik heb het niet langer het kabeltje nodig om MP3s van mijn iphone te beluisteren. De navigatiekaart is ook bijgewerkt met datum 05/2011.
Laatste antwoord door rte911, -
- 10 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik heb een Sorento 2.2 Exclusive (België) en bij het achteruit rijden hoor ik geen opeenvolging van biepjes wanneer ik een obstakel nader achter de auto. Ik zie wel de camera met daarop de groene en rode zone maar hoor geen biepjes. Is dit normaal of niet? Alvast bedankt.
- 3 antwoorden
- 2,3k weergaven
Hoi, De koplampen van mijn Sorento zijn heel vaak in beweging. Het vreemde is dat het niet alrijd is, maar wel meestal. De servomotor laat dan de lampen constant een beetje op en neer gaan. Heeft nog iemand hier problemen mee gehad of weet iemand hoe ik dat kan oplossen? alvast bedankt.
Laatste antwoord door rob4b4, -
- 12 antwoorden
- 2,9k weergaven
Hoi allen, Misschien een vreemde vraag, maar werkt bij jullie de instapverlichting ? Da's het lampje in de deur dat -misschien- hoort aan te gaan van zodra je de deur opent. Twee techniekers bij mijn dealer hebben een verschillende mening. Voor alle duidelijkheid : bij mij brandt het lampje niet terwijl de handleiding stipuleert dat bij een defect lampje de dealer dit moet vervangen. Waaruit ik afleid dat het dus zou moeten branden. Of is het alleen maar een reflector ? Ik weet dat het maar een prul is, maar toch... Alex
Laatste antwoord door Marnik, -
- 5 antwoorden
- 5k weergaven
Hallo forum, Ik ben in het bezit van een Sorento 2.4 175 pk bouwjaar 2011. Ik heb zonder resultaat geprobeert om de wagen te laten chiptunen. Weet iemand of dit al mogelijk is voor dit model. Ook wilde ik dmv een sport luchtfilter de prestatie en geluid verbeteren, heeft iemand hier al ervaring mee? Bart
Laatste antwoord door kiaso, -
- 0 antwoorden
- 1,7k weergaven
Ik heb mijn Exclusive (2011) een maand en soms hoor ik rechts vooraan mijn vering enorm veel lawaai maken. Bv. als ik over gootje rij of op een weg met veel oneffenheden, net alsof de rechter schokdemper versleten is. Soms lijkt het alsof het rechterwiel wel los zit. Op een kasseien weg hoor ik dan weer niks abnormaal. Heeft iemand dit ook al ervaren met zijn Sorento Exclusive? Op een ander forum heb ik hierover 29 paginas gevonden maar ik weet niet of ik de link hier mag posten. Google maar eens op "Sorento Front Suspension Noise" Alvast bedankt...
- 2 antwoorden
- 3,3k weergaven
Aan alle sorento eigenaars. Bekijk volgende ebay site eens http://stores.ebay.com/Automotive-APro/10-11-Sorento-R-/_i.html?_fsub=1263842010&_sid=844937920&_trksid=p4634.c0.m322 allerlei accescoires te koop voor de Sorento maar ook andere Kia modellen rechtstreeks uit Korea, scherpe prijzen en snelle leveringen ik heb reeds verschillende zaken gekocht, correcte en snelle afhandeling veel plezier
Laatste antwoord door chakib82, -
- 4 antwoorden
- 3,5k weergaven
Hi, Ik wil bij mijn dashboard kastje (sorento 2) het dashboard kastje verwijderen aangezien de vorige eigenaar een slechte inbouwer van de navigatie had (moest horizontaal geplaatst worden en niet verticaal ivm gyroscoop). Nu ben ik van de week al een heel einde gekomen, maar niet ver genoeg. Ik heb in het midden alles weg gehaald: headunit climate control asbak etc Handschoenen kastje naar benoden geklapt (de klipjes en een wit oog) Schroeven los gehaald Maar hij lijkt nog ergens vast te zitten aan de rechterkant. Mis ik iets? zie ik iets over het hoofd? Wie heeft er een handleiding van? En kan iemand bevestigen dat oude Sirf 1 ontvangers een slechte ontvangst…
Laatste antwoord door dude-nl, -
- 2 antwoorden
- 2,5k weergaven
Mijn Sorento (in België) heeft het af fabriek radio/navigatie van Kia. Er is een AUX ingang voor beeld en geluid. Met een audio kabel (zonder video) heb ik perfect geluid vanaf iedere audiobron. Maar met een audio/video kabel (3,5 mm jack aan de ene kant en 3 mannelijke cinch connectoren aan de andere kant) is zowel beeld als geluid volledig gestoord. Enkel wanneer de kabel niet helemaal in de aux ingang zit, heb ik beeld en (licht gestoort) geluid aan de linkerkant (rechts geen geluid). Heeft iemand hier ervaring mee ? Bestaat er een audio/videokabel van Kia die perfect werkt ? Ik heb vorige maand het probleem aan mij garage gemeld. Het is doorgemeld aan Kia, maar voorl…
Laatste antwoord door Marnik, -
- 8 antwoorden
- 3,9k weergaven
Ik ben niet echt tevreden met de originele audio-speakers in de Kia Sorento 2010. Er komt geluid uit, maar daar houd het ook echt mee op. Ik ben dus ook van plan om deze te laten vervangen door speakers van betere kwaliteit. Ik dacht bijvoorbeeld aan JBL, Infinity of evt. Pioneer. Is er iemand die dit al heeft laten doen( zelf gedaan heeft)? Zo ja, welke speakers, waar laten doen, wat kosten deze. Wat zijn de diameters van de speakers? Ben je na deze upgrade tevreden? Misschien nog belangrijk te vermelden, ik heb niet het premium Sound-pakket.
Laatste antwoord door van.bemmelen, -
Uitlaat Sorento 2010
door Dino- 10 antwoorden
- 4,4k weergaven
Heeft iemand een idee of de nieuwe Sorento dubbele uitlaten heeft. Ik zie op een website dat je uitlaat eindstukken kunt krijgen en dat ziet er in mijn ogen erg mooi uit. Alleen weet ik niet of je bij de Sorento aan beide kanten een uitlaat hebt, je ziet het op de plaatjes op internet en in de brochure niet. Ik heb een aantal plaatjes toegevoegd. Je moet bij het derde plaatje de lampjes e.d. maar vergeten, maar de uitlaat ziet er erg mooi uit.
Laatste antwoord door bertsplci, -
Kia Sorento
door Willemp- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik ben in het bezit van een KIA Sorento, afgeleverd op 28 juli 2011. De automatische versnellingsbak is nu al defect. mijn vraag is: Zijn er andere KIA Sorento bezitters die dit ook al hebben gehad en ik wil graag weten wat de ervaringen zijn met de 7 jaar garantie die KIA biedt. Willem P.
Laatste antwoord door bigwade, -
Aankoop sorento
door Gerard007- 5 antwoorden
- 2,4k weergaven
Hallo Sorento rijders, Ik sta op het punt om een nieuwe Kia Sorento x-clusive 2.4 benzine aan te kopen. Ik wil deze bestellen als 7 zits automaat. Ik twijfel nog of ik hem ook als AWD zal bestellen. Heeft iemand ervaring met deze combinatie? En ik hoor graag jullie bevindingen van deze motor. Ook ervaringen zonder AWD zijn welkom. bedankt voor jullie reacties.
Laatste antwoord door Alex, -
- 43 antwoorden
- 13,3k weergaven
Ik gebruik de standaard cruise control erg veel (na een aanzienlijke hoeveelheid snelheidsovertredingen van een paar kilometer) en ben dus zo'n slomerd die precies de max. snelheid rijdt. Heeft mij net iets te veel geld gekost dit jaar. Het aanzetten, uitschakelen, automatisch stoppen bij remmen, de cancel knop, alles werkt prima. Alleen als ik na cancel of gewoon remmen de CC weer reset trekt de auto erg traag op naar de ingestelde snelheid. Heb dit natuurlijk nagevraagd bij de dealer of dit in het motormanagement is te corrigeren en (eveneens natuurlijk) was ik de eerste die hierover klaagde en ( weer natuurlijk) : het is niet in te stellen. Iemand dezelfde ervaring…
Laatste antwoord door menno, -
- 12 antwoorden
- 4,3k weergaven
Men neemt een KIA Sorento CRDi 4WD 7 zits, geen executive, geen exclusive maar iets wat ertussenin zit (geïmporteerd uit Duitsland en daar hebben ze meer pakketten). Kleur: Zwart Velgen: Standaard Navigatie: Nee Panoramadak: Ja Leer: Ja PDC: Nee (raar voor zo'n grote auto) Vervolgens voeg je toe: * Alpine INA W910R (navigatie/Multimedia) * 2 alpine schermen weggewerkt in de originele hoofdsteunen * Speaker upgrade inclusief plaatsen subwoofer * Coating op de ramen rondom * 20" ATS Pegasus velgen * Originele dagrijverlichting En dan krijg je wat mij betreft de ideale reis/gezins/werk-auto waar je iedere dag met een glimlach in zult stappen Project is in vol…
Laatste antwoord door MossBerry, -
Invoer uit US ?
door Alex- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Hoi, Heeft iemand van jullie ooit de invoer van een Kia uit de States overwogen ? Als je de prijzen op kia.com bekijkt lijkt het aantrekkenlijk maar er zullen wel wat addertjes (of boa's) onder het gras zitten waarvan de homologatie en aanvaarding door technische controle of APK voor NL/BE wegen volgens mij de grootste is. Misschien dat de miles en graden Fahrenheit softwarematig kunnen worden omgezet naar onze eenheden maar dat zijn details. Mijn dealer wou er wel eens achteraan gaan, maar dan moest ik wel ernstig overwegen om er ook effectief eentje te kopen.... Alex
Laatste antwoord door Alex, -
Hallo, Ik ben voor mijn Sorento op zoek naar een (uiteraard goed werkende) dubbeldin audio installatie met navigatiesysteem. Moet goed passen in dashbord. De standaard via de dealer te leveren pioneer installaties hebben nogal wat kritiek en ik heb daarom besloten dat niet als accessoire in te laten bouwen. "Mooie"systemen als Kenwoord blijken in de praktijk enorm "jatgevoelig" te zijn. Ik rijd dus nu rond zonder nav. systeem en wil daar op korte termijn verandering in brengen. Het gaat dus om inbouw in de nieuwe Sorento (zie afbeelding 1 bij mijn afbeldingen) Heeft iemand al ervaring met een alternatief product.
Laatste antwoord door bertsplci, -
Roest op wielmoeren
door Dino2- 8 antwoorden
- 3,6k weergaven
Vandaag mijn Sorento door de wasstraat gehaald en met de hand nog even iets beter droog gemaakt en zag toen dat er op de wielmoeren al behoorlijk wat roest zit. Hij heeft inmiddels 25.000 km gereden, maar dit lijkt mij niet acceptabel. Heeft er nog iemand last van roest op de wielmoeren? Het is een Sorento Xecutive 2.2 crdi bouwjaar 2010.
Laatste antwoord door Vrieswijk, -
Raamlijstenset Sorento 1 2
door ger.w.- 27 antwoorden
- 6,1k weergaven
De raamlijstenset voor de Sorento, waar overigens maar liefst 269 eurootjes voor moeten worden afgetikt) (zie ook topic http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3868&highlight=raamlijsten) voldoen niet. Het zal wel aan het warme weer liggen maar ze laten los. Op
Laatste antwoord door van.bemmelen, -
- 19 antwoorden
- 4,1k weergaven
Omdat het toch wel een erg natte troep aan het worden is toch maar een set rubberen matjes besteld bij: http://www.winparts.nl Zodra ze binnen zijn zal ik melden hoe ze zijn
Laatste antwoord door Smart, -
Eindelijk !! 1 2
door nannb000- 29 antwoorden
- 8,5k weergaven
Eindelijk, morgen wordt mn nieuwe Sorento afgeleverd
Laatste antwoord door Effenix, -
- 6 antwoorden
- 2,9k weergaven
Na een half jaar wachten is begin december onze nieuwe Sorento afgeleverd. Wat een GEWELDIGE auto. Tot vorig jaar waren de winters geen pretje met een Hyundai H200 bus met achterwiel aandrijving, maar nu is dat echt veranderd. De Sorento drukt zwaar op de weg, op zijn 17" wintersloffen knijpt hij zich vast in de sneeuw, de 4 wiel aandrijving doet waar het voor gemaakt is en de grootte van de wagen doet de rest. Hij is niet van de weg te branden. In de bochten gewoon rustig gas blijven geven en hij trekt hem er wel door heen. Als er al een neiging tot uitbreken is, dan corrigeert de wagen het zelf. Vandaag even een ritje in de verse sneeuw gemaakt en mijn verwachtingen wer…
Laatste antwoord door Jantje.2,