Alex Posted October 19, 2011 Posted October 19, 2011 Hoi allen, Misschien een vreemde vraag, maar werkt bij jullie de instapverlichting ? Da's het lampje in de deur dat -misschien- hoort aan te gaan van zodra je de deur opent. Twee techniekers bij mijn dealer hebben een verschillende mening. Voor alle duidelijkheid : bij mij brandt het lampje niet terwijl de handleiding stipuleert dat bij een defect lampje de dealer dit moet vervangen. Waaruit ik afleid dat het dus zou moeten branden. Of is het alleen maar een reflector ? Ik weet dat het maar een prul is, maar toch... Alex Quote
29bart11 Posted October 20, 2011 Posted October 20, 2011 Hallo Alex, bij mij brand er ook geen lampje in de deur ik heb een sorento exclusive van 2011 al eens geprobeerd om het open te maken, om te zien dat er wel een lampje in zit bart Quote
rte911 Posted October 20, 2011 Posted October 20, 2011 Ik heb ook een exclusive van 2011 en bij mij branden ze ook niet. Dealer wist zelf niet of ze moeten branden of niet. Quote
Alex Posted October 20, 2011 Author Posted October 20, 2011 Als het bij jullie ook niet brandt, dan zal het wel zo bedoeld zijn. Toch een beetje vreemd voor zo'n auto dat ze daar niet aan gedacht hebben. De vorige Sorento had dergelijke lichtjes (half rood voor achteropkomend verkeer en half wit om te zien waar je je voeten zet) in alle 4 de deuren. Bedankt voor de hulp. Groeten, Alex Quote
tipke Posted October 22, 2011 Posted October 22, 2011 ik heb een sorento executive 2010 en bij mij zijn het wel degelijk lampen, geen reflectoren. Gewoon een rode verlichting als je de deur opent. Ook op de voettrede heb je een rode verlichting in de sierlijst met de naam 'sorento'. 1 Quote
van.bemmelen Posted October 23, 2011 Posted October 23, 2011 Ik heb ook een exclusive van 2011 en bij mij branden ze ook niet. Dealer wist zelf niet of ze moeten branden of niet. Hallo,ben eigenaar van Executive 2010. Bij mij branden de lampen in de deur, bij het openen.Dus ga er maar vanuit dat de dealer een prutser is. Mischien zegt hijwel, dat het een "produkteigenschap" is, omdat toevallig een andere auto, die hij heeft staan ook hetzelfde mankement vertoond. Quote
Alex Posted October 23, 2011 Author Posted October 23, 2011 Aha, dat werpt een ander (instap)licht op de zaak. Morgen mijn dealer eens met jullie bevindingen confronteren. Wordt vervolgd. Alex Quote
Wimis on Posted October 23, 2011 Posted October 23, 2011 Ik lees in de topic-titel, Instapverlichting! Is het geen uitstap verlichting En ja, die werkt ook hier op de sportage 2 Met een rode reflector voor de overige mobilisten en witte uitstap lamp. Owhja, is 1 lampje voor beide.... Quote
rte911 Posted October 23, 2011 Posted October 23, 2011 Hallo,ben eigenaar van Executive 2010. Bij mij branden de lampen in de deur, bij het openen.Dus ga er maar vanuit dat de dealer een prutser is. Mischien zegt hijwel, dat het een "produkteigenschap" is, omdat toevallig een andere auto, die hij heeft staan ook hetzelfde mankement vertoond. Een Executive is geen Exclusive. Er blijken nog meer verschillen te zijn tussen de 2 zoals bv. het automatisch naar boven gaan van de ruiten wat trouwens niet gaat bij een Exclusive. De dealer heeft zelf een Exclusive en nog 2 in de toonzaal en met geen van alle branden de lampen. Ik vind ook nergens info over de verschillen tussen beiden modellen maar er zijn wel degelijk verschillen. Maar inderdaad de dealer zou dit soort dingen wel mogen weten. Quote
van.bemmelen Posted October 23, 2011 Posted October 23, 2011 Een Executive is geen Exclusive. Er blijken nog meer verschillen te zijn tussen de 2 zoals bv. het automatisch naar boven gaan van de ruiten wat trouwens niet gaat bij een Exclusive. De dealer heeft zelf een Exclusive en nog 2 in de toonzaal en met geen van alle branden de lampen. Ik vind ook nergens info over de verschillen tussen beiden modellen maar er zijn wel degelijk verschillen. Maar inderdaad de dealer zou dit soort dingen wel mogen weten. Er zitten wel lampen in de deuren, maar ze branden niet?? Gaat er dan geen lampje branden, bij je? Ik denk dat als het bij meer exemplaren niet werkt er mischien iets fout gegaan is tijdens de produktie. Schroef het kapje er eens af. Als er een lamp onder zit(tegenwoordig standaard bij bijna alle auto's) zou hij toch moeten branden, lijkt mij. En de deuren van een executive en een exclusive uitvoering zijn bij mijn weten exact hetzelfde.Ik kan iig geen verschil vinden.(behalve dan het autom. aansturen van de ramen) Quote
rte911 Posted October 25, 2011 Posted October 25, 2011 Er zitten wel lampen in de deuren, maar ze branden niet?? Gaat er dan geen lampje branden, bij je? Ik denk dat als het bij meer exemplaren niet werkt er mischien iets fout gegaan is tijdens de produktie. Schroef het kapje er eens af. Als er een lamp onder zit(tegenwoordig standaard bij bijna alle auto's) zou hij toch moeten branden, lijkt mij. En de deuren van een executive en een exclusive uitvoering zijn bij mijn weten exact hetzelfde.Ik kan iig geen verschil vinden.(behalve dan het autom. aansturen van de ramen) Ik heb er al naar gekeken om het eens uit mekaar te nemen maar zie nergens een schroefje of gleufje om de rode kap af te nemen. Is dat bij die van U anders? Heb je er soms een detail foto van? Vraagje over die automatische vensters naar boven. Heb je in de knop ook een extra klik naar boven toe bij het doordrukken van de knop? Ik denk dat het verschil al begint met de knop, aangezien ik die extra klik wel naar beneden heb maar niet naar boven. Quote
rte911 Posted October 25, 2011 Posted October 25, 2011 Er zitten wel lampen in de deuren, maar ze branden niet?? Gaat er dan geen lampje branden, bij je? Ik denk dat als het bij meer exemplaren niet werkt er mischien iets fout gegaan is tijdens de produktie. Schroef het kapje er eens af. Als er een lamp onder zit(tegenwoordig standaard bij bijna alle auto's) zou hij toch moeten branden, lijkt mij. En de deuren van een executive en een exclusive uitvoering zijn bij mijn weten exact hetzelfde.Ik kan iig geen verschil vinden.(behalve dan het autom. aansturen van de ramen) Ik heb er al naar gekeken om het eens uit mekaar te nemen maar zie nergens een schroefje of gleufje om de rode kap af te nemen. Is dat bij die van U anders? Heb je er soms een detail foto van? Vraagje over die automatische vensters naar boven. Heb je in de knop ook een extra klik naar boven toe bij het doordrukken van de knop? Ik denk dat het verschil al begint met de knop, aangezien ik die extra klik wel naar beneden heb maar niet naar boven. Quote
Marnik Posted October 30, 2011 Posted October 30, 2011 Ik heb die vraag een tijd geleden ook gesteld aan mijn dealer. Hij haalde de binnenbekleding van de deur eraf en stelde vast dat in model 2011 geen lampje en geen bekabeling zit. Het is enkel een reflector. In model 2010 zit inderdaad wel een lampje. Quote
Recommended Posts