Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Ik gebruik de standaard cruise control erg veel (na een aanzienlijke hoeveelheid snelheidsovertredingen van een paar kilometer) en ben dus zo'n slomerd die precies de max. snelheid rijdt.:-(

Heeft mij net iets te veel geld gekost dit jaar. :mrgreen:

Het aanzetten, uitschakelen, automatisch stoppen bij remmen, de cancel knop, alles werkt prima. Alleen als ik na cancel of gewoon remmen de CC weer reset trekt de auto erg traag op naar de ingestelde snelheid. Heb dit natuurlijk nagevraagd bij de dealer of dit in het motormanagement is te corrigeren en (eveneens natuurlijk) was ik de eerste die hierover klaagde en ( weer natuurlijk) : het is niet in te stellen.

Iemand dezelfde ervaring en/of een mening en/of een andere oplossing ????

Posted

Ik ga morgen naar de dealer terug omdat mijn cruise control soms helemaal niet werkt. Wees blij dat hij het altijd doet.

Ik moet wel zeggen dat wanneer hij het doet hij wel snel terug gaat naar de snelheid die het laatst is vast gelegd (ik rijdt overigens in de diesel en er staat mij bij dat jij de benzine rijdt, daar zal wel wat verschil in zitten denk ik).

Het zou kunnen komen dat jij 120 km/h rijdt in de 6, dan moet remmen tot 80 km/h en dan de cruisecontrol inschakeld om weer op 120 te komen. Dan heeft hij te weinig toeren om goed te kunnen trekken.

Posted
Ik ga morgen naar de dealer terug omdat mijn cruise control soms helemaal niet werkt. Wees blij dat hij het altijd doet.

Ik moet wel zeggen dat wanneer hij het doet hij wel snel terug gaat naar de snelheid die het laatst is vast gelegd (ik rijdt overigens in de diesel en er staat mij bij dat jij de benzine rijdt, daar zal wel wat verschil in zitten denk ik).

Het zou kunnen komen dat jij 120 km/h rijdt in de 6, dan moet remmen tot 80 km/h en dan de cruisecontrol inschakeld om weer op 120 te komen. Dan heeft hij te weinig toeren om goed te kunnen trekken.

Dat is niet juist. De cruise control hoort ook aan te sturen dat de automaat terugschakelt. En dat gebeurt ook als je bij erg lage snelheid de reset knop indrukt. Als je nu morgen toch bij je dealer bent wil je eens aan hem vragen of dat te wijzigen is. Misschien dat je een ander antwoord krijgt . Alvast bedankt

Posted
Heb geen CC :?

X-tra uitvoering.....

En dat vroeg ik niet...ervaringen a.u.b.

Posted

Gebruik mijn cc. ook redelijk veel, afhankelijk van verkeersintensiteit, karakter van de weg etc, eveneens teveel prenten uit Leeuwarden voor een paar km. te snel (te vlug zeggen in Vlaanderen, klinkt al heel anders...) maar vindt ook dat m'n automaat te bruusk en ook wat zoekerig reageert itt. de wel zeer smeuige automaten van de auto's waar ik zo af en toe in de US rij en dat is jammer. Kwestie van update? Wel eens aangekaart bij de dealer maar die is huiverig. Wel morgen recall; vorige week ook al: ringen verstuivers. Morgen nog maar eens navragen, cruise control kan ook beter-

Posted
Gebruik mijn cc. ook redelijk veel, afhankelijk van verkeersintensiteit, karakter van de weg etc, eveneens teveel prenten uit Leeuwarden voor een paar km. te snel (te vlug zeggen in Vlaanderen, klinkt al heel anders...) maar vindt ook dat m'n automaat te bruusk en ook wat zoekerig reageert itt. de wel zeer smeuige automaten van de auto's waar ik zo af en toe in de US rij en dat is jammer. Kwestie van update? Wel eens aangekaart bij de dealer maar die is huiverig. Wel morgen recall; vorige week ook al: ringen verstuivers. Morgen nog maar eens navragen, cruise control kan ook beter-

Ben erg benieuwd naar je ervaringen op dit punt

Posted

Ben bij dealer geweest en die heeft navraag gedaan bij Kia Nederland over mijn weigerende cruise control. Dit schijnt een bekend probleem te zijn waar ze niet direct een antwoord op hebben. Het is geregistreerd in het systeem bij Kia Nederland en nu is het afwachten. Ze gaan tests doen en zodra er meer bekend is komt er een update op de cruise control. De verwachting van de dealer is dat er binnen 2-3 weken meer bekend is.

Misschien dat er mensen binnen dit forum ook een link hebben naar Kia Nederland om navraag te doen hoe snel er een update komt want ik kan bijna geen gebruik maken van de cruise control omdat deze het graatste deel van de tijd het niet doet.

Posted
Ben bij dealer geweest en die heeft navraag gedaan bij Kia Nederland over mijn weigerende cruise control. Dit schijnt een bekend probleem te zijn waar ze niet direct een antwoord op hebben. Het is geregistreerd in het systeem bij Kia Nederland en nu is het afwachten. Ze gaan tests doen en zodra er meer bekend is komt er een update op de cruise control. De verwachting van de dealer is dat er binnen 2-3 weken meer bekend is.

Misschien dat er mensen binnen dit forum ook een link hebben naar Kia Nederland om navraag te doen hoe snel er een update komt want ik kan bijna geen gebruik maken van de cruise control omdat deze het graatste deel van de tijd het niet doet.

Dank je wel voor de info. Gelukkig is van weigering bij mijn auto geen sprake. Doet het altijd, maar de reset reageert erg traag. We wachten verdere berichten af. Zoals je weet heb ik (met Smart, BW en AlexVB) wat contacten bij Kia NL. Ik zal de after sales een mailtje sturen over dit probleem

Posted

Reactie Director After Sales Kia NL n.a.v. storingen/problemen cruise control Sorento:

Sorento cruise control:

Er is een aantal Sorento rijders die ervaren dat zo nu en dan (

Posted

Wat vaak gebeurt is dat men op de snelweg rijdt, de motor uitzet, gaat tanken, wegrijdt en dan bij 100-120 probeert de cruise control aan te zetten. Maar die werkt dan niet. De rem kort aantippen en de cruise control werkt wel.

Uiteraard is dat bekend. Ik rijd niet voor het eerst met cruise control/ Het gaat b.v. om het afremmen voor een rotonde en na de rotonde bij een snelheid van zo'n 60

Posted

Tijdens het rijden met en zonder caravan gebruik ik het cruise control systeem. De eerste keer werkt hij naar behoren, je start het systeem en het controle lampje cruise gaat branden. Daarna druk je de toets Set- in en het controle lampje Set gaat branden, de auto rijdt nu naar behoren op cruise control. Tijdens de rit rem je verscheidene malen waardoor het systeem wordt uitgeschakeld en met de toets Res+ wordt het systeem weer ingeschakeld. Versnellen en vertragen doormiddel van de toetsen ,Set- en Res+ werkt dan goed.

Na verloop van tijd ga je koffie drinken of tanken. Je gaat van de snelweg af en remt voor de stop. Het systeem schakel uit bij het remmen en het afzetten van de motor. De contactsleutel wordt uit het slot gehaald. Na de koffiestop of tanken ga je de snelweg weer op en zet het systeem in werking met de Cruise off schakelaar, het cruise lampje gaat branden. Na de gewenste snelheid bereikt te hebben druk je op de toets set- . Vervolgens gebeurt er niets, het lampje Set gaat niet branden en de snelheid wordt niet vastgehouden op de gewenste snelheid. Tot mijn verbazing probeerde ik na ca. een half uur het systeem weer door de knop Set- in te drukken. Het systeem werkte weer naar behoren tot de volgende stop. Aansluitend werkte hij weer niet.

Dit gebeurde constant na een periode met cruise control gereden te hebben.

Bij het stoppen heb ik verschillende dingen gebeurd. 1e het volgende cruise control systeem uitzetten voor de stop, het systeem half uitzetten (door alleen te remmen).. Niets helpt. Na een stop werkte het systeem niet en na circa een halfuur functioneerde het weer.

Na dit verhaal kreeg ik het navolgende antwoord van de dealer:

Het is naar alle waarschijnlijkheid een software fout in het Cruise Controle besturingsysteem.

Dit is gemeld bij Kia Ned. en deze gaat met de leverancier in overleg voor een update.

Hier zal een paar weken overheen gaan voor dat dit er is.

Wordt zsm vervolgd

Ik wacht nu af. N.b. Het is een Sorento 2010

Groeten

Wim

Posted

Aan dat wel of niet werken wordt dus gewerkt.

Ger's probleem van trage op snelheid komen na res is nog niet zo bekend.

Heb jij een automaat Wim ?

Posted

Nee, ik heb geen automaat. Het is een 2.4 benzineuitvoering met als extra is hij 4WD. Dit laatste speciaal voor de wintersport met de caravan.

Posted
Bij het stoppen heb ik verschillende dingen gebeurd. 1e het volgende cruise control systeem uitzetten voor de stop, het systeem half uitzetten (door alleen te remmen).. Niets helpt. Na een stop werkte het systeem niet en na circa een halfuur functioneerde het weer.
Reactie Director After Sales Kia NL n.a.v. storingen/problemen cruise control Sorento:

Sorento cruise control:

Er is een aantal Sorento rijders die ervaren dat zo nu en dan (

Posted

De oplossing lijk me simpel maar is het proberen waard. Het is echter onwaarschijnlijk dat ik tijdens mijn rijdagen naar Oostenrijk en terug, tevens de verschillende lange ritten in Nederland mijn rempedaal niet aangeraakt heb. Dit uiteraard tijdens het weigeren van de cruisecontrol. Nogmaals ik zal het uitproberen. Ik laat het resultaat weten.

Tot later,

Wim

Posted

Deze week heb ik verschillende testen uitgevoerd. Na elke stop bij een benzinestation werkte de cruisecontrol niet. Vervolgens het rempedaal licht ingedrukt en aansluitend de cruisecontrol weer aangezet met als resultaat dat de cruisecontrol weer naar behoren functioneerde.

Het is nu wachten op de software update van Kia Korea om het geheel weer naar behoren(zonder te remmen) te laten functioneren.

Groeten en bedankt,

Wim Poot.

• 1 month later...
Posted

We zitten nu begin januari, het is bijna 2 maanden geleden dat ik bij de dealer ben geweest met de cruisecontrol van mijn Sorento. Er is echter nog steeds niets bekend over een update zodat deze cruisecontrol weer naar behoren werkt.

Heeft

Posted
We zitten nu begin januari, het is bijna 2 maanden geleden dat ik bij de dealer ben geweest met de cruisecontrol van mijn Sorento. Er is echter nog steeds niets bekend over een update zodat deze cruisecontrol weer naar behoren werkt.

Heeft

• 4 weeks later...
Posted

weet iemand of er al een oplossing is voor de cc

ik heb sinds 19-1 een sorento en de cc doet het alleen als hij zelf wil

maar vooral niet als ik wil

de oplossing met de rem werkt ook niet

Posted

Heb mijn nieuwe Sorento 06 Januari 2011 gekregen en sinds eergisteren 27 januari een niet werkende cruise control. Heb dinsdag 01 Februari afspraak bij de dealer. Als er zo snel zaken kapot gaan heb je ook wel 7 jaar garantie nodig.

Posted

Afspraak 01feb afgezegd, gaat nu dinsdag naar het schade herstelbedrijf.

Ja, hij zit in elkaar, binnen 3 weken na afleveren.

Moeder met kind lette ff niet op en zag niet dat ik stil stond voor het verkeerslicht. Eerste schatting Eur3000 schade.

Krijg porsche mee als vervanging