Ga naar inhoud

Cruise Control Sorento 2010


ger.w.

Aanbevolen Berichten

Afspraak 01feb afgezegd, gaat nu dinsdag naar het schade herstelbedrijf.

Ja, hij zit in elkaar, binnen 3 weken na afleveren.

Moeder met kind lette ff niet op en zag niet dat ik stil stond voor het verkeerslicht. Eerste schatting Eur3000 schade.

Krijg porsche mee als vervanging

Je laat hem dus repareren bij mijn goede vriend Gerard van Excellentrepair. Je moet eens vragen naar die fraaie electrische sportwagen van hem (Tesla).

http://www.excellentrepair.nl/

Link naar reactie
Delen op andere sites


weet iemand of er al een oplossing is voor de cc

ik heb sinds 19-1 een sorento en de cc doet het alleen als hij zelf wil

maar vooral niet als ik wil

de oplossing met de rem werkt ook niet

Ik heb sinds begin december een Sorento automaat, maar de cc werkt absoluut probleemloos. Kennelijk hebben niet alle auto's dit probleem. In ieder geval succes met je dealer. Groet, Andr

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat de cruise bij de meeste correct werkt wist ik

we hadden er 2 gekocht zijn samen geleverd

de mijne blijft met de cruise rotzooien:x

de andere heeft geen probleem:wink:

nu maar afwachten wat kia gaat doen

Link naar reactie
Delen op andere sites


dat de cruise bij de meeste correct werkt wist ik

we hadden er 2 gekocht zijn samen geleverd

de mijne blijft met de cruise rotzooien:x

de andere heeft geen probleem:wink:

nu maar afwachten wat kia gaat doen

Heb gisteren namens KCG een reminder gestuurd aan KMNL

Link naar reactie
Delen op andere sites


is er al iemand die problemen met de cc heeft door kia geholpen met een oplossing?

ik heb vandaag maar een mailtje gestuurd dat ik de auto zo niet accepteer en dat ik binnen afzienbare tijd een oplossing of andere auto wil

we wachten maar weer af

Link naar reactie
Delen op andere sites


donderdag wederom naar de garage geweest auto is opnieuw uitgelezen en gaf een fout in de sensor van het koppelingspedaal

deze is gereset en nu heb ik ook cruisecontrol

Ik moet begrijpen dat hiermee het probleem is opgelost ??

Link naar reactie
Delen op andere sites


waarschijnlijk is het hiermee opgelost er is alleen een redelijke kans dat het terug komt en dan komt er een nieuwe sensor op

ik had de week ervoor op vrijdag even een mailtje gestuurd dat dit niet was wat ik gekocht had

daar had ik ze een paar optie`s gegeven ,meteen repareren een nieuwe leveren of geld terug

dit heeft eea wel in een stroomversnelling doen belanden

Link naar reactie
Delen op andere sites


waarschijnlijk is het hiermee opgelost er is alleen een redelijke kans dat het terug komt en dan komt er een nieuwe sensor op

ik had de week ervoor op vrijdag even een mailtje gestuurd dat dit niet was wat ik gekocht had

daar had ik ze een paar optie`s gegeven ,meteen repareren een nieuwe leveren of geld terug

dit heeft eea wel in een stroomversnelling doen belanden

Ik heb de oplossing (als dat het is...) gecommuniceerd met KMNL namens de KCG

Hoop dat hiermee het probleem opgelost is voor je..

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Ik ben gebeld door de dealer. Ze hebben een nieuwe schakelaar binnen gekregen voor de koppeling en dat zou het probleem moeten verhelpen.

Ik ga dinsdag bij de dealer langs en dan zullen we zien of dit werkt.

Tot nu toe is het niet te doen zonder cc. Net op vakantie geweest naar Oostenrijk en dan ruim 800 km de voet op de pedaal houden. Anderzijds, vroeger waren we niet anders gewend.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Ik ben bij de dealer geweest en hij heeft een schakelaar o.i.d. vervangen in de koppeling.

Echter het heeft niet geholpen en de cc doet het nog steeds slecht. Dit is echt balen want de auto bevalt verder erg goed.

Hopelijk komt er binnenkort een oplossing vanuit Kia Nederland want de dealer heeft geen oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites


mijn cc heeft ook wederom problemen

de dealer heeft nu een nieuwe sensor voor de koppeling besteld

hoop dat het bij mij wel werkt

we wachten af ik kom er op terug

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

vandaag eindelijk een nieuwe sensor van mijn koppelingspedaalgekregen :)

dit nadat vorige week de verkeerde er was :angry:

bij de testrit door de monteur deet hij het

daarna via warmond naar katwijk naar harlingen gereden en .....

de hele weg geen cruise control gehad :(:(:(:(

dus wederom gebeld

en ga vrijdag voor de 8ste keer terug om hem te laten doormeten

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...

Precies het zelfde probleem, Kia sorento 2011 afgeleverd, en CC werkte de aller eerste keer goed daarna niet meer werkend te krijgen, op mijn rem trappen zoals ze voorstelde werkt ook niet, het enige wat ik heb uitgevonden als je de auto een tijdje heb laten staan ( 30 min ) en je rijd weg in je tweede versnelling de schakelaar aanzetten, en dan bij de 4 versnelling op set drukken daar heb ik het meeste succes gehad. Maar zodra je het vergeet kan je de hele rit niet gebruiken, ook niet motor opnieuw opstarten.

Dit is wel triest voor woorden dat het zo lang moet duren om een software probleem op te lossen in de CC, hebben de sportage hier geen last van vraag ik mij af..

Dat is trouwens ook niet het enige probleem, de NAV van Kia elke keer als je een route planned en drukt op start navigatie krijg je die stem weer terug en elke keeer weer zet ik die navigatie volume uit, maar dat ding onthoud niks, schijnt erg veel bugs in te zitten en schijnt ook in September een update voor uit te komen.

Ook werkt mijn voice command niet, zowel op het stuur als op de unit zelf.... dat ding gaat er van het weekend uit en word vervangen door een Pioneer AVIC-F30BT , Kia had gewoon lekker bij de Pioneer moeten blijven... :)

Auto: Kia Sorento 2.2CRDI Exclusive ( 24 Juni 2011 )

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...