ger.w. Posted July 27, 2010 Posted July 27, 2010 De raamlijstenset voor de Sorento, waar overigens maar liefst 269 eurootjes voor moeten worden afgetikt) (zie ook topic http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3868&highlight=raamlijsten) voldoen niet. Het zal wel aan het warme weer liggen maar ze laten los. Op Quote
ger.w. Posted July 28, 2010 Author Posted July 28, 2010 Bericht ontvangen van dealer dat mijn mail is doorgestuurd naar de "accessoire-man" van Kia. Ik heb maar even een reply gestuurd dat ik niet in een "kastje naar de muur" verhaal terecht wil komen en reken op een spoedige oplossing, temeer daar ook aan de andere kant van de auto de boel begint los te laten. Bovendien is de dealer mijn aanspreekpunt en niet de "accessoire-man" van Kia Tevens maar even gewezen op de mogelijkheid van loslaten tijdens het rijden en de vervelende gevolgen die dan kunnen ontstaan (voor Kia) Houd jullie op de hoogte Quote
ger.w. Posted July 28, 2010 Author Posted July 28, 2010 Je kan erop wachten.... De "accessoire-man" heeft het probleem neergelegd bij de leverancier van de lijstjes...... Waarschijnlijk gaat deze het neerleggen bij de leverancier van de lijm. We wachten af Quote
Guest Angelique Posted July 28, 2010 Posted July 28, 2010 Tijd voor een echt goed gesprek met de dealer Quote
ger.w. Posted July 28, 2010 Author Posted July 28, 2010 Je kan erop wachten....De "accessoire-man" heeft het probleem neergelegd bij de leverancier van de lijstjes...... Waarschijnlijk gaat deze het neerleggen bij de leverancier van de lijm. We wachten af Verstandhouding met dealer is goed. Ik kan mij voorstellen dat deze na 1x verlijmen nu een definitieve oplossing zoekt. Je komt dan helaas bij mensen terecht waar je geen invloed meer hebt. Maar wees gerust: ik zal de komende dagen regelmatig aan de bel trekken. Je moet er toch niet aan denken dat zo'n lijstje tijdens het rijden spontaan los laat en wat de gevolgen kunnen zijn. Ik heb ze daar al op gewezen en de verantwoordelijkheid voor de gevolgen bij dealer-Kia neergelegd Quote
Kia Fan Posted July 28, 2010 Posted July 28, 2010 Zo inderdaad zeg zo'n ding zou er maar af vliegen op de snelweg..... kan een ander zijn dood worden! Ik zou inderdaad even de verantwoording per mail bij dealer maar ik zou hem ook naar de importeur mailen. Dat wil je niet op je geweten hebben! Quote
ger.w. Posted July 28, 2010 Author Posted July 28, 2010 (edited) Zo inderdaad zeg zo'n ding zou er maar af vliegen op de snelweg..... kan een ander zijn dood worden! Ik zou inderdaad even de verantwoording per mail bij dealer maar ik zou hem ook naar de importeur mailen. Dat wil je niet op je geweten hebben! Schrijven doodleuk terug: Verantwoordelijkheid ligt bij de rijder. Die moet maar beoordelen of het lijstje erg los zit en het dan voor het rijden maar verwijderen. Ben daar absoluut niet blij mee. Het is in behandeling. Ik kijk het nog aan tot na het weekend. Edited July 28, 2010 by ger.w. Quote
Kia Fan Posted July 28, 2010 Posted July 28, 2010 Echt weer een punt van struisvogel gedrag...... als dealer zijnde los je dat toch gewoon op! Haal die lijsten eraf en ga dan in overleg met klant wat die wilt. Wilt hij ze helemaal niet meer dan crediteer je het en je treed in overleg met leveranciers e.d. maar daar hoeft de klant toch geen last van te hebben..... Met zulk gedrag krijg je als de leverancier zegt via de importeur en via de dealer een nee.... gewoon de kop in het zand. Quote
Guest Jantje Posted July 28, 2010 Posted July 28, 2010 ja leuk en dan demonteer je ze zelf en raken ze beschadigt en dan zegt de kia dealer ook dood leuk dat het je eigen schuld is en dat je dus nieuwe moet kopen. Dan maar daar naar toe rijden en ze door hun laten demonteren? Quote
bigwade Posted July 28, 2010 Posted July 28, 2010 Waarschijnlijk gaat deze het neerleggen bij de leverancier van de lijm. Je was me voor, haha ! Lijstjes zijn gemonteerd afgerekend bij "dealert". Daar heb je dus een koop en montage overeenkomst mee. Met het welles nietes van het na-traject heb jij feitelijk niks te maken. Ik vind het wel een schande dat ze met zo'n dure bak zo moeilijk doen hoor. Sterkte ! Quote
Plauns Posted July 30, 2010 Posted July 30, 2010 Wacht op mijn nieuwe Sorento MET lijsten. Ga ze onmiddellijk afbestellen of... een deal maken met de dealer (indien tzt loslaten, dan eraf en geld terug). Quote
ger.w. Posted July 30, 2010 Author Posted July 30, 2010 Wacht op mijn nieuwe Sorento MET lijsten. Ga ze onmiddellijk afbestellen of... een deal maken met de dealer (indien tzt loslaten, dan eraf en geld terug). Zo zie je maar waar dit forum goed voor is. Maak er idd goede afspraken over want ik heb nog steeds het gevoel dat men elkaar nu de bal (lees problemen) aan het toespelen is. Je staat zelf machteloos en dat is knap vervelend. Het zijn ook nog eens lijstjes waar vreselijk veel voor betaald dient te worden Quote
ger.w. Posted August 2, 2010 Author Posted August 2, 2010 Nieuwe ontwikkelingen !!! Werd vanmiddag gebeld door de dealer. Toeleverancier wil graag a.s. vrijdag samen met iemand van KIA Nederland (komt de "accessoire man" in beeld ??) nieuwe lijsten plaatsen. Ze willen precies weten wat er aan de hand is om dit soort problemen in de toekomst te voorkomen (wat mij een goede zaak lijkt) Helaas ben ik a.s. vrijdag verhinderd en proberen wij volgende week een afspraak te maken. Heb dus hoop, goede vrienden, dat binnenkort alle raamlijstjes op de diverse KIA modellen van goede kwaliteit, wat zeg ik......van topkwaliteit gaan zijn. Toplijstjes dus........... We wachten af en ik houd jullie op de hoogte Quote
Guest Jantje Posted August 2, 2010 Posted August 2, 2010 Nou laten we hopen op een goede afloop voor je Ger. maar van mij hoeft al dat chroom niet meer Quote
ger.w. Posted August 3, 2010 Author Posted August 3, 2010 Nou laten we hopen op een goede afloop voor je Ger.maar van mij hoeft al dat chroom niet meer Bij mij hetzelfde: niet teveel bling bling Maar zonder is ie wel erg kaal hoor en met....gewoon wat chiquer Let maar op: Audi, Volvo, MB allemaal chromen raamlijstjes (standaard af fabriek !!!!) Quote
Remko .me Posted August 3, 2010 Posted August 3, 2010 Ger, bij mij was precies hetzelfde.. al mijn rvs onderdelen kwamen los. Raamlijsten zitten nu vast, na vele bezoeken aan de dealer. Achter sierlijst is nu zelfs kapot lol, nieuwe is besteld en wordt binnenkort geplaatst. Ik heb wel een nieuwtje, de sierlijsten staan momenteel in 'pauze' order volgens de dealer, hij kan ze niet bestellen omdat er problemen zijn. Wij hebben pech gehad ger, maar als het er op zit, dan is het super mooi! De ramen e.d. zitten er bij mij nu super op.. alleen achter nog een nieuwe en ik ben happy! Quote
ger.w. Posted August 3, 2010 Author Posted August 3, 2010 Ger, bij mij was precies hetzelfde.. al mijn rvs onderdelen kwamen los.Raamlijsten zitten nu vast, na vele bezoeken aan de dealer. Achter sierlijst is nu zelfs kapot lol, nieuwe is besteld en wordt binnenkort geplaatst. Ik heb wel een nieuwtje, de sierlijsten staan momenteel in 'pauze' order volgens de dealer, hij kan ze niet bestellen omdat er problemen zijn. Wij hebben pech gehad ger, maar als het er op zit, dan is het super mooi! De ramen e.d. zitten er bij mij nu super op.. alleen achter nog een nieuwe en ik ben happy! Goed dat je dat even meldt. Het is ook opvallend dat de toeleverancier ook meekomt om de neiuwe lijsten te plaatsen. Ze schijnen dus echt in nederland gemaakt te worden en die knaap wil dus wel exporteren naar andere KIA landen/importeurs denk ik. Overigens gaat de afspraak volgende week niet door. Jeroen (zou dat nou d Quote
ger.w. Posted August 31, 2010 Author Posted August 31, 2010 Niet lachen hoor maar het is echt waar. Na veel gedoe eindelijk een datum geprikt waarbij alle lijm- en stripdeskundigen van KIA en toeleverancier mijn Sorento gaan behandelen, krijg ik doodleuk een mailtje dat Quote
ger.w. Posted September 23, 2010 Author Posted September 23, 2010 (edited) Het is ervan gekomen............ Vanmorgen zijn onder toezicht van de chef werkplaats en de aftersales manager Kia de stripjes door de fabrikant vervangen. Had er al enkele honderden verkocht en ik was de eerste die klachten had.... Lijkt me niet te kloppen met het verhaal van Chrones. Er schijnt binnenkort een verbeterde versie te komen wat dan ook wel vreemd is als je geen klachten hebt. Ik heb ze toch maar laten aanbrengen en wacht af of dit nu blijft zitten. Tip voor zelfplakkers: maak de ondergrond schoon met spiritus (niet poetsen, maar vegen, anders "schuif je de siliconen heen en weer") en daarna even afvegen met alcohol. Daana plakken en f Edited September 23, 2010 by ger.w. Quote
Kia Fan Posted September 23, 2010 Posted September 23, 2010 zijn wel dure stripjes geworden....... leverancier met aftersales manager van importeur en dan ook nog mensen van de dealer en jij er ook nog bij...... goeiedag.... hopen dat dit wel goed werkt. Quote
ger.w. Posted September 23, 2010 Author Posted September 23, 2010 zijn wel dure stripjes geworden....... leverancier met aftersales manager van importeur en dan ook nog mensen van de dealer en jij er ook nog bij...... goeiedag.... hopen dat dit wel goed werkt. Die stripjes zijn sowieso erg duur (ik dacht 269 euro) maar ik heb nu in ieder geval waar voor mijn geld..... Quote
Smart Posted September 23, 2010 Posted September 23, 2010 Het lijkt wel een stripverhaal......! Maar Ger, ik heb vandaag je rvs strips mogen aanschouwen en ze zitten er weer verdomd strak op.......dat dan weer wel! Quote
bigwade Posted September 23, 2010 Posted September 23, 2010 met vier man, niet poetsen, maar vegen, anders "schuif je de siliconen heen en weer", en daarna even afvegen met alcohol, daarna plakken en f Quote
willem1 Posted September 25, 2010 Posted September 25, 2010 einde van deze soap in 84 delen mag ik aannemen! succes! Quote
ger.w. Posted September 25, 2010 Author Posted September 25, 2010 einde van deze soap in 84 delen mag ik aannemen! succes! Dat mag ik toch wel hopen ja.... Quote
Recommended Posts