van.bemmelen Posted February 21, 2011 Posted February 21, 2011 Ik ben niet echt tevreden met de originele audio-speakers in de Kia Sorento 2010. Er komt geluid uit, maar daar houd het ook echt mee op. Ik ben dus ook van plan om deze te laten vervangen door speakers van betere kwaliteit. Ik dacht bijvoorbeeld aan JBL, Infinity of evt. Pioneer. Is er iemand die dit al heeft laten doen( zelf gedaan heeft)? Zo ja, welke speakers, waar laten doen, wat kosten deze. Wat zijn de diameters van de speakers? Ben je na deze upgrade tevreden? Misschien nog belangrijk te vermelden, ik heb niet het premium Sound-pakket. Quote
Vrieswijk Posted February 21, 2011 Posted February 21, 2011 Ik ben niet echt tevreden met de originele audio-speakers in de Kia Sorento 2010. Er komt geluid uit, maar daar houd het ook echt mee op. Ik ben dus ook van plan om deze te laten vervangen door speakers van betere kwaliteit. Ik dacht bijvoorbeeld aan JBL, Infinity of evt. Pioneer. Is er iemand die dit al heeft laten doen( zelf gedaan heeft)? Zo ja, welke speakers, waar laten doen, wat kosten deze. Wat zijn de diameters van de speakers? Ben je na deze upgrade tevreden? Misschien nog belangrijk te vermelden, ik heb niet het premium Sound-pakket. Quote
Vrieswijk Posted February 21, 2011 Posted February 21, 2011 Ik ben zelf ook niet tevreden met het geluid. Ook wij hebben niet gekozen voor het sound pakket (we wilden een ipod ipv een cd wisselaar). Zelf heb ik eeen Pioneer systeem voor audio, telefoon en navigatie en wil hier eigenlijk ook Pioneer speakers in hebben. Wordt nog vervolgd. Wil je ook een subwoofer plaatsen, en waar dan? Laat maar weten wat het is geworden. Groet, Andre Quote
MossBerry Posted May 2, 2011 Posted May 2, 2011 Ik heb alles laten vervangen door Alpine, met sub. Als de auto afgeleverd is breng ik verslag uit, met foto's! Quote
van.bemmelen Posted May 19, 2011 Author Posted May 19, 2011 Na enige tijd twijfelen en uitzoeken ben ik er eindelijk uit. Pioneer AVIC-F30BT Voorspeakers Polk Audio DB6501 Achterspeakers Polk Audio DB651 En voor de extra herrie onder de voorstoel de Pioneer TS-WX11A Sub. Vandaag laten installeren bij Ron de Vries in Zwaag . Ze zijn bijna de hele dag bezig geweest, maar het resultaat mag er zijn. Binnenkant van de deuren zijn geheel bekleed met dempingsmatten. Nieuwe mallen erin voor de speakers. Mal voor de navigatie ziet er ook strak uit. Ziet er anders uit als degene die ik tot nu toe gezien heb. Met deze komt het apparaat verder naar voor.Zal tzt een fotootje plaatsen. En dan nu het geluid.....retenstrak...!!! Is wel ff iets anders dan wat er origineel inzit. Heb trouwens de originele speakers hier liggen.Is echt niet veel soeps. Hoofdzakelijk Koreaans plastic.Ziet er echt goedkoop uit. Vandaar dat belabberde geluid. Quote
nannb000 Posted September 15, 2011 Posted September 15, 2011 Ook ik heb net ander speakers laten plaatsen in mijn Sorento 2010 Dit is geplaatst door Ron de Vries uit Zwaag Voorspeakers Polk Audio DB6501 Achterspeakers Polk Audio DB651 Onder de voorstoel de Pioneer TS-WX11A Sub. Ze zijn bijna de hele dag bezig geweest, maar het resultaat mag er zijn. Binnenkant van de deuren zijn geheel bekleed met dempingsmatten. Nieuwe mallen erin voor de speakers. Tweeters zijn ook vervangen. Als Navi heb ik er een Pioneer in laten zetten de FT20BT ook daar ben ik zeer tevreden mee. Al met al na enig geharrewar met Ron de Vries tijdens het Failliesement en na de opstart hebben de mensen van Ron de Vries het geheel zeer goed en zeer proffesioneel opgepakt. Hulde voor deze mensen. Quote
Jantje.2 Posted September 15, 2011 Posted September 15, 2011 Ron de Vries uit zwaag doet goede zaken met nieuwe sorento's Wel grappig dat jullie allebei dezelfde set-up qua speakers hebben gekozen, was dit op advies van Ron de Vries? Quote
nannb000 Posted September 16, 2011 Posted September 16, 2011 Ron de Vries doet het zeker goed hoor, zowel zakelijk alsook technisch. Ik heb eerst info gevraagd aan van.Bemmelen en uit zijn bevindingen heb ik ook een keuze gemaakt uit 3 verschillende installaties. En blijkt dat we dan toch hetzelfde hebben, ben er zeer content mee, geluid is perfect zo. Quote
van.bemmelen Posted September 18, 2011 Author Posted September 18, 2011 Ron de Vries uit zwaag doet goede zaken met nieuwe sorento's Wel grappig dat jullie allebei dezelfde set-up qua speakers hebben gekozen, was dit op advies van Ron de Vries? De mensen van Ron de Vries laten je geheel vrij in het kiezen van de set-up. Zij geven aan dat geluidsbeleving voor iedereen anders is. Ze laten diverse merken en types speakers horen en. Je kunt hiervoor zelf meegebrachte audio-cd's laten gebruiken. Ik heb deze speakers zelf uitgekozen, dit omdat ze in mijn beleving een zeer zuiver en strak geluid gaven. De sub heb ik uitgekozen nadat ik zeer goede ressenties hierover gelezen had op diverse forums. Ben nog steeds zeer tevreden. Quote
Recommended Posts