Jump to content

Gebruikerservaring Sorento

Vrieswijk

Recommended Posts

Na een half jaar wachten is begin december onze nieuwe Sorento afgeleverd. Wat een GEWELDIGE auto. Tot vorig jaar waren de winters geen pretje met een Hyundai H200 bus met achterwiel aandrijving, maar nu is dat echt veranderd. De Sorento drukt zwaar op de weg, op zijn 17" wintersloffen knijpt hij zich vast in de sneeuw, de 4 wiel aandrijving doet waar het voor gemaakt is en de grootte van de wagen doet de rest. Hij is niet van de weg te branden. In de bochten gewoon rustig gas blijven geven en hij trekt hem er wel door heen. Als er al een neiging tot uitbreken is, dan corrigeert de wagen het zelf. Vandaag even een ritje in de verse sneeuw gemaakt en mijn verwachtingen werden meer dan overtroffen.

Van binnen is het een heerlijke reiswagen, voldoende ruimte voor en achter, bedieningsknoppen onder handbereik en met een zonnedak zodat het heerlijk licht is in de auto.

De aflevering ging niet helemaal goed. Zo was het leer van de bestuurdersstoel al onder de gebruikssporen en dat lijkt me binnnen een maand toch wel wat vroeg. De beschermstrippen aan de zijkant ontbreken ook nog en een paar andere kleine dingen. Voorlopig ga ik er van uit dat de dealer dit goed op zal lossen. Tot nu toe ben ik blij de overstap naar KIA te hebben gemaakt en voldoet de auto volkomen aan mijn verwachtingen.

post-3465-1297853378,1_thumb.jpg

post-3465-1297853378,21_thumb.jpg

post-3465-1297853378,31_thumb.jpg

post-3465-1297853378,41_thumb.jpg

post-3465-1297853381,7_thumb.jpg