Jump to content

Sorento 2.2 Exclusive achteruitrijsensoren

rte911

Recommended Posts

Ik heb een Sorento 2.2 Exclusive (België) en bij het achteruit rijden hoor ik geen opeenvolging van biepjes wanneer ik een obstakel nader achter de auto. Ik zie wel de camera met daarop de groene en rode zone maar hoor geen biepjes. Is dit normaal of niet?

Alvast bedankt.

• 2 weeks later...

Ik heb dezelfde versie (ook in België). Je kan het ook visueel controleren op het dashboard tussen de toerentalmeter en de snelheidsmeter. Daar staat een auto getekend. Als je achteruit rijdt en een object nadert, verschijnen er blokjes in 3 gradaties achter de getekende auto. Wanneer die blokjes verschijnen, hoor je een piep. Als dat niet het geval is, ga je naar de dealer en valt het onder garantie.

als er orgineel een PDC opzit moet er een draad worden onderbroken en via een regelkastje worden gestuurt die bij de trekhaak hoort, zit zodat de PDC uitschakeld als je een stekker in de stekkerdoos hebt zitten, mogelijk zit hier iets fout in, lijkt me verder sterk dat ze een stekker van de sensoren zijn vergeten aan te sluiten, omdat volgens mij dan ook het mist achterlicht het niet doet, en die stekkers zie je ook zitten als je onder de auto kijkt (links achter onder de auto)

als er orgineel een PDC opzit moet er een draad worden onderbroken en via een regelkastje worden gestuurt die bij de trekhaak hoort, zit zodat de PDC uitschakeld als je een stekker in de stekkerdoos hebt zitten, mogelijk zit hier iets fout in, lijkt me verder sterk dat ze een stekker van de sensoren zijn vergeten aan te sluiten, omdat volgens mij dan ook het mist achterlicht het niet doet, en die stekkers zie je ook zitten als je onder de auto kijkt (links achter onder de auto)

Mijn wagen heeft standaard PDC. De KIA dealer heeft een originele KIA trekhaak gemonteerd. Ik had de connector achteraan al gevonden en die zit inderdaad niet los. Ze hebben achteraan die connector losgemaakt en daartussen een groene verloop connector geplaatst die zo verder naar het stopcontact loopt. Rond deze groene connector zit zelfs geen bescherming tegen water en je kan de binnenste draden zo zien.

Iets voor de dealer dus!

Bedankt Crum.

• 1 month later...