Jump to content

Lek in Airco ?

Sorentio

Recommended Posts

Hallo, Ik woon in Antwerpen België, en heb onlangs een Sorento gekocht, bouwjaar 2010. Eerste inverkeersstelling: september 2011. Bijna 4000 km gereden met veel plezier! Fantastische auto! Maar met de toenemende koude kondigt zich een vervelend probleem aan... Er gaat iets fout met de automatische airco...die overigens goed hanteerbaar en werkzaam is! Maar nu die dagelijks in gang wordt gezet, heb ik er last mee. Ik adem als het ware dieseldamp in wanneer de airco blaast. Het begint dan erg naar diesel te ruiken in de auto, en ik adem dat in. Het proeft in je mond naar dieseldamp. Je ruikt het en je proeft het... In het drukke stadsverkeer zet ik de airco op binnenluchtknop om geen dampen binnen te krijgen van de file voor mij. Op de autostrade, of rustige wegen, staat de aircoknop op buitenlucht. De hangende dieselgeur blijft echter dezelfde! Kan je zoiets met dieselwagens hebben, zelfs als de airco niet aan staat? To nu toe heb ik altijd met benzinewagens gereden, en heb dit nooit eerder voorgehad. Kan er ergens een lek zijn in het aircosysteem? Kan het te maken hebben met de dieselpartikelfilter? Of zijn er hiervoor andere aanwijsbare oorzaken mogelijk? Weet iemand van u hier meer over? Of zijn er mensen die dit herkennen? Alleszins bedankt voor uw antwoord! Sango

Guest Angelique

Dat is gewoon niet goed hoor. Ik heb ook een diesel, maar heb nooit dieseldampen binnen als de airco of wat dan ook aanstaat. Ooit bij een suzuki wel gehad, maar die had een lekke brandstofleiding, waardoor de hele auto naar benzine rook.

Ik neem aan dat er nog garantie op je auto zit?