Sorento 2
2010->2014
Alles over de Kia Sorento 2 vind je hier
169 topics in dit forum
-
- 10 antwoorden
- 3,3k weergaven
N.a.v. de melding dat er een terugroepactie zou zijn voor de Sportage maar eens mijn kenteken ingetoets op http://www.autorecall.nl/ Krijg een melding dat er (ook) voor de Sorento 2010 (2,4 benzine) een terugroepactie zou zijn. Iemand iets gehoord/gezien ???
Laatste antwoord door Dino2, -
Nu de slechte weersomstandigheden weer aanbreken overweeg ik toch maar een paar winterbandjes aan te schaffen voor de Sorento. Weet iemand een goed en betrouwbaar adres voor mogelijk een 2e hands setje ? Was zojuist even bij de lokale bandenboer die een 2e hands setje cobra velgen aanbiedt met nieuwe vredestein wintracks voor 1250 euro. Iemand toevallig een setje voor een betere prijs. Bandenmaat 235/60 R 18 Velg: steekmaat 5 x 114,3 ET 41 Naafdiameter 67,1 Mogelijk zijn nieuwe setjes in Duitsland wat aantrekkelijker geprijsd ?? Smart kan me dat vast wel vertellen
Laatste antwoord door Alex VB, -
- 19 antwoorden
- 4,3k weergaven
Na een drukke periode van werken en vakantie, nu eindelijk weer eens tijd voor een update van onze Sorento. De auto is ongeveer 6 weken geleden afgeleverd [ wel 7 maanden moeten wachten ] maar overtreft onze verwachtingen. Mijn vriendin rijd er mee voor haar werk en dat is voornamelijk in de buurt en ik doe de boodschappen ermee, maar in de herfstvakantie mocht de auto aan de bak. We zijn met de auto naar Zweden en Noorwegen geweest, en daar heeft hij voor ons bewezen de perfecte reisauto te zijn. Zelfs het geluid van de radio kon ons wel bekoren, en met een average verbruik van 7,4 viel het voor de portomonee ook mee. In Zweden aangekomen, kwamen we al in de sneeuw terec…
Laatste antwoord door willem1, -
- 1 antwoord
- 2,3k weergaven
Als ik een Kia Sorento 2.5 Crdi X-clusive FULL OPTIONS koop waar moet ik dan allemaal op letten? Pakeersensoren zitten die er standaart al op een sorento en zo niet wie kan mij dan vertellen wat zo iets kost bij een garage of is het ook makkelijk zelf te doen?
Laatste antwoord door masimo, -
Sorento 2.0l 150 pk
door tipke- 10 antwoorden
- 3k weergaven
Heeft er al iemand ervaring met de nieuwe kia sorento van 150 PK ? Ik overweeg een aankoop van dit type, maar stel me nog wat vragen omtrent het vermogen. Is dit voldoende om met deze zware wagen vlot door het verkeer te gaan ? Alvast bedankt.
Laatste antwoord door tipke, -
- 6 antwoorden
- 3k weergaven
Vandaag terugroep actie gehad van de Sorento 2.4 (2010) automaat benzine. Het ging om de bekabeling in de beide deuren aan de voorzijde tbv de smooth verlichting.
Laatste antwoord door ger.w., -
- 0 antwoorden
- 2k weergaven
Zoals enkele andere hier zijn wij ook zeer positief over onze Sorento. Wij hebben dan bewust gekozen voor een handgeschakelde maar hier zeker ook geen spijt van. Verder zijn we heel tevreden over de uitvoering terwijl eerlijk gezegd wel liever climate control had gehad dan de aanwezige handmatige airco. Het is gelukkig een luxe probleem! Verder nu op zoek naar winterbanden incl andere velgen. 20 inch winterbanden wordt wat te duur Na alleen maar europese auto's te hebben gereden (en nu nog steeds ) bevalt de Kia TOP. Ook het gevoel van 7 jr garantie is ook lekker!!! Hopelijk blijft ons gevoel zo!!
Laatste antwoord door Luca, -
Ook ik moet zeggen, dat ik zeer tevreden bent met mijn nieuwe Sorento, rijd er nu pas 6 weken in, en moet zeggen dat na 22 jaar toyota dit echt wel een goed gevoel heeft. Bert
Laatste antwoord door nannb000, -
- 17 antwoorden
- 7,6k weergaven
Beste Kia Fans, heb deze week mijn winterbanden laten wisselen voor de standaard banden die geleverd zijn onder mijn nieuwe Sorento ben namelijk begonnen met rijden op winterbanden. nu had ik met de winterbanden geen problemen dit zijn namelijk de duurste van bridgestone ik rijd namelijk de nieuwe sorento als lease auto en dan worden de banden bepaald door de lease. nu zijn deze gewisseld op de velg door de orgineel geleverde banden en nu merk ik op de grote weg dat wanneer ik boven de 120 km per uur kom dat het stuur licht trilt en dat de auto gevoelig is op het stuur als je een kuil of bultje in de weg tegenkomt. ben hier uiteraard mee terug geweest maar ze kunnen n…
Laatste antwoord door masimo, -
- 2 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hallo, zoals jullie misschien hebben gelezen worden wij aankomende woensdag de trotse eigenaar van een Sorento II bj 10-2010. Nu ben ik benieuwd of er al nieuws is mbt bv een facelift e.d. Het "nieuws" uit de VS mbt de models verandering heb ik al gelezen maar daar maak ik me niet echt druk om gezien ze in de VS zeker veel andere modellen. Ben net terug uit NY en zag daar bv een VW Jetta met 2.5 L motor. En dat blijkt heel gewoon te zijn. Voor de Amerikaanse markt worden gewoon andere modellen gemaakt. Als er nieuws is hoor ik het graag. Had het misschien beter eerst kunnen doen voordat ik de Sorento had gekocht Hoop natuurlijk op geen veranderingen in 2011 gezien w…
Laatste antwoord door Luca, -
- 2 antwoorden
- 2,2k weergaven
Hallo beste Kia vrienden, Ik heb wat vragen over een Kia Sorento met een 2.4 i motor. Ik verneem dat er problemen zijn met het olie verbruik, moet ik dat verhaal serieus nemen, want er word nogal snel iets gezegd op een forum of bij problemcar, terwijl er helemaal niets van waar is. Ik had even nagezocht in mijn systeem of deze 2.4 i motor een distributieketteng had of een riem, helaas stond de Sorento niet vernoemd, wat ik al erg raar vond. Heeft deze Sorento een eigen motor, of is er een motor gemonteerd van een ander merk, wat tegenwoordig wel vaker voorkomt. Heeft een Sorento met bjr 2004 nog eventueel aanmerkingen op bepaalde delen van deze auto. Je komt tegenw…
Laatste antwoord door flierefluiter, -
- 10 antwoorden
- 4k weergaven
Heeft de nieuwe Sorento dagrijverlichting (led's) zoals de nieuwe Sportage? Zo nee, zijn die later aan te brengen en dan bedoel ik in of op/onder de koplampunit's en niet onder de bumper zoals die Halfords dingen.
Laatste antwoord door bertsplci, -
- 1 antwoord
- 2,4k weergaven
Kreeg zojuist een mailtje van een vreselijk goede internetaanbieder uit Duitsland (spreek uit ervaring) die een groot aantal nieuwe sorento accessoires aanbiedt. Voor de liefhebber van wat extra "bling-bling" dus: http://www.webmart.de/wmshop.cfm?ID=31710&CID=86987&SubDo=open
Laatste antwoord door bertsplci, -
- 4 antwoorden
- 2,2k weergaven
Ik heb een nieuwe Sorento Excutive besteld maar twijfel nog over de kleur bekleding. De dealer raadt mij Steel Black aan maar Splendor Beige lijkt mij heel mooi in combinatie met de Java Brown carrosseriekleur. Wie kan mij adviseren of heeft zelf de beige bekleding?
Laatste antwoord door Dino, -
- 15 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo allemaal, ik ben erg geinteresseerd om een KIA Sorento als volgende bedrijfswagen te kiezen, maar vraag me af (aangezien ik nog niet de kans had een proefritje te doen) of deze voldoende hoofdruimte voor de bestuurder heeft, ik ben namelijk 1m95 groot. Zijn er hier toevallig ook grote Sorento chauffeurs de me hier iets over kunnen vertellen? Alvast bedankt!
-
- 27 antwoorden
- 7,6k weergaven
Als een fervent Audi rijder kijk ik sinds kort ook naar een nieuwe Kia Sorento X-clusive. Een 2.4 2WD Automaat wel te verstaan. Een hele moeilijke keuze; kiezen voor ruimte en 7 jaar garantie maar voor een mij onbekend merk of kiezen voor minder ruimte, 2 jaar garantie, maar een oude bekende die mij nog nooit heeft laten staan? Zijn er mensen die ervaring hebben met de nieuwe Kia?
- 0 antwoorden
- 1,5k weergaven
Vandaag test gereden met beide motortypes. (2x4) Ik vind het beide schitterende motoren. Ze zijn erg stil, mede dankzij de goede isolatie uiteraard. De 197PK is z
Laatste antwoord door tipke, -
sorento 2.2L
door tipke- 1 antwoord
- 1,6k weergaven
Iemand al ervaring met de 2.2L Sorento van 197 PK ? Reacties welkom. Zelf overweeg ik een aankoop, maar twijfel tussen de 2.0L van 150PK en de 2.2L van 197 PK. Het verschil in belasting (BIV -
Laatste antwoord door Peterrrrr, -
- 11 antwoorden
- 3,9k weergaven
Vandaag mijn in Duitsland bestelde anti slipbak ontvangen . Ziet er prima uit voor 45 euro. Er komt wel 9 euo verzendkosten bij voor buitenlandse verzendkosten. Totaal dus 54 euro. Mat is niet alleen goedkoper dan de mat van de dealer, maar bovendien fraai zwart met sorento logo terwijl de Kia mat van de dealer lelijk blauw is. Dealermat kost 89 euro: http://www.kia.nl/showroom/kia-sorento/accessoires-.aspx "Duitse" mat van de Kia online shop dus zoals gezegd 54: http://www.kia-shop.de/csc_article_details.php?nPos=10&saArticle[iD]=2499&VID=hgXRGSM4ih0OLp5v&saSearch[word]=&saSearch[category]=Sorento III&saSearch[special]=
Laatste antwoord door Smart, -
Verdrietig 2
door ger.w.- 20 antwoorden
- 3,5k weergaven
De Sorento begint uit elkaar te vallen.... De plaatwerkdelen voorscherm en het deel aan de voorzijde (kunststof) sluiten net onder de richtingaanwijzers op elkaar aan. Althans dat horen ze te doen. Aan beide zijden (links en rechts ) is een niet mooie aansluiting ontstaan. Het kunststof deel is terug te duwen, maar gaat daarna weer gelijk naar buiten staan. Ik zal er mee terug moeten naar de dealer (weer 50 km rijden....). Is er iemand die het probleem(pje) (her)kent ???
Laatste antwoord door Smart, -
- 1 antwoord
- 1,7k weergaven
Ik zie nog erg weinig nieuwe Sorento's rijden. Zijn er cijfers bekend hoeveel er inmiddels zijn verkocht?
Laatste antwoord door Woeper, -
- 1 antwoord
- 1,9k weergaven
Ik heb er
Laatste antwoord door ger.w., -
- 15 antwoorden
- 3,7k weergaven
Net besteld een Sorento diesel automaat, x-ecutive, Ebony Black. Ik heb met veel vertrouwen deze besteld. Een proefrit was wel mogelijk maar gaf een hoop gedoe en ik het 't momenteel razend druk . Eerdere ervaring met een diesel/automaat VW Passat en de laatste jaren met een Peugeot 407sw. Wordt het wennen? .......
- 8 antwoorden
- 3,5k weergaven
Voor u gelezen op technische info voor amerikaanse dealers.... ben benieuwd of ze dit in NL ook aanpassen.... je hoeft dus niet elke grote beurt de bougies meer te gaan vervangen, dit scheelt een hoop geld: The 2011 Sorento (XM) spark plug NORMAL maintenance interval The 2011 Sorento (XM) spark plug NORMAL maintenance interval has been revised. Spark plug interval for the 2.4L engine was originally set at every 30,000 miles or 24 months and the 3.5L engine every 105,000 miles or 10 years. The new interval for both 2.4L and 3.5L engines are now established at 100,000 miles or 10 years. In de onderhoudslijst van KIA NL Januari 2010 staat nog geschreven en berekend dat de…
Laatste antwoord door tester, -
- 3 antwoorden
- 3,2k weergaven
Heeft er iemand ervaring met het trek vermogen van de nieuwe KIA Sorento? en dan met name de 2.4 benzine automaat. Hoe reageert de automatische versnellingsbak op het trekken van o.a. een caravan of paarden trailer.
Laatste antwoord door ger.w.,