Jump to content

en hoe is dat... rijden met Diesel automaat 2.2 crdi?

KIASIM

Recommended Posts

Net besteld een Sorento diesel automaat, x-ecutive, Ebony Black. Ik heb met veel vertrouwen deze besteld. Een proefrit was wel mogelijk maar gaf een hoop gedoe en ik het 't momenteel razend druk :wink:. Eerdere ervaring met een diesel/automaat VW Passat en de laatste jaren met een Peugeot 407sw.

Wordt het wennen? .......

Net besteld een Sorento diesel automaat, x-ecutive, Ebony Black. Ik heb met veel vertrouwen deze besteld. Een proefrit was wel mogelijk maar gaf een hoop gedoe en ik het 't momenteel razend druk :wink:. Eerdere ervaring met een diesel/automaat VW Passat en de laatste jaren met een Peugeot 407sw.

En die 6 traps automaat...... super, schakelt als een zonnetje

En wil je wat sportiever (maar dat kost brandstof) dan schakel je met de hand.

P.S. Ik kan en wil niet in je portemonnee kijken maar ik vond de zijkant erg saai en heb er een paar chique rvs raamlijstjes bij laten zetten. Het is bepaald veel fraaier. Kost wel een paar honderd euro maar is (vind ik) de moeite waard. kijk maar op: http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3868

Edited by ger.w.

Ik vind de handgeschakelde leuker om te rijden,

hoewel deze iets minder vermogen heeft dan de automatische bak, vind ik hem wel bruter en sneller reagerend.

Maar de automatische bak doet het ook prima (als ik dan naar het afwerking moest kijken zou ik een automatische bak pakken) aangezien dit mooier staat bij de sorento.

Ik vind de schakelpook op niets trekken bij de manuele, deze past niet bij zo'n jeep (of zal ik zeggen tereinwagen).

Ze zouden er beter de schakelpook inzetten van de nieuwe cee'ds ipv de schakelpook van de oude cee'ds, want dit lijkt zeer cheap.

Maargoed, veel plezier met je auto :)

• 2 weeks later...

Ik heb vandaag het genoegen gehad een stukje met Ger en zijn auto mee te rijden (http://www.kiaclub.nl/showpost.php?p=29818&postcount=155)

Als onafhankelijk kritisch consument (OKC haha!) kan ik je vertellen dat je dat gaat bevallen, HAHAHAHA!

Ger heeft een benzine uitvoering en die automaat doet fantastisch werk.

De diesel heeft nog veel meer trekkracht en ik denk dat je idd met een big smile rond gaat rijden.

Hij is wat groter dan je op de plaatjes denkt trouwens, HAHAHA !

Kleine tip, bestel de "chromen" raamstrips er direct bij, dat maakt de auto echt helemaal af.

Ger, ik zou hem vaker oppikken als ik jou was. Hij is vandaag de vrolijkheid zelve....verbijsterend gewoon en zo vol lof!:shock:

Wees maar blij dat je niet kwam voorrijden met een witte auto........

Ger, ik zou hem vaker oppikken als ik jou was. Hij is vandaag de vrolijkheid zelve....verbijsterend gewoon en zo vol lof!:shock:

Wees maar blij dat je niet kwam voorrijden met een witte auto........

Ja, daar schijnt ie een hekel aan te hebben .............:)

Heb me zelfs laten vertellen dat B'wade alleen naar Kia meetings gaat waar uitsluitend zwarte auto's komen. Wordt een soort begrafenis dus:lol:

Had jij iets van grafstemming gemerkt vanmiddag ? ik niet of ik moet iets over het hoofd gezien hebben......

en eh nee, ik heb het niet zo op witte auto's.

Via een ander draadje hier lees ik nu dat vooral witte auto's, merk-onafhankelijk, last hebben van vliegroest.

En h

Had jij iets van grafstemming gemerkt vanmiddag ? ik niet of ik moet iets over het hoofd gezien hebben......

en eh nee, ik heb het niet zo op witte auto's.

Via een ander draadje hier lees ik nu dat vooral witte auto's, merk-onafhankelijk, last hebben van vliegroest.

En h

• 2 months later...

Uiteraard heel erg gefeliciteerd met deze auto.

Hoe lang heb je moeten wachten, die van mij staat nu ruim 3 maanden in besteling en ik heb nog niet gehoord dat hij op de boot staat (vanaf dat moment nog 6 weken wachten volgens de dealer). Ik heb wel een 7 persoons uitvoering en misschien dat het daarom iets langer duurt.