Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Winterbandjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 82
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mee eens, maar dunlop of michelin is totaal uitverkocht.

En aangezien we aankomende tijd veel richting Amsterdam (AMC) helaas zullen moeten heb ik geen keus.

Normaal rij ik in deze omstandigheden nauwelijks maar nu moet ik wel.

We zullen het meemaken morgen, er ligt een berg sneeuw op het industrieterrein waar de bandenboer zit, kan dus gelijk uitproberen of ik het verschil zal merken.

Geplaatst
Ik neem mij zelf als voorbeeld. Ik heb in de zomer standaard 225/45 R17 en in de winter 195//15 R15. Dit is een verschil van 2" in hoogte (meer rubber) en 30cm in breedte..

Ehhh Alex, als het verschil tussen 195 en 225 volgens jou 30 cm is dan rij jij met banden van 2 meter breed ??

ROFLMAO

Geplaatst

Ohh. S..h....t.... Je hebt gelijk.... moet 3 cm zijn... Vergissen is menselijk en dat bevestigd dat ook ik maar een mens ben.. ;)

Geplaatst

De winterbanden zitten op de Soul.

Wat een verschil in wegligging, had ik eigenlijk niet verwacht.

Het zijn Firestone WInterhawk2 Evo winterbanden.

Blij dat ik de knoop heb doorgehakt en nu op winterbanden rij.

Geplaatst

Sinds anderhalve week liggen er ook winterbanden onder onze Kia Cee'd SW.

Tot mijn opluchting kon de dealer nog Dunlops inclusief LM-velgen leveren.

Het is inderdaad een heel verschil of je op winterbanden rijdt of niet.

Twee weken terug moest de ABS nog regelmatig ingrijpen, dat gebeurt nu niet meer. Wegrijden op een gladde weg gaat ook een stuk beter.

ik kan iedereen zonder meer aanraden om winterbanden te laten monteren.

Geplaatst

Forumleden/KIA fans,

Ik ga dit topic sluiten! Ik ben van mening dat er mbt winterbanden en de zin/onzin genoeg vertelt is in dit topic. Ik ga ervan uit dat iedereen nu wel een keuze kan maken om wel of niet voor de winterbanden te kiezen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe Aanmaken...