ger.w. Posted May 17, 2010 Posted May 17, 2010 De Sorento begint uit elkaar te vallen.... De plaatwerkdelen voorscherm en het deel aan de voorzijde (kunststof) sluiten net onder de richtingaanwijzers op elkaar aan. Althans dat horen ze te doen. Aan beide zijden (links en rechts ) is een niet mooie aansluiting ontstaan. Het kunststof deel is terug te duwen, maar gaat daarna weer gelijk naar buiten staan. Ik zal er mee terug moeten naar de dealer (weer 50 km rijden....). Is er iemand die het probleem(pje) (her)kent ??? Quote
bigwade Posted May 17, 2010 Posted May 17, 2010 Volgens mij heeft iemand je ook aan de voorkant "geraakt" Valt toch niet zomaar uit elkaar ? Quote
ger.w. Posted May 17, 2010 Author Posted May 17, 2010 Volgens mij heeft iemand je ook aan de voorkant "geraakt"Valt toch niet zomaar uit elkaar ? Nee niet geraakt. Het lijkt wel of ze een beetje los zitten op de plaats waar ze aansluiten . Ik rijdt morgen wel even naar Bussum. Quote
Alex VB Posted May 17, 2010 Posted May 17, 2010 Ik ben het met BW eens.. Het lijkt net of er iemand heel zachtjes tegen jouw auto heeft gezeten met achteruit zetten of dergelijke. Quote
ger.w. Posted May 17, 2010 Author Posted May 17, 2010 Ik ben het met BW eens.. Het lijkt net of er iemand heel zachtjes tegen jouw auto heeft gezeten met achteruit zetten of dergelijke. Dan zou je denk ik ook schade moeten zien aan bumper. Maar het is het kunststof deel net boven de bumper (waar ook de gril in zit) Quote
Alex VB Posted May 17, 2010 Posted May 17, 2010 Schade hoeft niet altijd.. Tegenwoordig is het bijna niet te zien als iemand echt rustig er tegen rijdt.. Maar voor de zekerheid eventjes naar de dealer.. Quote
ger.w. Posted May 17, 2010 Author Posted May 17, 2010 Schade hoeft niet altijd.. Tegenwoordig is het bijna niet te zien als iemand echt rustig er tegen rijdt.. Maar voor de zekerheid eventjes naar de dealer.. Ik heb nog even gekeken, maar aan de "onderzijde"van de aansluiting ( bij de wielkast dus) is er niets aan de hand. Het is net onder de richtingaanwijzers dat het kunststof deel iets uitsteekt. Even geprobeer aan de bumper te trekken om te zien wat er dan gebeurt. Niets dus. Het is net of er bovenaan een schroefje of zo los is gaan zitten. Ik houd jullie wel op de hoogte Quote
scorpioshuma Posted May 17, 2010 Posted May 17, 2010 Ik hoor graag hoe het opgelost is. De Kalos heeft dit aan de achterkant net onder het knipperlicht. Ik vermoed iets van een tikje door een foutparkeerder, waardoor idd de bumper minimaal verschoven is en onder druk is komen te staan. Quote
ger.w. Posted May 18, 2010 Author Posted May 18, 2010 (edited) Bij de dealer geweest. Deze denkt ook dat, ondanks het feit dat er geen enkele schade te zien is, de auto aan de voorzijde geraakt is waardoor bumper iets is "opgeschoven" Net boven de wielen is de bumper geschroefd, daarboven geklemd. Daardoor ontstaat de lelijke aansluiting van de bumper op het voorscherm. Bumper wordt binnenkort losgehaald om te zien wat er precies aan de hand is. Geen kosten !!!!! Is dan in mijn optiek wel een verrekt zwakke constructie zeker als je van die onbehouwen figuren hebt die bij het parkeren gewoon doordrukken tot ze niet verder kunnen. Het dwingt mij nog meer op te gaan letten waar ik mijn auto wel en niet parkeer Edited May 18, 2010 by ger.w. Quote
scorpioshuma Posted May 18, 2010 Posted May 18, 2010 Is dan in mijn optiek wel een verrekt zwakke constructie zeker als je van die onbehouwen figuren hebt die bij het parkeren gewoon doordrukken tot ze niet verder kunnen. Als je het anders bekijkt: Bij aanrijdingen tot 5 km\h heb je bij een aanrijding geen schade aan de bumper, maar wordt dit opgevangen door de buigzaamheid van de bumper en het piepschuim erachter. Quote
ger.w. Posted May 18, 2010 Author Posted May 18, 2010 Als je het anders bekijkt:Bij aanrijdingen tot 5 km\h heb je bij een aanrijding geen schade aan de bumper, maar wordt dit opgevangen door de buigzaamheid van de bumper en het piepschuim erachter. Tja ...ik weet het ook niet wat er gebeurd is. Ben in ieder geval blij dat dealer dit met coulance probeert op te loseen Quote
Smart Posted May 18, 2010 Posted May 18, 2010 Wel waardeloos allemaal dat je alles moet regelen, omdat Quote
ger.w. Posted May 18, 2010 Author Posted May 18, 2010 Wel waardeloos allemaal dat je alles moet regelen, omdat Quote
ger.w. Posted June 9, 2010 Author Posted June 9, 2010 Vandaag bij dealer geweest. Bumper is losgemaakt en het bleek dat een soort plastic stripje waarmme de bumper achter het zijplaatwerk klikt (ik druk mij wat plastisch uit) verbogen is. Mogelijk het gevolg van de montage van de parkeersensoren aan de voorzijde. Bumper wordt onder volledige garantie vervangen. Een compliment voor de dealer dus. Moet even besteld en gespoten worden en wordt dan geplaatst Quote
Alex VB Posted June 9, 2010 Posted June 9, 2010 Inderdaad een toffe peer zeg maar.. Ik ben blij dat we weer een + kunnen toevoegen aan het afhandelen van een klacht. Quote
NonkelSimon Posted June 9, 2010 Posted June 9, 2010 Ik had vorige week hetzelfste probleem ongeveer, nieuwe sorento waar ook parkeer sensoren geplaatst waren bij aflevering, en bij het losmaken van bumper zijn de plastic bevstigings knopjes verzwakt en dan 3 weken later afgebroken, waardoor de klant nogal ge Quote
ger.w. Posted June 9, 2010 Author Posted June 9, 2010 Ik had vorige week hetzelfste probleem ongeveer,nieuwe sorento waar ook parkeer sensoren geplaatst waren bij aflevering, en bij het losmaken van bumper zijn de plastic bevstigings knopjes verzwakt en dan 3 weken later afgebroken, waardoor de klant nogal ge Quote
bigwade Posted June 9, 2010 Posted June 9, 2010 Mogelijk het gevolg van de montage van de parkeersensoren aan de voorzijde. Bumper wordt onder volledige garantie vervangen. Een compliment voor de dealer dus. Moet even besteld en gespoten worden en wordt dan geplaatst Prima oplossing en ik hoop dat dat plastic dingetje nu van wat beter materiaal gemaakt wordt, anders heb je over 2 maanden hetzelfde. Prima dealer..... Inderdaad een toffe peer zeg maar.. Ik ben blij dat we weer een + kunnen toevoegen aan het afhandelen van een klacht. Van mij mag bij dit soort +berichten echt man en paard, dus dealernaam genoemd worden. Ook bij - berichten zoals bij remproblemen, bougiekabels willen vervangen, grrrrr (kan dat berichtje even niet zo snel meer vinden) Quote
ger.w. Posted June 9, 2010 Author Posted June 9, 2010 (edited) Prima oplossing en ik hoop dat dat plastic dingetje nu van wat beter materiaal gemaakt wordt, anders heb je over 2 maanden hetzelfde.Prima dealer..... Van mij mag bij dit soort +berichten echt man en paard, dus dealernaam genoemd worden. Ook bij - berichten zoals bij remproblemen, bougiekabels willen vervangen, grrrrr (kan dat berichtje even niet zo snel meer vinden) Ze weten nu in ieder geval waar ze op moeten letten. Was de eerste keer dat parkeersensoren werden ingebouwd op de nieuwe sorento. Dealer: Marant te Bussum Edited June 10, 2010 by Alex VB Quote
ger.w. Posted July 16, 2010 Author Posted July 16, 2010 Vandaag onder garantie een nieuwe bumper geplaatst. Zit (deels) met een soort plastic "haakjes" vast aan plaatwerk. Als je die een keer lostrekt (b.v. voor montage van de parkeerhulp) is de kans groot dat ze snel afbreken. Nieuw druk je de bumper gewoon vast (een soort kliksysteem) Kunststof is wel van wat "magere" kwaliteit. Bij warm weer is het wat makkelijker dan bij koud weer (vertelde de monteur) Al met al netjes opgelost door de dealer. Dat het wat lang heeft geduurd is mijn schuld omdat ik niet eerder in de gelegenheid was een afspraak te maken. Was al met al nog een paar uur werk. Veel delen (gril, mistlampen etc.) moeten overgezet worden (met heel veel boutjes....) Quote
Smart Posted July 16, 2010 Posted July 16, 2010 Prettig te lezen dat het naar tevredenheid is opgelost. Quote
Recommended Posts