Tokke Posted August 15, 2010 Posted August 15, 2010 Hallo allemaal, ik ben erg geinteresseerd om een KIA Sorento als volgende bedrijfswagen te kiezen, maar vraag me af (aangezien ik nog niet de kans had een proefritje te doen) of deze voldoende hoofdruimte voor de bestuurder heeft, ik ben namelijk 1m95 groot. Zijn er hier toevallig ook grote Sorento chauffeurs de me hier iets over kunnen vertellen? Alvast bedankt! Quote
ger.w. Posted August 15, 2010 Posted August 15, 2010 Hallo allemaal, ik ben erg geinteresseerd om een KIA Sorento als volgende bedrijfswagen te kiezen, maar vraag me af (aangezien ik nog niet de kans had een proefritje te doen) of deze voldoende hoofdruimte voor de bestuurder heeft, ik ben namelijk 1m95 groot. Zijn er hier toevallig ook grote Sorento chauffeurs de me hier iets over kunnen vertellen? Alvast bedankt! Het is niet alleen afhankelijk van je lengte. Als je benen erg lang zijn en de rest in verhouding wat minder lang speelt dat al een rol. De stoel is behoorlijk goed in hoogte verstelbaar. Op de hoogste stand (daar heb ik de stoel altijd op staan houd ik met een lengte van ca 1.80 zo'n 10 cm over tussen hoofd en dak. Op de laagste stand zal het zo'n 20 cm zijn. Het beste is natuurlijk even bij een dealer in een sorento te kruipen en even met de stoel "te spelen" Quote
rob4b4 Posted August 15, 2010 Posted August 15, 2010 Ik denk dat het zitten voor een lange persoon geen probleem is. Echter het instappen. Als je er in gaat zitten stel h'm dan eens in voor jouw lengte en stap dan eens uit en weer op nieuw in. Ik merk dat als mijn vrouw gereden heeft ik er wel in kan zitten maar mijn hoofd stoot bij het instappen. Rob Quote
ger.w. Posted August 15, 2010 Posted August 15, 2010 Ik denk dat het zitten voor een lange persoon geen probleem is. Echter het instappen.Als je er in gaat zitten stel h'm dan eens in voor jouw lengte en stap dan eens uit en weer op nieuw in. Ik merk dat als mijn vrouw gereden heeft ik er wel in kan zitten maar mijn hoofd stoot bij het instappen. Rob Ik heb daarom mijn vrouw uitdrukkelijk gevraagd als ze heeft gereden voor het uitstappen de stoel helemaal naar achteren te zetten. Vrouwen hebben sowieso de gewoonte veel te dicht op het stuur te willen zitten..... Quote
willem1 Posted August 19, 2010 Posted August 19, 2010 Laat ik nou 2 mtr zijn ('s ochtends dan; 's avonds weer wat gekrompen - en prima zit in de Sorento van 10/06. Heb wel een stoel (leer) welke je elektrisch in alle standen kan zetten. M'n vrouw zet alleen de slede vooruit, nee die is geen 1.90 of zo maar zit er volgens haar zeggen ook prima in als ze niet haar eigen bolide rijdt.........Zou het zelf eerst eens zelf proberen, bij de dealer staan er Sorento's genoeg! Quote
ger.w. Posted August 20, 2010 Posted August 20, 2010 Laat ik nou 2 mtr zijn ('s ochtends dan; 's avonds weer wat gekrompen - en prima zit in de Sorento van 10/06. Heb wel een stoel (leer) welke je elektrisch in alle standen kan zetten. M'n vrouw zet alleen de slede vooruit, nee die is geen 1.90 of zo maar zit er volgens haar zeggen ook prima in als ze niet haar eigen bolide rijdt.........Zou het zelf eerst eens zelf proberen, bij de dealer staan er Sorento's genoeg! Een 2006 sorento is wel h Quote
bertsplci Posted August 21, 2010 Posted August 21, 2010 Ik heb ook gemerkt dat er in de nieuwe Sorento (krijg hem 01 oktober) voldoende hoofdruimte is voor 1.90+ Schrik wel van het feit dat iedereen zijn vrouw in zo Quote
ger.w. Posted August 21, 2010 Posted August 21, 2010 Ik heb ook gemerkt dat er in de nieuwe Sorento (krijg hem 01 oktober) voldoende hoofdruimte is voor 1.90+Schrik wel van het feit dat iedereen zijn vrouw in zo Quote
Timo Posted August 22, 2010 Posted August 22, 2010 Misschien een tip, neem het open dak geeft ook nog extra ruimte en is geweldig!!! Quote
willem1 Posted August 22, 2010 Posted August 22, 2010 zo is dat, mijn vrouw doet er eens in de zoveel tijd de boodschappen mee en verbaast zich altijd over de kolossale ruimte. die ruimte is overigens dan niet meer in haar knip (of de mijne). waarom ga je eigenlijk geen proefrit maken in een sorento van 2010? weet je het direct lijkt mij... Quote
bertsplci Posted August 24, 2010 Posted August 24, 2010 Nooit van een grapje gehoord? Ben erg kort hier ingeschreven, maar lang genoeg om te merken dat hier een paar ouwe zeuren zitten. Schrijf me weer uit, Salut Quote
Smart Posted August 24, 2010 Posted August 24, 2010 Nooit van een grapje gehoord?Ben erg kort hier ingeschreven, maar lang genoeg om te merken dat hier een paar ouwe zeuren zitten. Schrijf me weer uit, Salut Ik denk dat het grapje even niet begrepen is....hahahaha! Ik zag het ook voorbij komen. Je mag gewoon blijven hoor, de keus is aan jou! Quote
NonkelSimon Posted August 24, 2010 Posted August 24, 2010 Meeeeer dan genoeg plaats in nieuwe sorento, nog meer dan oude sorento. Ik met mijn 1.98m zet men zetel helemaal naar achter gekantelt om het salon gevoel te krijgen, en dan moet ik zelfs de zetel nog een stukje naar voor schuiven om fasoenlijk overal aan te kunnen. Quote
ger.w. Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 (edited) Nooit van een grapje gehoord?Ben erg kort hier ingeschreven, maar lang genoeg om te merken dat hier een paar ouwe zeuren zitten. Schrijf me weer uit, Salut Kort lontje... of een echtgenote die slecht auto rijdt.....? Wie zal het zeggen Hoe krijgt deze oude zeur het voor elkaar ....in 1 reactie 2 grapjes....hahahahaha Edited August 25, 2010 by ger.w. Quote
Tokke Posted August 25, 2010 Author Posted August 25, 2010 Meeeeer dan genoeg plaats in nieuwe sorento, nog meer dan oude sorento.Ik met mijn 1.98m zet men zetel helemaal naar achter gekantelt om het salon gevoel te krijgen, en dan moet ik zelfs de zetel nog een stukje naar voor schuiven om fasoenlijk overal aan te kunnen. Bedankt voor de reacties allemaal, de Sorento 2.2L. automaat met 2wd is ondertussen besteld ... helaas wel ruim 5 maanden levertijd ... Quote
Guest Angelique Posted August 25, 2010 Posted August 25, 2010 Nooit van een grapje gehoord?Ben erg kort hier ingeschreven, maar lang genoeg om te merken dat hier een paar ouwe zeuren zitten. Schrijf me weer uit, Salut Niet doen joh, mijn hub mag ook wel eens in mijn Sorento rijden Quote
Recommended Posts