Jump to content

Recommended Posts

Posted

Voor u gelezen op technische info voor amerikaanse dealers.... ben benieuwd of ze dit in NL ook aanpassen.... je hoeft dus niet elke grote beurt de bougies meer te gaan vervangen, dit scheelt een hoop geld:

The 2011 Sorento (XM) spark plug NORMAL maintenance interval

The 2011 Sorento (XM) spark plug NORMAL maintenance interval has been revised. Spark plug interval for the 2.4L engine was originally set at every 30,000 miles or 24 months and the 3.5L engine every 105,000 miles or 10 years. The new interval for both 2.4L and 3.5L engines are now established at 100,000 miles or 10 years.

In de onderhoudslijst van KIA NL Januari 2010 staat nog geschreven en berekend dat de bougies elke 30.000 km of elke 24 maanden vervangen dienen te worden. Dit moet dus nog wel veranderd worden. Ben benieuwd.

Guest Jantje
Posted
Voor u gelezen op technische info voor amerikaanse dealers.... ben benieuwd of ze dit in NL ook aanpassen.... je hoeft dus niet elke grote beurt de bougies meer te gaan vervangen, dit scheelt een hoop geld:

The 2011 Sorento (XM) spark plug NORMAL maintenance interval

The 2011 Sorento (XM) spark plug NORMAL maintenance interval has been revised. Spark plug interval for the 2.4L engine was originally set at every 30,000 miles or 24 months and the 3.5L engine every 105,000 miles or 10 years. The new interval for both 2.4L and 3.5L engines are now established at 100,000 miles or 10 years.

In de onderhoudslijst van KIA NL Januari 2010 staat nog geschreven en berekend dat de bougies elke 30.000 km of elke 24 maanden vervangen dienen te worden. Dit moet dus nog wel veranderd worden. Ben benieuwd.

ik vind het verschil tussen elke 30.000km of elke 30.000mile al behoorlijke groot

Posted

Daar heb je ook al weer gelijk in..... zou eigenlijk om de 45000 moeten... maar ja dat is een kleine beurt en bougies vervangen is weer meer iets voor bij een grote beurt.

Maar nu (zou het moeten worden) word het zelfs om de 150.000 km of 10 jaar.... das lekker. Dat scheelt een hoop geld.

Posted (edited)

Dat hele onderhoudsverhaal begint in mijn ogen ernstige/vervelende vormen aan te nemen. Op dit forum staat ook al dat Nederland zowat (of misschien wel helemaal) het enige land in Europe is dat intervallen aanhoudt van 15K en 30K

http://www.kiaclub.nl/showthread.php?t=3071&highlight=onderhoud

In andere landen is dat 20 resp. 40 en als ik mij niet vergis voor diesels zelfs nog meer. Uit die discussie kwam voor mij duidelijk naar voren dat dit door KIA NL bepaalt is "ter bescherming" (lees hogere inkomsten) van de dealers.

Dit is "mogelijk ook weer zo'n geval van "graaien"

Het zou er zo onderhand voor pleiten dat deze club zich ook bezighoudt met de belangenbehartiging van KIA rijders en er weer een bestuur wordt gevormd (ik begrijp dat er zoiets in het verleden is geweest) om dit soort zaken op een formele manier te bespreken met KIA Nederland. Die lezen wel mee (goedemoregn dames en heren van KIA !!!) maar reageren op geen enkele topic

Edited by ger.w.
draadje toegevoegd
Guest Jantje
Posted
Daar heb je ook al weer gelijk in..... zou eigenlijk om de 45000 moeten... maar ja dat is een kleine beurt en bougies vervangen is weer meer iets voor bij een grote beurt.

Maar nu (zou het moeten worden) word het zelfs om de 150.000 km of 10 jaar.... das lekker. Dat scheelt een hoop geld.

Ik denk dat je wel problemen aangaat halen als je bougies 150.000km laat zitten, maar de tijd zal het leren :-)

zover ik weet wordt bij mercedes voor de bougies ook 40.000km of 2 jaar aangehouden.

Honda heeft dit ook zo (in ieder geval bij de prelude)

Posted
Het zou er zo onderhand voor pleiten dat deze club zich ook bezighoudt met de belangenbehartiging van KIA rijders en er weer een bestuur wordt gevormd (ik begrijp dat er zoiets in het verleden is geweest) om dit soort zaken op een formele manier te bespreken met KIA Nederland. Die lezen wel mee (goedemoregn dames en heren van KIA !!!) maar reageren op geen enkele topic

Om het niet te laten verzanden in een andere discussie, is het mijn voorstel om deze discussie in een apart topic voort te zetten. Temeer ook omdat er gesproken wordt over de vorming van een bestuur ter behartiging van de belangen van alle Kia-rijders, zowel op het forum als daarbuiten.

Posted
Om het niet te laten verzanden in een andere discussie, is het mijn voorstel om deze discussie in een apart topic voort te zetten. Temeer ook omdat er gesproken wordt over de vorming van een bestuur ter behartiging van de belangen van alle Kia-rijders, zowel op het forum als daarbuiten.

Prima. Start maar op, ik haak wel aan/in

Posted

In het onderhoudsboekje van mijn 3.3V6 uit 2007 staat: bougies vervangen om de 150.000 km.

Maar het is wel een opmerkelijke ommezwaai van 45.000 naar 160.000 km.

Posted

Ik ben nog steeds van mening dat de onderhouds intervallen uit boekjes gelden, niet de nederlandse geld klopperij dealers

Kijk even op dit duitse linkje voor de normuren en kom de dezelfde konklusie

Met alleen een paatr liter olie zeg 50 euro kom al snel op uurtarief 200-250 euro per uur.

http://kia.de/~/media/Files/Upload/DE_V2/services/Wartungsintervalle%20KIA%20%20Fahrzeuge%20mit%20Inspektionszeiten.ashx

Ook op de het internationale forum wordt "all over" geklacht over de hoge tarieven.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...