Sorento 2
2010->2014
Alles over de Kia Sorento 2 vind je hier
169 topics in dit forum
-
- 8 antwoorden
- 20,8k weergaven
Hallo, heb sinds kort een Kia Sorento 2.4 lx uit 2003. Deze heb ik tweedehands gekocht. na een week begon de lamp van het motormanagement te branden, bij de garage bleek de katalysator kapot te zijn. Gelukkig nog een jaar fabrieksgarantie dus dat werd gerepareerd, maar bleek de andere katalysator ook kapot te zijn. Toen heb ik maar de geschiedenis van de auto opgevraagd, in het boekje had hij goed onderhoud gehad. Toen bleek dat er na 50.000 kilometer er een nieuwe motor in was gekomen, naar zeggen, zonder olie gereden en de motor vastgelopen. Maar nu hoorde ik dat een vriend van een kennis ook na 50.000 kilometer een nieuwe motor in zijn Sorento 2.4 had laten zet…
Laatste antwoord door J.M.C. Vijn, -
- 6 antwoorden
- 3,9k weergaven
Ik heb een Sorento 2.5 ex diesel luxe automaat bj april 2003. Ik heb kort geledenbij een km stand van 75.000 mijn turbo kapot gereden. Deze is in de garage vervangen. Volgens de garage was mijn turbo reeds eerder ook een keer vervangen omdat deze stuk was. Ook heb ik koelvloeistof verlies gehad wat werd veroorzaakt door een lekkende oliepomp welke is geintregeerd in het koelsysteem. Nadat de turbo en de oliepomp zijn vervangen liep mijn motor vast. De motor had toen pas 80.000 km gelopen. Heeft iemand al eens eerder zulke problemen gehad.
Laatste antwoord door Facility, -
- 0 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik krijg net het volgende mailtje binnen: EGO 6- FORTE wheel is available for Kia Sorento with 5/139,7 ET30 fitment. The wheel is fully polished and has two year quarantee. One Sample Wheel available at 145 Euro with free delivery by TNT to your address. For for information about EGO6-Forte, please visit www.easygo-online.com / www.ego-wheels.com , or call us. Please reply to easygo@esygo-online.com EASYGO-ONLINE.LTD Tel: 0090 216 5576507 Fax:0090 216 5576508 www.easygo-online.com www.ego-wheels.com easygo@easygo-online.com 'k Heb er zelf niks aan, want deze wielmaat is veeeeeeeel te groot voor onder de Rio , Maar wellicht vind iemand op het forum het mooi…
Laatste antwoord door Rio-man, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
Volgende week geeft Fullside Carstyling: 2 weken 10% korting op alle Kia producten. Kijk op onderstaande link om te zien wat er voor uw auto beschikbaar is. http://www.fullside.com/merken/kia/kia.htm (Vermeld bij uw bestelling dat het gaat om de Kiaclub actie)
Laatste antwoord door Fullside, -
- 4 antwoorden
- 2,1k weergaven
Mijn Sorento 2.4 van juli 2003 werd terug geroepen om het koelsysteem te vervangen. Zijn er nog meer akties geweest?
Laatste antwoord door Dragonar, -
werkplaatsboek
door amphicar- 4 antwoorden
- 3,7k weergaven
Hallo, Inmiddels heb ik een echt kia werkplaatsboek gevonden[ op cd rom in het duits] staat vanaf 2002 2003 2004 alles op voor diverse modelen benzine en diesel van Kia Sorento. Kosten 25 euro Peter
Laatste antwoord door amphicar, -
Recall...
door Gast Two Plugs- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Beste Sorentorijders, Er schijnt een recall aan te komen voor de eerste serie Sorento's (afgeleverd medio December 2003) waartoe de mijne ook behoord. De 'recall' heeft betrekking tot het vervangen van een 'poulie' van de Dynamo. 't Is maar dat je het weet. Groet
-
Sorento TOD / tussenbak
door Gast Multiplatje- 1 antwoord
- 2,5k weergaven
Mensen, (misschien ten overvloede) Kort geleden ervoer ik met mijn 2.5 CRDI dat bij lage toeren in bijvoorbeeld de derde versnelling dat de sorento wat hikte. Heel weinig, maar toch....Ik ben er mee terug geweest en mijn dealer wist gelijk dat dit waarschijlijk de tussenbak (TOD) zou zijn. In de bak aan de achterkant zit een ketting, die electronisch steeds op spanning geregeld word. E.e.a. heeft te maken in de aansturing (2wiel/4wiel drive).Het probleem zit hem hier in de spanrol,....deze gaat stuk of slijt extreem. De ketting moet ten alle tijde strak staan. Staat ie te slap, dan wordt er te veel geregeld in de TOD wat kan resulteren dat je bijvoorbeeld de rotonde nie…
-
- 2 antwoorden
- 2,1k weergaven
Geacht forum, Vorige week een nieuwe Sorento 3.3 besteld bij de Kia dealer in Zoetermeer . pas in Feb/mrt leverbaar. Wie heeft er ervaring met het plaasten van een grote gastank op de plaats van het reservewiel..? ben op zoek naar fotos die aangeven hoe ver de tank onder de auto uitsteekt.. Harteljk dank
Laatste antwoord door frankvdk, -
- 3 antwoorden
- 2,1k weergaven
Heb sinds gisteren m'n nieuwe Sorento.Sjieker interieur, vind ik zelf, interieurtemperatuur beter te regelen, een stuk sneller door de 30 pk meer.M'n vorige Sorento reed goed, zat lekker maar wel veel problemen mee gehad, hoop dat de vorige een maandagmorgenauto was en deze niet.
Laatste antwoord door BaBaCC, -
Afscheid
door Gast V-zesje- 4 antwoorden
- 2,5k weergaven
Na 2 jaar naar tevredenheid te hebben gereden dan nu het afscheid... Vanmorgen is mijn Sorento door de volgende eigenaar in ontvangst genomen (en betaald... ) Terugkijkend kan ik gerust stellen dat ik 2 probleemloze jaren in mijn V6 gereden heb, het klokje wat niet juist liep was dan ook de enige storing in die 2 jaar, zelfs mijn automatische airco werkte goed. De afschrijving (13.000 euro in bijna 2 jaar) is het enige minpuntje maar dat weet je met zo'n auto. Ik heb hier op het forum veel nuttige tips en tricks mogen lezen en heb een aangename tijd gehad. Ik wens iedereen verder veel succes met zijn of haar Sorento!! Groeten Eric p.s. de winterbanden met velg zijn…
Laatste antwoord door BaBaCC, -
Sorento 2007
door Gast Herman- 9 antwoorden
- 2,8k weergaven
Vandaag in 4wd magazine de test gelezen met de vernieuwde Sorento. Belangrijkste (voor mij) wijzigingen: ESP uitschakelbaar , en voor mijn vrouw: de rooster in het midden van de auto zijn regelbaar/sluitbaar. Zij vindt de luchtstroom in de automatische stand hinderlijk voor haar ogen omdat ze niet ver genoeg te verstellen zijn. Bijkomend voordeel; de 2.4 liter motor wordt vervangen. In Nederland voldoende, maar op de duitse snelwegen zeer zeker te kort. Andere kant van de medaille; hoe vaak rijdt je daar. Desalwelteplus: misschien haalt de mijne einde garantieperiode wel niet
Laatste antwoord door Facility, -
- 3 antwoorden
- 2,5k weergaven
Ik heb een week geleden Pirelli Scorpio;s laten monteren onder mijn CRDI. Ik wist gewoon niet wat mij overkwam, de auto lijkt volledig gevoelloos te zijn geworden. Vooral bij hogere snelheden van rijbaan wisselen resulteert in een soort deinen, de kont gaat heen en weer! Met de Kumho banden lag hij vele malen beter op de weg. Het voelt gewoon gevaarlijk. Iemand ervaring met dit probleem? Gala
Laatste antwoord door Rio-man, -
claxon
door Bert van der Molen- 2 antwoorden
- 2,6k weergaven
Ik ben niet zo gek op de aziatische claxon die op onze Sportage zit. Omdat het geluid van een Renault-claxon lijkt op een kikker die in z'n billen geknepen wordt , heb ik een dubbele luchthoorn gekocht. Deze wil ik nu bij de originele claxon opzetten , bij de Renaults was dat heel simpel , gewoon een schuifstekkertje erbij en klaar. Bij de Sportage zit een dubbel stekkertje met een rode ( +?) en een zwarte (-?) draad. Wie weet hoe ik deze luchthoorn kan aansluiten ; ik heb 1 plusdraad voor de pluspool v.d. accu , 1 mindraad voor de minpool v.d. accu , 1 draad voor de luchtpomp en dan moet ik nog 1 draad hebben van de originele claxon. Velgentip : ik heb bij Blokker e…
-
- 1 antwoord
- 2,2k weergaven
Ik ben van plan een Sorento M-Bition aan te schaffen, maar ben niet kapot van de (lichtmetalen) standaard velgen. Weet iemand leveranciers / dealers / velg-merken welke onder de Sorento geplaats kunnen worden. Ik heb op internet zitten zoeken, maar kan niet veel vinden. Liefst in een 18 inch uitvoering.
-
sorento kopen 1 2
door marcel35- 31 antwoorden
- 8,9k weergaven
hallo dit is mijn eerste berichtje op het forum(net lid) nou heb ik een vraagje ik hoor hier alleen maar nare berichten over allerlei dingen slechte vering en klimaat control en dat hij enorm zuipt hier komt mijn vraag: is het nog wel leuk om een sorento te kopen want ik wil er een om in te rijden en niet om alleen ritjes naar de garage en terug.als ik er een ga kopen is het een 2.4 uit 2003(4) en nou heb ik ook iets gehoort van een costum ofzo dat die beter is geef me A.U.B goeie berichtje slechte natuurlijk ook
Laatste antwoord door AJ Mol, -
- 11 antwoorden
- 6,3k weergaven
Vandaag mijn S. voor een beurt gebracht en gevraagd welke KTI's (zo heet dat in ieder geval in Duitsland) ze zouden gaan uitvoeren. Gisteren leverde een collega z'n S. in met een defecte versnellingsbak. Ik vertelde dat bij Kia dit probleem bekend is volgens KTI 44/04. (problemen met de achteruit bij de 5-bak-automaat: tandwiel los/kapot) Vraagtekens all-over-the-werkplaats. Kia Nederland gebeld: wisten van niets. Ge?nformeerd naar de KTI's: wisten van niets. Waren deels ontstemd over het feit dat zij als importeur niet op de hoogte waren van zaken welke kennelijk op een duitse internetpagina gepubliceerd worden. Ik heb de onderstaande KTI nummers aan de garage gegeven …
Laatste antwoord door lund 1775, -
- 2 antwoorden
- 3,4k weergaven
Dit bericht ontvangen via mijn email. Iemand die dit ook heeft meegemaakt of kan zeggen wat mogelijk een oorzaak kan zijn, graag op bericht reageren. Heb op 1 april 2005 een nieuwe KIA sorento 2.4 gekregen (belaald natuurlijk) vanaf het begin heb ik een ratelend geluid vanuit de versnellingsbak. Om dit op te lossen heeft de dealer het volgende ondernomen: 1e een nieuwe grote ballansschijf gemonteerd omdat de ballansassen het ratelend geluid zouden veroorzaken. het geluid bleef. 2e een nieuwe koppelingsplaat gemonteerd echter het geluid bleef. 3e een nieuwe tussenbak gemonteerd en dikkere olie in de versnellingsbak gedaan, echter het geluid is er nu nog. De d…
Laatste antwoord door ladka, -
- 0 antwoorden
- 1,8k weergaven
We zijn naar de Kia dag geweest op 6 mei in Krimpen aan de IJssel. Toch prettig om eens te zien wat de Sorento kan. Met de testrijder even een toertje gedaan (letterlijk) , snelle rondjes gedraaid tot een achterwiel van de grond kwam. Dan over de brug waw zo stijl . Daarna zelf geprobeerd en met het nodige zweet heelhuids erover gegaan. Een moment om te onthouden. Zelf niet met onze Sori geprobeerd .... mijn vrouw zou het niet aankunnen.
Laatste antwoord door nonkel_b,