Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb een week geleden Pirelli Scorpio;s laten monteren onder mijn CRDI. Ik wist gewoon niet wat mij overkwam, de auto lijkt volledig gevoelloos te zijn geworden. Vooral bij hogere snelheden van rijbaan wisselen resulteert in een soort deinen, de kont gaat heen en weer! Met de Kumho banden lag hij vele malen beter op de weg. Het voelt gewoon gevaarlijk.

Iemand ervaring met dit probleem?

Gala

• 2 weeks later...
Posted

Welk model Pirelli Scorpion heb je. Je hebt namelijk:

De Scorpion Zero (All Terrain 4x4)

1100155_SCORPION_ZERO_big.gif

De Scorpion ST (OnRoad 4x4)

1100163_SCORPION_ST_big.gif

De Scorpion AT (OffRoad 4x4)

1100187_SCORPION_AT_big.gif

De Scorpion MUD (OffRoad 4x4)

1100171_SCORPION_MUD_big.gif

Mocht je een van de OffRoad 4x4 modellen hebben kan het inderdaad zijn dat je de wegligging totaal anders is. Ik weet niet precies welk type jouw Kumho banden waren (ik vermoed radial). Een terreinband geeft hele andere prestaties als een radiaalband waardoor je na de overstap dus weer opnieuw moet wennen aan het rijden met de auto.

Posted

Dat zijn al weer oudere banden. Deze staan niet meer op de site van Pirelli.

Dit zou 'm dan moeten zijn:

http://www.tirerack.com/images/trans.gif

Dit stukje vond ik op Autotelegraaf.nl

ATLANTA - Het bandenmerk Pirelli heeft zijn zinnen gezet op de Noord-Amerikaanse markt. En waarmee kun je die markt beter ontsluiten dan met een nieuwe band die op maat gemaakt is voor het populairste autotype in Amerika, de Sports Utility Vehicle (SUV).

De nieuwe band heet Scorpion STR en wordt in een gloednieuwe fabriek vlakbij Atlanta volledig met robots geproduceerd. Ford is de eerste fabrikant die hem in eerste montage gaat toepassen en de band is ook gehomologeerd voor de Volvo XC90.

De Scorpion STR is een band die speciaal bedoeld is voor zwaardere SUV's.

De Scorpion STR is volgens Pirelli uitstekend bruikbaar op een hele reeks SUV's en pick-up-trucks. En is daarmee ook interessant voor de Europese markt, waar de SUV snel terrein wint. De Scorpion STR haakt vooral in op de trend naar grotere en snellere SUV-modellen. De band heeft een groot draagvermogen, hetgeen bij de wagengewichten in deze klasse zeker gewenst is. Daarnaast biedt de Scorpion STR veel comfort en is hij geschikt voor hogere snelheden, afhankelijk van het type tot maximaal 240 km/h. De band heeft een zogenaamde M+S-codering, wat staat voor modder en sneeuw, en dat maakt hem bruikbaar in licht terrein.

We konden de terreinkwaliteiten van de Pirelli Scorpion STR niet uitproberen tijdens de testrit in de omgeving van Atlanta. Maar op de openbare weg maakte de band zijn belofte van comfort waar onder de Mercedes ML350 die we reden. De Scorpion STR is verkrijgbaar in 32 maten vari?rend van 205/70 R 15 tot 255/55 R 18. De adviesprijzen beginnen bij 112,90 euro.

P Zero Corsa

Een tweede nieuw product van Pirelli mikt niet zozeer op de Amerikaanse markt, maar specifiek op de berijder van zeer sportieve auto's. Het gaat om de P Zero Corsa, een band die gemaakt is om met sportieve straatauto's op het circuit te rijden. Vooral in Groot-Brittanni? zijn deze zogenaamde 'track days' populair bij de bezitters van sportieve auto's.

Ze zijn er erg positief over..

Ik zal nog wel verder zoeken of ik andere negatieve zaken over de band kan vinden.